ברכת חכם הרזים

הוועדה המארגנת של ״עצרת המיליון״ אישרה סופית: העצרת תתקיים ביום חמישי בשעה 14:30 בירושלים. ההחלטה על דעת האדמו״רים וראשי הישיבות (שלום שטיין)
 
כמובן שלא יהיו שישים ריבוא
אם תחשב את מספר המצביעים בניכוי מחצית נשים
תגיע למספרים מצחיקים לא יותר משלוש מאות אלף
בודאי שיהיו גם יהיו!
הרי כבר בשנת תשע"ד רבי ברוך מרדכי אזרחי בירך בשם ומלכות ברכה זו בהוראת הגר"ח קניבסקי
וכיום 12 שנה אחרי, שהתרבו עוד ועוד כמויות עצומות (ילודה ועוד) ברור שנעבור את השישים ריבוא

גם לא מודדים לפי מספר המצביעים, כי גם בחורי ישיבות קטנות וכו' ועמך בית ישראל (שרבים מהם בכלל לא מצביעים, כל אחד וסיבותיו) כולם יבואו... (כלומר, גם מי שלא יכול להצביע או שאינו בא להצביע). ומן הסתם שיבואו לשם הרבה חילונים... כן! הרבה חילונים שלמרות שמעודדים גיוס, מתנגדים למעצרים וכו'... שלא לדבר על הרבה נשים ובנות שיהיו [בהפרדה מלאה כמובן] וילדים [רק שילדים לא ברור שמצטרפים]

לגבי השאלה אם צריך לראות את כולם, שמעתי שמרן הגרי"ש אלישיב היה מורה שעצם ההתכנסות למקום אחד עליה יש לברך אפילו שלא רואים את כולם [בידיעה שיש שישים ריבוא]. וכ"ד הגר"נ קרליץ בחוט שני ברכות, וכן הגרח"ק שהורה להגרב"מ אזרחי וכנ"ל. וכן דעת הגאון רבי מאיר מאזוז זצ"ל (ויען שמואל חי"ז סימן מח).
 
פילוח תוצאות לבחירות כנסת ה 25
מה שאומר שאם תוסיף ישב"ק ועוד כאלו שלא מצביעים כדוגמת העדה החרדית האשכנזית והספרדית ועוד דומים להם
אתה עובר בקלות את ה 600 אלף

392,964 שס​
280,194 יהדות התורה​




 
פילוח תוצאות לבחירות כנסת ה 25
מה שאומר שאם תוסיף ישב"ק ועוד כאלו שלא מצביעים כדוגמת העדה החרדית האשכנזית והספרדית ועוד דומים להם
אתה עובר בקלות את ה 600 אלף

392,964 שס​
280,194 יהדות התורה​




זה כולל נשים שרובם לא יהיו אבל מצד שני צריך להוסיף ילדים
בערך מגיל 10 (השערה ולא מידיעה) עד גיל 18 שלא מצביעים
בבחירות ויהיו שם
 
לא משחקים עם ''ברכה לבטלה''.
לא הבנתי, מרן הגר"ח קניבסקי שיחק עם ברכה לבטלה?
אם בשנת תשע"ד היו "ודאי" שישים ריבוא [רק שסבר שלא צריך לראות את כולם, ומספיק "ידיעה" ברורה שיש 600,000]
כ"ש בשנת תשפ"ו שהיו ודאי אף הרבה יותר... [תעיין בכל החשבון שעשיתי למעלה...]
נמתין ונראה...
 
פילוח תוצאות לבחירות כנסת ה 25
מה שאומר שאם תוסיף ישב"ק ועוד כאלו שלא מצביעים כדוגמת העדה החרדית האשכנזית והספרדית ועוד דומים להם
אתה עובר בקלות את ה 600 אלף

392,964 שס​
280,194 יהדות התורה​
מאידך ברור שלא יגיעו 100% ויהיו כמה עשרות אלפים שלא יגיעו/לא יוכלו להגיע (מכל מיני סיבות)
וכל זה כולל גם נשים (גם הן מצביעות) כך שיש לחלק המספר ל-2 ונקבל 300 אלף וקצת, ואולי עוד איזה 100 אלף שלא מצביעים, הגענו ל400-450 אלף בקושי.
 
לא הבנתי, מרן הגר"ח קניבסקי שיחק עם ברכה לבטלה?
אם בשנת תשע"ד היו "ודאי" שישים ריבוא [רק שסבר שלא צריך לראות את כולם, ומספיק "ידיעה" ברורה שיש 600,000]
כ"ש בשנת תשפ"ו שהיו וידאי אף הרבה יותר... [תעיין בכל החשבון שעשיתי למעלה...]
נמתין ונראה...
מי המציא שהגר"ח בירך
לא היה ולא נברא
 
הגרב"מ לא בירך בשם ובמלכות!!!!

ראשית, ידוע ומפורסם הדבר שבשעתו מרן הגרח"ק הורה לו לברך בשם ומלכות
שנית, בסרטון לא רואים שהוא לא בירך, כי בדיוק באותו הרגע המסריט הזיז את ההסרטה... ובכל אופן הציבור בודאי בירך בשם ומלכות [כפי ששומעים, וכפי שאמר להם לברך, וסתם ברכה היא בשם ומלכות (כל ברכה שאינה בשם ומלכות אינה ברכה) וגם אילו היה אוחז שלא לברך היה בודאי מורה להם לברך בלי שום ומלכות]
ואפילו את"ל שלעצמו חשש לברך, הרי לציבור לא הורה כן, והוא בגלל הוראת הגרח"ק [שלעצמו רשאי להחמיר, אבל לציבור לא יכול לצאת כנגד הוראת הגר"ח]

ועכ"פ, עיקר הנידון לעיל לא היה על הגרב"מ אזרחי, אלא על דעת הגרח"ק [שהגרב"מ היה רק שליחו, ובנוסף הגרב"מ לא נחשב פוסק הלכה אלא ראש ישיבה למרות גדלותו העצומה בתורה ללא ספק].
סוף דבר: לגבי הגרב"מ עצמו, אמנם צודק שאין ראיה מהסרטון, אבל גם אין ראיה להיפך שלא בירך. וגם אתה שנוכחת בעצרת, אתה לא אומר זאת מידיעה אלא מהשערה שכך וכך שמעת... ועשית אחד ועוד אחד... אא"כ היית ממש לידו וראית שהפסיק באמצע ברכה...
 
הא הבנתי הגר"ח הורה שיש שישים ריבוא...
לא
אלא שלא צריך ידיעה של המנין המדוייק.
אצטט לך מתוך עלון של השבוע שהתפרסם היום - עלון "דברי חמד" מתורת מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א (גליון 87 פרשת לך לך תשפ"ו)
"וכן הביא בשם גיסו מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל שאין צריך לדעת את המנין המדוייק, ודי באומדנא"
 
לא משחקים עם ''ברכה לבטלה''.
מה רמת הוודאות הנדרשת, כדי להפקיע מחשש ברכה לבטלה?

כי לכאורה אין ספק שיש ספק.
כמובן שבספק אין לברך.
אבל בדרך כלל בתקשורת מפרסמים פחות או יותר כמה יש, ואם אומרים שיש לדוגמא 700,000 יהיה אפשר לברך.
אבל אם יגידו שיש 600,000 שזה גבולי נראה שיש להחמיר ולא לברך.
 
כמובן שבספק אין לברך.
אבל בדרך כלל בתקשורת מפרסמים פחות או יותר כמה יש, ואם אומרים שיש לדוגמא 700,000 יהיה אפשר לברך.
אבל אם יגידו שיש 600,000 שזה גבולי נראה שיש להחמיר ולא לברך.
מחלוקת אור יעקב ומרן הגרח"ק זצוק"ל.
נפלא.
 
לא
אלא שלא צריך ידיעה של המנין המדוייק.
אצטט לך מתוך עלון של השבוע שהתפרסם היום - עלון "דברי חמד" מתורת מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א (גליון 87 פרשת לך לך תשפ"ו)
"וכן הביא בשם גיסו מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל שאין צריך לדעת את המנין המדוייק, ודי באומדנא"
אומדנא שיש
כאן בוודאות אין
מה עוזר כל הציטטות אם בבדיקה וחשבון פשוט אין כאלה כמויות
 
נתי קאליש: מישיבת ההיערכות עם המשטרה עולה כי נערכים ל 600,000 איש שיעלו לירושלים לעצרת, אך מכינים אופציות להרחבת כמות המשתתפים. מחר יתחילו להיסגר האוטובוסים מכל הארץ ולפי זה יהיה כיוון למספר המגיעים. בוועדה מארגנת פועלים גם להשתמש ברכבת ישראל לשנע את הציבור לעצרת.
 
מצורף פסקים והלכות של הרב יוסף אביטבול
 

קבצים מצורפים

מה כל הדיון
מוכיחים בצורה מופתית ע"י חכמת התשבורת שלא נופל בה מחלוקת
ומתחילים לדון מה רב פלוני או אלמוני אמר
מה זה נוגע
דנים לגופו של עניין
והאומדנא היינו כשיש בערך ולא יודעים מדויק
אבל אם בוודאות יודעים שאין כזה סכום
מה איכפ"ל מה אומרים אלף אחרים
ודי בזה
 
מה כל הדיון
מוכיחים בצורה מופתית ע"י חכמת התשבורת שלא נופל בה מחלוקת
ומתחילים לדון מה רב פלוני או אלמוני אמר
מה זה נוגע
דנים לגופו של עניין
והאומדנא היינו כשיש בערך ולא יודעים מדויק
אבל אם בוודאות יודעים שאין כזה סכום
מה איכפ"ל מה אומרים אלף אחרים
ודי בזה
זו הנחה, לא עובדה.
מעבר לזה שאם בפעם שעברה בירכו, בהוראת מרן הגרח"ק, הרי שככל הנראה או שידעו שיש (והפעם כנראה יהיה יותר) או שסבר שלא צריך ממש במדוייק אלא העניין הוא קיבוץ מאות אלפים מישראל.
 
זו הנחה, לא עובדה.
מעבר לזה שאם בפעם שעברה בירכו, בהוראת מרן הגרח"ק, הרי שככל הנראה או שידעו שיש (והפעם כנראה יהיה יותר) או שסבר שלא צריך ממש במדוייק אלא העניין הוא קיבוץ מאות אלפים מישראל.
מה הקשקוש הוראת הגר"ח
ההוראה שאם יש אומדן של שישים ריבוא
אבל אין אומדן זה פשוט פיייייק
 
ראשי תחתית