הבנת שיש ב' דינים, או לא?ח"ו
מדוע טעות
הבנת שיש ב' דינים, או לא?ח"ו
מדוע טעות
גם אם יש ב' דינים, זה לגבי שאר פרטים שיש בנרותהבנת שיש ב' דינים, או לא?
נכון.גם אם יש ב' דינים, זה לגבי שאר פרטים שיש בנרות
אך לגבי הגדרה של בחור והגדרה שלא הדליקו עליו בביתו זה אותו דין ואותו הגדרה.
אני יודע על ראש ישיבת 'דרכי דוד' שכך הכריע, ודיבר בזה עם גדולי ישראל. צריך לשאול אותו.מי כותב היכן שהוא, שבחורים ידליקו נרות חנוכה כמו נרות שבת!?
אם אתה מסתכל רק על השורה הזו נניח שאתה צודקולכן להגיד אם בחור חייב להדליק נר שבת חייב להדליק גם נר חנוכה, הוא לא נכון.
לא ברור לי בכלל.לגבי הבחור עצמו אם הוא ספרדי או אשכנזי, בזה בודאי שיש הבדל, כי אשכנזי גם בבית אביו הוא מדליק, ולכן ברור שבישיבה מדליק בברכה
אכסנאי מדליק במקום שמתאכסן ולא בביתולא ברור לי בכלל.
אם מקום המגורים הוא בית הוריו - אשכנזי שידליק בברכה בישיבה יכשל בברכה לבטלה מהודרת.
ולפני שיקפצו עלי ויגידו שאחרי שהוא חייב אפילו הישיבה נקראת מקום מגורים - מקורות רבותי, מקורות. אני לא מכיר חילוק כזה בפוסקים, אפילו לא דומה. ואם תחשבו עליו לעומק - הוא אולי אינטואיטיבי ממבט ראשון, אבל לא הגיוני כל כך.