הבנת שיש ב' דינים, או לא?ח"ו
מדוע טעות
הבנת שיש ב' דינים, או לא?ח"ו
מדוע טעות
גם אם יש ב' דינים, זה לגבי שאר פרטים שיש בנרותהבנת שיש ב' דינים, או לא?
נכון.גם אם יש ב' דינים, זה לגבי שאר פרטים שיש בנרות
אך לגבי הגדרה של בחור והגדרה שלא הדליקו עליו בביתו זה אותו דין ואותו הגדרה.
אני יודע על ראש ישיבת 'דרכי דוד' שכך הכריע, ודיבר בזה עם גדולי ישראל. צריך לשאול אותו.מי כותב היכן שהוא, שבחורים ידליקו נרות חנוכה כמו נרות שבת!?
אם אתה מסתכל רק על השורה הזו נניח שאתה צודקולכן להגיד אם בחור חייב להדליק נר שבת חייב להדליק גם נר חנוכה, הוא לא נכון.
לא ברור לי בכלל.לגבי הבחור עצמו אם הוא ספרדי או אשכנזי, בזה בודאי שיש הבדל, כי אשכנזי גם בבית אביו הוא מדליק, ולכן ברור שבישיבה מדליק בברכה
אכסנאי מדליק במקום שמתאכסן ולא בביתולא ברור לי בכלל.
אם מקום המגורים הוא בית הוריו - אשכנזי שידליק בברכה בישיבה יכשל בברכה לבטלה מהודרת.
ולפני שיקפצו עלי ויגידו שאחרי שהוא חייב אפילו הישיבה נקראת מקום מגורים - מקורות רבותי, מקורות. אני לא מכיר חילוק כזה בפוסקים, אפילו לא דומה. ואם תחשבו עליו לעומק - הוא אולי אינטואיטיבי ממבט ראשון, אבל לא הגיוני כל כך.
אולי תפתח על "האשכול" הזה אשכול בפנ"ע, ותעלה את דבריך, היום כמעט כל מי שעסק בזה מודה שהוא מזוייף, ודבריך חידוש.אגב, האשכול הזה ממש לא מזוייף, זה המצאה של המשכילים, ובעוה"ר קצת ת"ח נמשכו אחריהם, והארכתי במקום אחר, ועוד הרבה יש תח"י שעוד לא העלתי על הכתב, ודי בזה לע"ע
אע"פ שזה לא נושא האשכולאולי תפתח על "האשכול" הזה אשכול בפנ"ע, ותעלה את דבריך, היום כמעט כל מי שעסק בזה מודה שהוא מזוייף, ודבריך חידוש.
הארכתי בזה בפורום לתורה, ועוד חזון למועד בעזהשי"תאולי תפתח על "האשכול" הזה אשכול בפנ"ע, ותעלה את דבריך, היום כמעט כל מי שעסק בזה מודה שהוא מזוייף, ודבריך חידוש.
ראיתי כעת:הארכתי בזה בפורום לתורה, ועוד חזון למועד בעזהשי"ת
אז למה הבחורים האשכנזים מדליקים נר חנוכה ולא מדליקים נר שבת בישיבה?ההסבר פשוט אחרי שהוכחנו מרוב ראשונים מה גדר "שלא הדליקו עליו בביתו"
ממילא כשאני רואה בראבי"ה ובב"י שתולה את נר שבת מנר חנוכה, אני רואה שגם הם למדו- ככל מה שהארכתי לעיל שההגדרה שלא הדליקו עליו בביתו היינו "בבחור שהוא בישיבה"
וכיון שכן- מובן למה הראבי"ה וכן הב"י דימו את נר שבת לנר חנוכה
כי על כרחך- למדו שההגדרה בשניהם אחת היא, והיינו- שבחור שהוא לא בביתו הוא מוגדר הלכתית "שלא הדליקו עליו בביתו"
ולכן השליכו את הסוגיות זו לזו, כי טעם אחד להם, והגדרה אחת להם כלפי חיוב של בחור
כנ"ל
מדליקים.אז למה הבחורים האשכנזים מדליקים נר חנוכה ולא מדליקים נר שבת בישיבה?