לא בטוח שזה יעזור...במקום להתוכח כדאי שתנסה בעצמך, קלף את הבמבה הביתית, ותבדוק.
זה כמו לקחת פיצה ולקלף את הציפוי בשביל לטעום אם הבצק הוא "מזונות".
הרי יתכן שכבר נבלע טעם בבצק/בבמבה, וכן יהיה טעם.
לא בטוח שזה יעזור...במקום להתוכח כדאי שתנסה בעצמך, קלף את הבמבה הביתית, ותבדוק.
אין טעם. בדוק.לא בטוח שזה יעזור...
זה כמו לקחת פיצה ולקלף את הציפוי בשביל לטעום אם הבצק הוא "מזונות".
הרי יתכן שכבר נבלע טעם בבצק/בבמבה, וכן יהיה טעם.
ובכל זאת ניסיתי עכשיו בשני סוגי במבה שאצלי בבית, של אוסם ושל חטיפי העמק. לא היה כלל טעם של בוטנים אבל זה גם לא חסר טעם, אלא יש לזה טעם עדין מאוד מאוד של תירס כמו פרכיות תירס. [ובכל אופן לעניות טעמי בודאי שאי אפשר לומר שיש לזה טעם של עפר וגרוע מכך]לא בטוח שזה יעזור...
זה כמו לקחת פיצה ולקלף את הציפוי בשביל לטעום אם הבצק הוא "מזונות".
הרי יתכן שכבר נבלע טעם בבצק/בבמבה, וכן יהיה טעם.
לא ודאי. לפי הסוברים שברכתו שהכל - לא יצא אם בירך האדמה, גם למג"א, וכפי 'שמפורש להדיא' בר"ח, בתה"ד ובריטב"א [לכל מודה על האמת], וכן ברוב האחרונים. אלא שלמעשה יצא מדין 'סב"ל'.מעניין שדנים כאן אם מברכים על במבה אדמה או שהכל, ובודאי שאם בירך אדמה יצא.
'מיני טעמים' שכתבו הפוסקים בכל דוכתא שמנהג 'קדום' עוקר את הוראות הרמב"ם ומרן.וכאשר נשים מברכות על נטילת לולב, ולדעת גדולי המורים הרמב"ם ומרן השו"ע, זה ברכה לבטלה ויש חשש איסור דאורייתא של לא תשא. וכאן באיזה שרשור מוצאים כל מיני טעמים למנהג נוסד ע"י נשים ולא חוששים לסב"ל.
תתן את זה לילדיך או לאשתך בלי שידעו מה זה, שאל אותם מה הם מרגישים. תדווח לנו.לא היה כלל טעם של בוטנים אבל זה גם לא חסר טעם, אלא יש לזה טעם עדין מאוד מאוד של תירס כמו פרכיות תירס
נתתי לבת שלי (בת 9 ב"ה הגדולה יותר בת 12 ב"ה לא העיזה להכניס לפה משהו בלי לדעת מה זה) אלא שבשניה הראשונה בגלל המרקם הרגישה שזה במבה. עכ"פ שאלתי אותה אם יש לזה טעם ואמרה "כן, יש לזה טעם טוב."תתן את זה לילדיך או לאשתך בלי שידעו מה זה, שאל אותם מה הם מרגישים. תדווח לנו.
טעות חמורה.ובודאי שאם בירך אדמה יצא.
קילפת את הקליפה החיצונה טוב? כשאני עשיתי זאת לא הרגישו כלל מה זה. תפל מאוד.נתתי לבת שלי (בת 9 ב"ה הגדולה יותר בת 12 ב"ה לא העיזה להכניס לפה משהו בלי לדעת מה זה) אלא שבשניה הראשונה בגלל המרקם הרגישה שזה במבה. עכ"פ שאלתי אותה אם יש לזה טעם ואמרה "כן, יש לזה טעם טוב.
עברתי על תשובתו ועל תשובת הרב דוד יוסף שליט"א ועל תשובת הרב אלקנה שליט"א.לצערי לא זוכה להבין דבריך. כמדומה שלא עברת על כל תשובת מרן הגרע"י.
זה בדיוק העניין, שכבודו כנראה לא ביקר במפעל, ולא יודע מה בדיוק הולך שם. (מצורף פה התהליך וכן ראיתי במו עיניי והרגשתי את הגרגירים של התירס)א. טעות. נפישי רברבי שסוברים בדעת מרן והרמב"ם שבריסוק גמור מברך שהכל, ומהם הנהר שלום והאור לציון. ועוד. חלקם הובואו ביבי"א.
ואיך אפשר לומר ודאי שלדעת השו"ע צריך לברך האדמה.
ג.1. טעות במציאות. נעשה עיסה ואח"כ מחלקים לחלקים.
השיבו לך ע"ז כבר.ג.2. גרוע מכך במאה מעלות. לבמבה בלי החמאת בוטנים יש טעם של עפר וגרוע מכך, ואינה ראויה לברכה כלל, ובודאי שאין בה טעם של תירס. במקום להתוכח כדאי שתנסה בעצמך, קלף את הבמבה הביתית, ותבדוק.
אני רואה שאתה לא קורא מה שכתבתי "בצירוף" (מרן זצוק"ל בכמה מקומות צירף אותם שזה יהיה יותר מבורר לברך היכא שיש סב"ל)ד. מרן הגרע"י לא קיבל כלל זה, ותמיד עושה סב"ל וחושש לכל שיטה.
בשמחה, תעיר לי אם אני יראה את האמת וודאי שאני יברך שהכל. בינתיים לא ראיתי שום סיבה לשנות. (ואני לא מיישב את דברי "רבי" כי כבר כתבתי לעיל שבכמה הלכות אני לא הולך כמו שכתב. אני מיישב את "האמת")יש עימי עוד מה להעיר לך, אבל ניכר שכוונתך ליישב דברי רבך, מבלי לעיין בדברים כלל, ובודאי שלא עיון הראוי.
לכה"פ היה לך לעיין בד' מרן היבי"א בתשובתו העצומה, קודם שאתה מגיב.
וכתבתי זאת רק להוציא מליבן של הרואים שיחשבו שמא ואולי יש ממש בדבריך.
אז זהו. שלא.
אז לפי דבריך שוקולד וקפה זה בורא פרי העץ?גם על חלבה שושמשום כן. זה ג"כ גידול מיוחד.
בתוך מכונת האקסטרוזיה עצמה (ולא לפניה) מתרחש תהליך של הוספת נוזלים (מים או קיטור), חימום וערבוב שיוצר את העיסה/בצק במהלך התהליךהתירס בשום שלב לא נעשה עיסה ולכן לפי מרן השו"ע פשוט שיש לברך "האדמה".
לענ"ד חבל שלא הגיב הרב דוד, אפילו אם לדעתו הרב אלקנה "נעול". אבל צריך לתת צ'אנס, ואם זה לא יועיל בשביל הרב אלקנה לפחות זה יועיל בשביל הקוראים מהצד שיראו שהוא ניסה לענות.עשה בשכל. חכם עדיף מנביא.
הרי הוא כבר נעול על זה, כמוך וחבירך. גם כשמביאים לכם דברים חדשים שלא חשבתם עליהם לפני כן ולא ראיתם, והם דברים מפורשים - אתם מחפשים לדחות מתחת או מעל האדמה בדברים שאין בהם ממש, אז בשביל מה לטרוח? אין כאן דיון אמיתי. יש כאן סימון מטרה מראש.
כל בר דעת נורמלי רואה מה הגיוני בראיות שהובאו ומה לא הגיוני. מה דחייה אמיתית ומה דחייה בקש.
הרב הנ"ל היה יכול לבוא ליחוה דעת ולדבר עם הרב.לענ"ד חבל שלא הגיב הרב דוד, אפילו אם לדעתו הרב אלקנה "נעול". אבל צריך לתת צ'אנס, ואם זה לא יועיל בשביל הרב אלקנה לפחות זה יועיל בשביל הקוראים מהצד שיראו שהוא ניסה לענות.
שש אחוז של מים בלבד!!בתוך מכונת האקסטרוזיה עצמה (ולא לפניה) מתרחש תהליך של הוספת נוזלים (מים או קיטור), חימום וערבוב שיוצר את העיסה/בצק במהלך התהליך
לדבר הם יוכלו לדבר עשרים שעות...הרב הנ"ל היה יכול לבוא ליחוה דעת ולדבר עם הרב.
איני יודע באיזה נוסח כתב לרב דוד וכו'.
ומה הבעיה?לדבר הם יוכלו לדבר עשרים שעות...
שאלה בכתב זה דרכה של תשובה הלכתית. וחבל שעד היום לא קיבלנו תשובה על זה.
איני יודע באיזה נוסח כתב לרב דוד וכו'.