באנר תרומה

עד מתי לעוול ולמושחתות של האפליה בסמינרים הציבוריים

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
יש ציבור שלם של בינוניים פלוסשמזה מורכב גם רוב הסמינר האשכנזי
אבל כדי להצליח חיב שכבה של עשרים אחוז מעולה ואת זה הם לוקחים ולא לוקחים את כולם
וזה העוולה שאת האשכנזיות הבינוניות מקבלים ואת הספרדיות לא

אתה נראה לי אדם חכם בעיקרון ציפתי ממך לטענות קצת יותר ברמה

יפה, עכשיו תתקדם קצת
מה הבעייה שאת הספרדיות הבינוניות הם לא רוצים לעומת האשכנזיות הם כן רוצים,
תוכל להעזר בספרדיות הטובות, שמעדיפות להיות שם ולא אצלם.
(תנסה לחשוב בשכל ולא ברגש, מקווה שאתה מסוגל, להבין מה מציק בסגנון הספרדי הקלאסי - שמבריח גם את הספרדיות הטובות).
נשאל את זה כך: מה מפריע לבנות של משפ' יוסף ושל העקסנים שלה (שכן מתקבלים לאשכנזים), ללכת לסמינרים ספרדים ? - אולי תעזר בהם.
 
וודאי שיעדיפו להיות שם מכוון ששם יש יותר אחוזים של טובות ואין לגלגל איך להפסיק
אני טוען שיפסיקו לקבל ותראה איך הכל מסתדר
 
וודאי שיעדיפו להיות שם מכוון ששם יש יותר אחוזים של טובות ואין לגלגל איך להפסיק
אני טוען שיפסיקו לקבל ותראה איך הכל מסתדר

אז אולי תטען לחבר'ה שלך שיפסיקו לשלוח ?
למה האשכנזים צריכים לפתור לך את הבעייה ולהפסיק לקבל ? (להם יש אינטרס).
למה לא להפנות את האצבע המאשימה לרבנים/עסקנים שלך ? למה תמיד להאשים אותם, רשעים גזענים וכו' וכו' ?
תפסיק לחפש אשמים. האשמים זה אתה חבריך עסקניך ורבותיך.
תכיר בעובדה הזו, תתנהג בהתאם, ואז תראה איך שדברים משתנים.
 
האשמה נמצאת במי שמנצל ציבור ולוקח ממנו רק את הטובים ואת כל השאר הוא זורק
לציבור אין יכולת לשנות את זה באופן מיידי
בתור אדם חכם אני מצפה ממך לקרוא קצת מחקרים שבכל העולם שינויים חברתיים לוקחים
שנים אם הם לא נעשים באופן מאולץ וכאן יש מי שיכול לעשות את זה אבל הוא בוחר לנצל את הצד
השני ועוד להתעצבן למה כועסים עליו עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס
 
האשמה נמצאת במי שמנצל ציבור ולוקח ממנו רק את הטובים ואת כל השאר הוא זורק
לציבור אין יכולת לשנות את זה באופן מיידי
בתור אדם חכם אני מצפה ממך לקרוא קצת מחקרים שבכל העולם שינויים חברתיים לוקחים
שנים אם הם לא נעשים באופן מאולץ וכאן יש מי שיכול לעשות את זה אבל הוא בוחר לנצל את הצד
השני ועוד להתעצבן למה כועסים עליו עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס

האשמה נמצאת במי שמנצל את הציבור שלו ולוקח את הקולות שלהם, ובסוף יורק להם בפרצוף.
תקרא קצת קומיקס, ותתחיל להבין שכשהבוס לא מעוניין בשינוי, אז העבדים לא יראו אותו לעולם.
ובמקום להתעצבן למה יש אנשים שבועטים בבוס הזה, (רק בגלל שהם קבוצה קטנטנה אין לזה השפעה), תתחיל לבעוט בו גם אתה, ואז אולי תראה שינוי.
הבעייה היא, שכאשר מישהו כבר מנסה להגיד משהו, אז אתה ורבותיך ועסקניך מתחילים ללכלך עליו, ואת התוצאות אתה אוכל ואח"כ מתבכיין.
 
לא הבנתי מה ענית על הטיעון שלי שיש צד שיכול לפתו את הבעיה ברגע
והוא לא פותר כי נוח לו לנצל ציבור שלם מול ציבור שלא יכול לשנות את המצב
אשמח אם טענה לי ואל תעבור לדיון אחר
 
לא הבנתי מה ענית על הטיעון שלי שיש צד שיכול לפתו את הבעיה ברגע
והוא לא פותר כי נוח לו לנצל ציבור שלם מול ציבור שלא יכול לשנות את המצב
אשמח אם טענה לי ואל תעבור לדיון אחר

במקום להאשים את משפ' דרעי גואטה בוסו ויוסף (סתם תקעתי שמות) ששולחים את הבנות,
אתה מתלונן למה וולף וכהנא מקבלים אותן ? - חשבת לפני שכתבת ?
 
הסברתי לך כבר שתהליכים חברתיים לא ניתנים לשינוי מיידי
וברור שכל משפחה שיכולה תשלח למקום שכבר מצליח במקום למקום חדש
בדיוק כמו שלחברת טויוטה לקח חמישים שנה לעקוף את ג'נרל מוטורס האמרריקאית
אפילו שטויוטה בוודאות ייצרה רכבים טובים יותר בני האדם אוהבים את מה שהם
מכירים (והוכחה הטובה נגד הטיעון שלך זה המוסדות של הרב זעפראני והרב דוד אברהם
שלמרות שיש הרבה משפחות חשובות ששולחות לשם זה לא שינה את המגמה שהרוב מעדיפים
את המוסדות המוכרים )
 
הסברתי לך, שהבוסים שלך לא רוצים בשינוי הזה,
ולכן הם לא תורמים את הבנות שלהם למען זה,
והם משחדים ומפעילים פרוטקציות כדי שהבנות שלהם לא יהיו אלו שילמדו עם הבנות של הציבור שלהם.
אז מתי תקלוט, שא"א להאשים את מי שאתה כ"כ שונא ואוהב לזרוק עליו את האשמות על מחדליך.
יותר טוב אם תאשים את הרב שלך והעסקנים שלך שאתה בוחר בהם, שלא מוכנים לשתף איתך פעולה וזורקים אותך ל...
אם לא הבנת את זה, עזוב, נצא לעשן סיגריה הרבה יותר יעיל.
 
אתה שוב לא עונה לטענה ממש חבל
אפילו הוכחתי לך מהחיידרים שזה לא כזה עבד אבל הכי קל זה לברוח שיהיה לך לילה טוב

לא יודע מה יש בחיידרים,
אבל למה אתה כ"כ לא מבין מה אומרים לך.
השנאה לאשכנזים סוגרת לך את העיניים ?
 
מתי שמעת ממני דברי שנאה אני ממש לא שונא אשכנזים
אני מאד מחבב אותם אבל מסבירים לך דברים שמוכחים מחקרית
וגם מהמציאות ששינויים חברתיים לא נעשים בצורה מיידית כי קשה
לשנות תפיסה של אנשים (וביניהם גם אני שבמצב הקיים נעדיף לשלוח לאשכנזים
כי תמיד יש את הפחד שרק אני אשלח ולא כולם ) ולכן הסברתי לך איך השינוי צריך להיות
 
לא יודע מה יש בחיידרים,
אבל למה אתה כ"כ לא מבין מה אומרים לך.
השנאה לאשכנזים סוגרת לך את העיניים ?
שום שנאה לאשכנזים.
זה שהחכים של ש"ס לא עושים כלום זאת עובדה.
זה שהם פושעים במשלחים שלהם זאת עובדה שאף אחד לא חולק עליה (מקווה).
אני גם מבין מנהל מוסד אשכנזי שלא רוצה להיות חריג ולקבל יותר ספרדיות משאר המוסדות כיון שלצערנו זה ימתג אותו באור שלילי.
אבל,
אי אפשר לסבול את טיעוני המנהלים שאין שום אפליה כלפי בנות ספרדיות בשעה שכל דרדק בן יומו יודע את המציאות המרה.
אי אפשר לסבול את טיעוני ה'תפתחו מוסדות טובים' בשעה שהמנהלים מקבלים את השכבה העליונה של הספרדים, ואין שום סיבה שבת ספרדית תעדיף ללכת למקום שהוא בבחינת חתול בשק כשמקבלים אותה למקום עם שם טוב.
ואי אפשר לסבול את זה שאנחנו חיים בשנת 2025 והציבור היחיד ששופט לפי מוצא של סבא רבא זה הציבור שלנו.
אי אפשר להכיל.
אי אפשר לשתוק.
 

עכשיו אתה טוען טענות חדשות.


אי אפשר לסבול את טיעוני המנהלים שאין שום אפליה כלפי בנות ספרדיות בשעה שכל דרדק בן יומו יודע את המציאות המרה.

מסכים איתך, אבל מאחר שאני מבין היטב את המנהלים שלא מקבלים, לא הייתי מצפה שהם יצהירו "יש אפלייה", ברור שהם יגידו שאין.


אי אפשר לסבול את טיעוני ה'תפתחו מוסדות טובים' בשעה שהמנהלים מקבלים את השכבה העליונה של הספרדים, ואין שום סיבה שבת ספרדית תעדיף ללכת למקום שהוא בבחינת חתול בשק כשמקבלים אותה למקום עם שם טוב.

נו, אז מה אתה מצפה מהמנהל ?
הוא יש לו אינטרס לקבל בנות טובות (ולפעמים מפעילים עליו לחצים ופרוטקציות שפשוט כדאי לו).
השאלה למה בישיבות וחיידרים המצב זהה, והמציאות שונה לחלוטין.
גם כאן הטובים רוצים אשכנזים, ויש שמתקבלים. ואלו שלא, מסתדרים היכן שהוא, ויש היכן להסתדר.
למה בסמינרים זה עדיין לא ככה ?
תשובות יש למכביר, אבל אתה לא יכול להפנות את האצבע למנהלים, כיון שהם תמיד קבלו אות הטובים.
צריך לבדוק מה לא טוב אצלינו שהצלחנו עם ישיבות וחיידרים ולא הצלחנו עם סמינרים, איפה נפלנו - אבל לא להפנות את האצבע למנהלים, זה לא ענין שלהם.


ואי אפשר לסבול את זה שאנחנו חיים בשנת 2025 והציבור היחיד ששופט לפי מוצא של סבא רבא זה הציבור שלנו.

זה אני לא מסכים איתך.
יש הרבה דברים שהסבא רבא שלנו שונה בתכלית מהסבא רבא שלהם,
ולכן זה אמור לא להתאים בכמה וכמה עניינים.
אז את הטובים עוד אפשר לסבול, אסל גם בינוניים וגם סבא רבא עם גנטיקה אחרת, זה מפריע להם, מה אתה רוצה ?
אלא מה, שלא יקבלו כלום, זה כבר דברנו להם יש אינטרס. ואתה צריך שגם לך יהיה אינטרס.
עכשיו צריך לבדוק מה שונה הישיבות והחיידרים מהסמינרים, קרי: איפה נכשלו (אנחנו, - ולא איפה הם אשמים).


אי אפשר להכיל.
אי אפשר לשתוק.

נכון, אבל גם אי אפשר להאשים.
יש דברים שאנחנו אשמים.
קל לזרוק את האשמה על האחר, אבל לא שם מונח הפתרון.
 
מתי שמעת ממני דברי שנאה אני ממש לא שונא אשכנזים
אני מאד מחבב אותם אבל מסבירים לך דברים שמוכחים מחקרית
וגם מהמציאות ששינויים חברתיים לא נעשים בצורה מיידית כי קשה
לשנות תפיסה של אנשים (וביניהם גם אני שבמצב הקיים נעדיף לשלוח לאשכנזים
כי תמיד יש את הפחד שרק אני אשלח ולא כולם ) ולכן הסברתי לך איך השינוי צריך להיות

מה קשורים המחקרים שלך לנושא.
האשמה לא נעוצה במנהלים, נקודה.
היא נעוצה בך, שאתה לא משכיל להתחיל לערוך שינוי.
(או ברבותיך/עסקניך שמפריעים לך לעשות זאת).

לא הסברת כלום!
הסברת איך אתה בורח מהאשמה ומנטילת אחריות ומשליך אותה על האחר.
אבל זה לא פתרון! למנהל יש אינטרס מובהק והוא פועל על פיו.
לך צריך להיות אינטרס נגדי, ואתה צריך לפעול על פיו, ולקחת את כל הסיכונים.
לא צריך לזרוק את האשמה אליהם, זה הכי קל. - אבל זה לא פותר את הבעייה.
 
מה קשורים המחקרים שלך לנושא.
האשמה לא נעוצה במנהלים, נקודה.
היא נעוצה בך, שאתה לא משכיל להתחיל לערוך שינוי.
(או ברבותיך/עסקניך שמפריעים לך לעשות זאת).

לא הסברת כלום!
הסברת איך אתה בורח מהאשמה ומנטילת אחריות ומשליך אותה על האחר.
אבל זה לא פתרון! למנהל יש אינטרס מובהק, והוא פועל על פיו.
לך צריך להיות אינטרס נגדי, ואתה צריך לפעול על פיו, ולקחת את כל הסיכונים.
לא צריך לזרוק את האשמה אליהם, זה הכי קל. - זה לא פותר את הבעייה.
לזלל במחקר זה מאד קטנוני לא מתאים לך
וגם אם תגיד נקודה זה לא אומר שיש אמת בטיעון שלך
וזה שאתה אומר שלמנהל יש אינטרס זה בדיוק הטענה שלי
שבגלל האינטרס שלו הוא דופק ציבור שלם וזה נקרא בלשוננו מושחת
ואין חולק על כך שאנחנו צריכים לשנות את המצב רק הסברתי לך ששינוי מצב בכאלה תנאים הוא מאד קשה
 
לזלל במחקר זה מאד קטנוני לא מתאים לך
וגם אם תגיד נקודה זה לא אומר שיש אמת בטיעון שלך
וזה שאתה אומר שלמנהל יש אינטרס זה בדיוק הטענה שלי
שבגלל האינטרס שלו הוא דופק ציבור שלם וזה נקרא בלשוננו מושחת
ואין חולק על כך שאנחנו צריכים לשנות את המצב רק הסברתי לך ששינוי מצב בכאלה תנאים הוא מאד קשה
רבונו של פתח תקוה,
מה קשור המחקר המהמם שלך למה שאנחנו מדברים.
מה ? למען השם.

המפתח בידיים שלך, לא של המנהל.
תמיד קבלו טובים גם בישיבות וגם בחיידרים, ועכ"ז הצליחו.
אף מנהל לא דופק אותך. (זה שאתה (כלומר אנחנו) דפוק, זה לא אומר שהמנהל דופק אותך).

יש קשיים אני מסכים איתך,
אבל מה זה קשור לגזענות ?
כן, זה קשור לאינטרסים. - נכון, ואם אתה רוצה לקרא לזה שחיתות, בסדר, תקרא.
אבל תבין שאתה מחפש את הפתרון במקום הכי לא רלוונטי.
כי ברור שאם לא היתה תנועת ההשכלה, לא היו כ"כ הרבה חילונים.
או קיי, אבל היא היתה. אז עם כל הקשיים, הוקמה תנועת התשובה.
והוקמה רשת חינוך (עצמאי ותורני). והוקמו ישיבות ותלמודי תורה וגנים.
גם הכשרים הוקמו, וגם בתי הוראה, וגם בתי דין.
גם בתי כנסיות, גם בתי מדרשות, וגם כוללים.
רק סמינרים לא. והמנהלים אשמים. נו באמת, (וזה קשור למחקר) - נו דחילאק.
 
כבר התקדמנו שאתה מסכים מי האשם בדבר יפה מאד
ואני יסביר לך שוב המחקר רק מוכיח ששינויים חברתיים
לוקח להם המווון זמן ולכן הפיתרון של להקים מוסדות וכו'
הוא לא כ"כ פשוט ויש פיתרון פשוט יותר שלא נעשה מחמת שחיתות
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית