משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 2,012
אתם מסיטים את הדיון ההלכתי לדברי הבל.
כל ההערות על ההלכה ברורה כתובות בספר שלו...
הרב דוד שליט"א לא יכול לענות על כך?
הגר"מ פיינשטיין כתב ספר תשובה לספר מענה לאגרות?
ודוק היטב בזה.
אני רק עניתי על טענות ההבל שלך שלא קשורות לסוגיה ההלכתית הנ"ל שאיני בקי בה.אם ל @דברי מלך יש להעיר הערות בהלכה נשמח לשמוע אבל בבקשה תפסיק בכל הודעה רק להרבות יותר את האש...
במשך כמה ימים בודדים קיבלתם כאן הרבה תשובות. אתם לא רוצים תשובות אלא רוצים הסכמה לזה שהברכה היא האדמה נגד כל חכמי הדור [מלבד תלמידי הרב יצחק].ובמשך 20 שנה לא קיבלנו שום תשובה על ההערות.
הנה הסיכום שלי הרי הוא לפניך לפני כמה הודעות. ולא קיבלתי שום הערה משכנעת את הדעת.במשך כמה ימים בודדים קיבלתם כאן הרבה תשובות.
אני באמת רוצה תשובה על ההערות על הה"ב, ולא קיבלתי.אתם לא רוצים תשובות
כבר השבתי לך ע"ז שיש כמה הלכות של מרן הראשל"צ שליט"א שאני לא הולך כמו שפסק, חבל שאתה חוזר על טענה שחוקה זאת בכל פעם...אתם תוקעים עצמכם בדבר הלכה יותר מדאי.
אכן לא, אבל הוא ענה תשובות רבות באג"מ להשגות שהשיגו עליו בכרכים קודמיםהגר"מ פיינשטיין כתב ספר תשובה לספר מענה לאגרות?
ודוק היטב בזה.
לכתוב קונטרס שלם נגד דבריו, זה כמו מענה לאגרות.אכן לא, אבל הוא ענה תשובות רבות באג"מ להשגות שהשיגו עליו בכרכים קודמים
אתה יודע מה... שלא יענה לדבריו.לכתוב קונטרס שלם נגד דבריו, זה כמו מענה לאגרות.
לא פלא שלא ענה.
הרב דוד יוסף שליט"א כתב לגבי פלאפל שברכתו האדמה אף על פי שהחומוס כתוש ומערבבים בו פתיתי לחם ומטגנים אותו בשמן עמוק ועוד שמים בו תבלינים!
- ועל במבה אין בה שום תבלין, לא מטגנים אותה ולא מערבבים בה כלום חוץ מזילוף מועט של חמאת בוטנים ועוד זה זן מיוחד שא"א לאוכלו כך!
מאי נשתנה הפלאפל הזה מכל הבמבות??
מה שכן, מדברי הרב דוד יוסף שליט"א הכא זה סתירה גדולה לדבריו, מצוה ליישב...
הצג קובץ מצורף 4686
זה סיכום ההערה, אני ישלח עוד מעט את כל התשובה של הרב דוד שליט"א עם ההערות.
קיבלת תשובות עי"ש.הנה הסיכום שלי הרי הוא לפניך לפני כמה הודעות. ולא קיבלתי שום הערה משכנעת את הדעת.
קיבלת תשובה למשל שהרב אלקנה לא הבין כלל את הבה"ל לגבי אם לא ניכר כלל שזה פרי.אני באמת רוצה תשובה על ההערות על הה"ב, ולא קיבלתי
כבר כתבתי לך ש'במקרה' כל מי שאומר לברך אדמה על במבה הם תלמידי הרב יצחק...כבר השבתי לך ע"ז שיש כמה הלכות של מרן הראשל"צ שליט"א שאני לא הולך כמו שפסק, חבל שאתה חוזר על טענה שחוקה זאת בכל פעם...
אם האמת תורה לי לברך שהכל אני יברך.
ו. הרב דוד יוסף שליט"א כתב לברך על פלאפל האדמה (שהוא מטוגן וכותשים אותו ומערבבים בו תבלינים ופירורי לחם ואינו עשוי מזן מיוחד. כ"ש וכ"ש לנידון דידן)בכל מקרה אציג את הסיכום לברך על במבה "האדמה".
א. לדעת מרן השו"ע והרמב"ם (וכן מוכח מהתוספתא וירושלמי וכמה ראשונים) וודאי שיש לברך כל במבה האדמה וכדין פירות המרוסקים.
ב. לענין פירות המרוסקים מצינו ראשונים שחולקים ואומרים לברך "שהכל", וכן נקט הרמ"א.
ג. לענין הבמבה הדבר ברור שיותר קל לברך עליו האדמה מחמת הסיבות הבאות,
1. לא ברור ש"נשתנה מראהו" דלא נעשה עיסה כמו שאר חטיפים אלא מנפחים את הגרעינים וכמו פופקורן.
2. לא ברור ש"נשתנה טעמו" דלבמבה עצמה לא מוסיפים שום חומרים ורק מזלפים כמות מועטה מאוד של חמאת בוטנים (שבמשקל שוקלת אולי יותר אבל בפועל אינה כמעט ככלום) ודמי למורח שוקולד על פרכית.
3. בבמבה יותר קל שהתירס נעשה לשם כך והוא זן מיוחד שא"א לאוכלו ללא ניפוח.
ד. בנוסף לכל הנ"ל יש לצרף את שיטת החיד"א ועוד רבים מהאחרונים שאומרים שהעושה כמרן אף בסב"ל אין מוחין בידו. (ויש כמה אחרונים שכתבו כן אפי' לכתחילה)
ה. בנוסף לכל הנ"ל יש לצרף את האומרים שאין פה חשש סב"ל דמברך סו"ס ברכה הראויה.
וקיבלת תשובות על התשובות. עיי"שקיבלת תשובות עי"ש.
שוב אתה מסיט את הדיון למקומות אחרים וחבל...כבר כתבתי לך ש'במקרה' כל מי שאומר לברך אדמה על במבה הם תלמידי הרב יצחק...
נו אתה רואה איך אתה מציג את הדברים??הרב דוד יוסף שליט"א כתב לברך על פלאפל האדמה (שהוא מטוגן וכותשים אותו ומערבבים בו תבלינים ופירורי לחם ואינו עשוי מזן מיוחד. כ"ש וכ"ש לנידון דידן)
פלאפל שעובר את כל התהליך הנ"ל יכול להיות שטעם החומוס ניכר...הוא כותב חילוק ברור, והוא סבור שבבמבה אין הטעם ניכר. אתה חולק עליו בסברא? לחיי, אבל מה הקושיא עליו??
למה לעשות אותו כאילו הוא איזה טיפש??
מסיט ממה?שוב אתה מסיט את הדיון למקומות אחרים וחבל...