לחצו כאן – תרומה לשמואל

אוכל בתענית באיסור אם מברך

אותי לימדו ביזדים שצריך לצעוק סב"ל נגד מרן.
חבל שלא למדת קודם לשמוע את השיעור ואח"כ לפתוח כאן אשכול שלם.
הדיון בשיעור היה אם עונים אמן על ברכה מסופקת, ושם הביא הדיון הנ"ל ואמר שאין ראיה מדברי הרא"ה והריטב"א, ולמעשה אמר שאנו לא נאמר לו לברך, ובעלון של השיעור השבועי הוסיף עוד כמה ספקות ושלא לברך, אלא שאם בכ"ז אותו אחד אוכל בתענית ומברך, יכולים לענות אמן ע"ש.

אבל, במקום שתכבד את החברים כאן בפורום, ותברר מה נאמר בדיוק, אתה פותח אשכול שלם על לא דבר.
הרב יצחק הביא הערב בלוין [כך שמעתי מכלי ראשון ולא בעצמי, ואפשר שיש טעות]
שמי שאוכל בתענית באיסור כגון שהוא דתי למחצה שחייב לברך.
ואמר לא מספיק שעושה איסור נאמר לו שיעשה עוד איסור?
והתקיף מי שאמר שלא מברך.
לענ"ד - אם נכונה השמועה
ודאי שאינו מברך, עי' סי' קצו, ובנו"כ, ובדרשו, שמפורש שכל שעושה איסור אינו מברך.
והגרשז"א נסתפק בנ"ד ממש, ולא הכריע.
וכ"כ הגר"א מלכה שם, ודייק כן מהמ"ב, ועוד הרבה אחרונים.
ופלא שנזדרז להשיג. וצ"ע.
וחבל שלא הקשבת לשיעור והזדרזת להשיג.

אבל אין שום דבר רע יורד מן השמים, ואתם חשבתם רעה והקב"ה חשבה לטובה, שב"ה דנו כאן שבוע שלם בדברי מרן הראש"ל שליט"א והעלו כאן את כל הצדדים והדעות והתחדשו כאן כמה חידושים למי שלא ידע אותם תחילה. זכה מרן ומילי מידברן בבי מדרשא וגם כאן בפורום שיש בו ת"ח מופלגים בתורה.
 
ראשי תחתית