עיונים בתורת רבי אופיר מלכא שליט''א

תראה אחרי שהביא את דברי הר' מלכה כביכול [לפי איך שהציג הדברים] הביא לאחמ"כ את הט"ז שאומר שא"א להפריד מתוך התערובת ולברך על הטפל ולברך על העיקר.
ובמילים פשוטות דברי הר' מלכה כביכול מרפסין איגרא שאמר ליקח מגוף התערובת והוא נגד ט"ז מפורש.
אולם למציאות להד"ם ובדה זאת מלבו
ממש לא. רק הדגיש שדבריו אמורים רק במקרה זה.
ראית איזו לשון של צ"ב/צ"ע/ק' וכד'?
 
מש לא. רק הדגיש שדבריו אמורים רק במקרה זה.
ראית איזו לשון של צ"ב/צ"ע/ק' וכד'?
אם תתבונן- הוא הביא את דברי הר' מלכה על שוקולד "שבתוך" העוגה, ולא זו בלבד אלא הביא דוגמא "רוגלך"
וע"ז כתב שאם השוקולד הוא רק ציפוי לעוגה איה"נ שיברך אבל אם זה בתוך העוגה לא יברך כדכתב הט"ז וכו'.

וא"כ- להדיא שבלהדיא בא להעיר, שהר' מלכה דיבר על "רוגלך" ו "שהשוקולד בתוך העוגה" ועל זה כתב הר' מלכה שיברך על השוקולד.
אבל אין זה נכון- כי זה נגד אחרונים מפורשים כהט"ז וכו', ורק במקרה אחר שהר' מלכה לא דיבר עליו והיינו שהשוקולד הוא ציפוי אז רק יכול לברך

וע"ז כתבתי- שבדה זאת מלבו ולהד"ם.

נ.ב.- נראה לי שהר' @אור יעקב שעשה על ההודעה שלך "תודה", יצטרך על כרחו לעשות על הודעתי "תודה" [אחרי שכמובן יעיין במתינות על מה שהדגשתי מהילקו"י על הר' מלכה גבי "רוגלך" ושוקולד "בתוך" העוגה, וכו']
 
מה ההבדל בין עוגיות שוקולד לרגולך הממולא בשוקולד?
הילקו"י דיבר בהווה.
אחזור ושוב אחזור [עד שתבין, או עד שלא תרצה להבין]
הילקוט יוסף מחלק בין אם זה רק ציפוי לעוגה ולא נאפה אתו יחד אלא כציפוי או חיצוני ונפרד, אזי יכול לברך
מאשר שזה מילוי בתוכו ואז הוא טפל אליו ואינו מברך

[ואת דברי הר' מלכה הציג "רוגלך" ושוקולד "בתוך" העוגה ועל זה אמר הר' מלכה כביכול שיברך, וע"ז השיג עליו וכו' וכפי שכתבתי]
 
מה זה "עוגיות שוקולד"?
זה לא עיסה שיש בה פצפוצי שוקולד, וא"כ זה נאפה בתוך העוגיה ולא ציפוי. כמו רוגלך.
 
מה זה "עוגיות שוקולד"?
זה לא עיסה שיש בה פצפוצי שוקולד, וא"כ זה נאפה בתוך העוגיה ולא ציפוי. כמו רוגלך.
איה"נ- תלוי אם זה חלק ממנו ונאפה עמו יחד או שזה רק ציפוי חיצוני ששם אח"כ [כך מה שכתב בילקו"י הנ"ל, לא התכוונתי שכך אני סובר אלא ביארתי דבריו גרידא]
 
ראשי תחתית