בירור בעניין הדלקת נ"ח לבני ישיבות ספרדים

גם אם יש ב' דינים, זה לגבי שאר פרטים שיש בנרות
אך לגבי הגדרה של בחור והגדרה שלא הדליקו עליו בביתו זה אותו דין ואותו הגדרה.
נכון.

אבל עדיין אפשר שבחור מוגדר כ"סומך על השלחן אביו". [ולכן יוצא בנר חנוכה וגם דין החובת גברא בנר שבת]

ומ"מ עדיין חייב להדליק בגלל הדין הראשון ד"חובת הבית".

ולכן להגיד אם בחור חייב להדליק נר שבת חייב להדליק גם נר חנוכה, הוא לא נכון.

מה לא מובן?
 
ולכן להגיד אם בחור חייב להדליק נר שבת חייב להדליק גם נר חנוכה, הוא לא נכון.
אם אתה מסתכל רק על השורה הזו נניח שאתה צודק
אבל אני בא לסוגייא שם, אחרי שכבר הוכחנו מרוב ראשונים מהי הגדרה של "לא הדליקו עליו בביתו"
ורק אחרי זה אני ניגש לסוגייא פה, ואז אני מוכיח מה שאני מוכיח

עיקר הסוגייא זה לא מה שכתבתי בנר של שבת זה רק סניף בעלמא
ולכן אפי' בעיקר הסוגייא לא כתבתי כן אלא רק אח"כ כתוספת

עיקר הלב של הסוגייא זה מה שהארכתי למעלה וזה העיקר, ההמשך של הראבי"ה וכו' הוא רק בגדר "יהודה ועוד לקרא"
 
ראשי תחתית