כמובן שלא יהיו שישים ריבואכמובן, נפק"מ למעשה בעז"ה בימים הקרובים.
בודאי שיהיו גם יהיו!כמובן שלא יהיו שישים ריבוא
אם תחשב את מספר המצביעים בניכוי מחצית נשים
תגיע למספרים מצחיקים לא יותר משלוש מאות אלף
למה?וככל הנראה שיהיו פחות מ-600,000,אולי הרבה פחות.
זה כולל נשים שרובם לא יהיו אבל מצד שני צריך להוסיף ילדיםפילוח תוצאות לבחירות כנסת ה 25
מה שאומר שאם תוסיף ישב"ק ועוד כאלו שלא מצביעים כדוגמת העדה החרדית האשכנזית והספרדית ועוד דומים להם
אתה עובר בקלות את ה 600 אלף
392,964 שס 280,194 יהדות התורה
לא הבנתי, מרן הגר"ח קניבסקי שיחק עם ברכה לבטלה?לא משחקים עם ''ברכה לבטלה''.
מאידך ברור שלא יגיעו 100% ויהיו כמה עשרות אלפים שלא יגיעו/לא יוכלו להגיע (מכל מיני סיבות)פילוח תוצאות לבחירות כנסת ה 25
מה שאומר שאם תוסיף ישב"ק ועוד כאלו שלא מצביעים כדוגמת העדה החרדית האשכנזית והספרדית ועוד דומים להם
אתה עובר בקלות את ה 600 אלף
392,964 שס 280,194 יהדות התורה
מי המציא שהגר"ח בירךלא הבנתי, מרן הגר"ח קניבסקי שיחק עם ברכה לבטלה?
אם בשנת תשע"ד היו "ודאי" שישים ריבוא [רק שסבר שלא צריך לראות את כולם, ומספיק "ידיעה" ברורה שיש 600,000]
כ"ש בשנת תשפ"ו שהיו וידאי אף הרבה יותר... [תעיין בכל החשבון שעשיתי למעלה...]
נמתין ונראה...
לא הבנת!מי המציא שהגר"ח בירך
לא היה ולא נברא
הגרב"מ לא בירך בשם ובמלכות!!!!הרי כבר בשנת תשע"ד רבי ברוך מרדכי אזרחי בירך בשם ומלכות ברכה זו בהוראת הגר"ח קניבסקי
תוכיח!![יש תיעודים]
הגרב"מ לא בירך בשם ובמלכות!!!!
רבי יוחנן היה ראש ישיבה או פוסק הלכה?בנוסף הגרב"מ לא נחשב פוסק הלכה אלא ראש ישיבה
הא הבנתי הגר"ח הורה שיש שישים ריבוא...לא הבנת!
הגרב"מ אזרחי זצ"ל בירך ברכת חכם הרזים בהוראת מרן הגר"ח קניבסקי [יש תיעוד]
לאהא הבנתי הגר"ח הורה שיש שישים ריבוא...
לא משחקים עם ''ברכה לבטלה''.
כמובן שבספק אין לברך.מה רמת הוודאות הנדרשת, כדי להפקיע מחשש ברכה לבטלה?
כי לכאורה אין ספק שיש ספק.
מחלוקת אור יעקב ומרן הגרח"ק זצוק"ל.כמובן שבספק אין לברך.
אבל בדרך כלל בתקשורת מפרסמים פחות או יותר כמה יש, ואם אומרים שיש לדוגמא 700,000 יהיה אפשר לברך.
אבל אם יגידו שיש 600,000 שזה גבולי נראה שיש להחמיר ולא לברך.
אומדנא שישלא
אלא שלא צריך ידיעה של המנין המדוייק.
אצטט לך מתוך עלון של השבוע שהתפרסם היום - עלון "דברי חמד" מתורת מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א (גליון 87 פרשת לך לך תשפ"ו)
"וכן הביא בשם גיסו מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל שאין צריך לדעת את המנין המדוייק, ודי באומדנא"
חישוקי חמד ראש השנה דף לה בשם הגרחקהגרב"מ לא בירך בשם ובמלכות!!!!
מצורף התיעוד (ואני גם זוכר בשעת מעשה ששמתי לב לזה...)
תוכיח!!
אם לא ברך בשם ומלכות, איך בקש לענות אמן... הרי זו אמן יתומה....הגרב"מ לא בירך בשם ובמלכות!!!!
מצורף התיעוד (ואני גם זוכר בשעת מעשה ששמתי לב לזה...)
תוכיח!!
זו הנחה, לא עובדה.מה כל הדיון
מוכיחים בצורה מופתית ע"י חכמת התשבורת שלא נופל בה מחלוקת
ומתחילים לדון מה רב פלוני או אלמוני אמר
מה זה נוגע
דנים לגופו של עניין
והאומדנא היינו כשיש בערך ולא יודעים מדויק
אבל אם בוודאות יודעים שאין כזה סכום
מה איכפ"ל מה אומרים אלף אחרים
ודי בזה
אין בעיה לענות אמן על ברכה בלי שם ומלכות, וכבר הבאתי למעלה מ"מ לזה.אם לא ברך בשם ומלכות, איך בקש לענות אמן... הרי זו אמן יתומה....
מה הקשקוש הוראת הגר"חזו הנחה, לא עובדה.
מעבר לזה שאם בפעם שעברה בירכו, בהוראת מרן הגרח"ק, הרי שככל הנראה או שידעו שיש (והפעם כנראה יהיה יותר) או שסבר שלא צריך ממש במדוייק אלא העניין הוא קיבוץ מאות אלפים מישראל.