ספיר ויהלום
חבר חדש
- הצטרף
- 8/5/25
- הודעות
- 62
למש"כ בהודעתי הקודמת ברור שדברים אלו אינם נכונים להלכה. ואכן עיינתי בד' הישועות יעקב וראיתי כי הכותב לא הבין דבריו כלל, וסילף דבריו בצורה חמורה ביותר וכן לא יעשה.ג. אף שכמה אחרונים חולקים על המג"א, אפשר לומר שדיברו רק בנידונם אולם בנידוננו מודים לחילוקו.
הצג קובץ מצורף 4635
ואסביר טעותו.
הישועות יעקב ר"ל דבנדון הבוסר יתכן והרא"ש חולק כיון שמעולם לא הגיע לכלל פרי, אבל מעולם הישועות יעקב לא כתב זאת לגבי פירות המרוסקין שאין כאן שום ספק אלא ודאי שהיו פרי, וגם ודאי שלמ"ד שהכל זה יצא מתורת פרי.
ומה שכתב הכותב ללמוד מזה לפירות המרוסקים שכילו יש כאן ספק, זה ממש טעות חמורה מאוד בהבנת כל הענין, דבאמת למי שכותב שמברך שהכל זה ממש כמו זיעא בעלמא, ואין כאן שום ספיקות ולכן הרמ"א חשש לו. והרי שלך לפניך
