עדכונים מבית הרב יצחק יוסף שליט"א

השו"ע לא כתב להדליק בברכה. ויש מח' מה דעתו בזה.
המחלוקת במי שמדליק מפלג המנחה.
אבל אם מדליק לאחר החצי שעה, לא זוכר שיש מחלוקת בדעת מרן. רק יש שחששו לדעת הרמב"ם שאחר חצי שעה לא מדליק, והשיבו דקי"ל דבמקום מנהג לא אומרים סב"ל.
 
אבל אם מדליק לאחר החצי שעה, לא זוכר שיש מחלוקת בדעת מרן.
כמדומה שיש, מרן לא כתב שמדליק בברכה.
רק יש שחששו לדעת הרמב"ם שאחר חצי שעה לא מדליק, והשיבו דקי"ל דבמקום מנהג לא אומרים סב"ל.
וגם ע"ז כבר ראיתי שהקשו כאן בפורום שהרב יצחק יוסף הביא את המנהג מהספר של הרב ידיד לפני 80 שנה בערך..
 
דרך המלך
מעמד רב רושם בבית הכנסת הגדול שבטי ישראל ר"ג 'הכנס המרכזי השנתי' לקהילת קודש עדן יע"א, בראשות רב הקהילה הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א. בהשתתפות מרן הראש"ל הגאון חכם יצחק יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאון חכם שלמה מחפוד שליט"א, הגה"צ רבי ניסים בן שמעון שליט"א, ראש הכולל הרב שלום זכריהו, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה, יו"ר ש"ס בעיר עו"ד מנחם דוד, יו"ר המועצה הדתית הרב גדליהו בן שמעון.

צילום: שוקי לרר
1766042352164.png
 
לְךָ נָאֶה לְשַׁבֵּחַ: חבר מועצת חכמי התורה הראש"ל הגר"י יוסף בהדלקת נר שני של חנוכה במעונו בירושלים לצד בני המשפחה, רגע קודם שיצא לעוד מסע של שיעורים ברחבי הארץ (תיעוד: כיכר השבת)​

1766100722083.png
 
ישראל כהן: חבר מועצת חכמי התורה הראשון לציון רבי יצחק יוסף מברך את רב הקהילה באזור הרב זוהר זבורוב על פעלו החשוב בהרבצת התורה וקירוב הלבבות באזור, ועל המענה ההלכתי בבית ההוראה בדרכו של אביו מרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א.​

1766105857645.png
 
ישראל כהן: בית שמש: אב"ד "באר ישראל" וריש מתיבתא "עוז והדר" הגרמ"מ פומרנץ בנשיאת שיעור מיוחד לרגל ימי החנוכה כשלצדו הראשון לציון הרב יצחק יוסף, חה"כ משה אבוטבול ומ"מ רה"ע איציק אלמליח. בערב מיוחד ביוזמתו של יו"ר המועצה הדתית אברהם פדידה.
1766106050989.png
 
משה ויסברג: הראש"ל הגר"י יוסף בשיעור מיוחד לבני התורה הערב בבית שמש לרגל חנוכה, ביוזמתו של יו"ר המועצה הדתית אברהם פדידה. קודם לכן נשא דברים גם אב"ד "באר ישראל" הגרמ"מ פומרנץ ריש מתיבתא "עוז והדר".

1766106396473.png
 
ישי כהן: ״מחזיק תיק הדתות״ של ש״ס חה״כ מיכאל מלכיאלי הגיע אמש למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הראשון לציון הרב יצחק יוסף כדי לעדכן על הבחירות לרבני הערים. מימין: חתנו של הראש"ל, הרב ברוך דרעי, אחיו של הרב אברהם דרעי המועמד לרב העיר באר שבע.

1766106319946.png
 
חבר מועצת חכמי התורה הראשון לציון הגר"י יוסף בהדלקת נר רביעי במעונו בירושלים


 
'זופניק' ב'כיכר השבת': כמידי שנה פרשן הבית ישי כהן הגיע עם ילדיו להדלקה במעונו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

1766107858833.png
 
א). לא אחת יצא לי לשמוע את רבו בשיעורים או במכתבים שמביא את דברי בעל השערים (כמדומני) שאומר לבנו לא ללמוד בספרי מחברי הזמן, כי הראש נהיה עקום עי"כ (במכתב אחד כתב כן במפורש על ההלכה ברורה). ותוך כדי דיבור אותו ר' יצחק מוסיף "חוץ מספרי גדולי הדור", ואח"כ הוא מעורר את הקהל ללמוד יבי"א וילקו"י, ואני תמה הרי כבודו מפרסם ומחזק את הקהל לא ללמוד בספרי מחברי הזמן, וא"כ תן לתלמידך ללכת כשיטתך וללמוד רק ש"ס ופוסקים קדומים, ולא ילקו"י, אא"כ אתה אוחז שילקו"י זה בגדר ספרי גדולי הדור, וצע"ג.
וראיתי באיזה ספר (על מרן האור לציון) שהביא שפעם באו בחורי ישיבה לקנות מבעל החזון יחזקאל את ספריו, והוא אמר לכו תלמדו גמרא ותוס', ואם אני הייתי לומד חזון יחזקאל לא הייתי יוצא החזון יחזקאל! רואים שגדול דור "אמיתי" שאוחז ככה אומר כך על ספריו! [אא"כ אתה אוחז שאפשר לראות את ספרי אחרוני זמנינו אחרי שלמדת את הסוגיא כמו שיש ת"ח שנוהגים, אבל לטעון על שאר הספרים שלא ללמוד, ועל ספריו שכן, זה תמוה, ומי כהחכם יודע פשר!
ב). דבר שני שלא ברור במכתב של הרב יניב הנ"ל, אם כבודו משבח את ספריו רבו אשריו ואשרי חלקו, אבל למה בסוף המכתב "לבזות" את שאר הספרים, במילים 'ספרים שכאילו ממשיכים', ובהמשך דבריו כתב שלא חולק על אביו כלל, נראה שכוונתו לאפוקי מההלכה ברורה, אבל למה במכתב שנועד לשם לדעת כמה זמן להקדיש לילקו"י צריך לבזות את שאר הספרים, ובאיזה בית מדרש כת"ר למד את סגנון כתיבה זה. אתמהה.
ג). ולא מובן למה רבו כתב למטה, "יפה דן ויפה הורה", איזה הוראה כתובה כאן, הוא התיר עגונה? בירר הלכה בהלכות מוקצה? רק אמר כמה כל אחד חייב ללמוד ילקו"י. אבל כאמור זה סותר את שיטת הילקו"י שאסור ללמוד בספרי מחברי הזמן [כמו הלכה ברורה, והרב משה לוי], ורק בספרי גדולי הדור, ואם נאמר שילקו"י זה ספרי גדולי הדור, האם זה לא סותר את מידת הענוה לכתוב כך ע"ע.
ואשמח שתלמידיו יאירו את עיני ויענו על הנ"ל!
 
למה בסוף המכתב ל"בזות" את שאר הספרים, ובמילים ספרים שכאילו ממשיכים, ובהמשך דבריו כתב שלא חולק על אביו כלל, נראה שכוונתו לאפוקי מההלכה ברורה, אבל למה במכתב שנועד לשם לדעת כמה זמן להקדיש לילקו"י צריך לבזות את שאר הספרים, ובאיזה בית מדרש כת"ר למד את סגנון כתיבה זה. אתמהה.
העלת נקודה כואבת מאוד שלדעתי היא הגורמת לזעם הגדול שיש (גם כאן בפורום אבל לא רק) עד כדי שטורחים להוכיח את השגגות בהלכה ובמעשיות שיוצאות מאותו בימ"ד, מה שלא מצינו מעולם בציבור בני התורה הספרדים שכך יטרחו להגחיך ת"ח מובהק אבל מטבעו של תלמיד שמגן על רבו וכשרבים רבים מהת"ח נפגעים נוצרת תופעה כזאת כנ"ל.
מי יתן והתופעה תיפסק משני הצדדים...
 
העלת נקודה כואבת מאוד שלדעתי היא הגורמת לזעם הגדול שיש (גם כאן בפורום אבל לא רק) עד כדי שטורחים להוכיח את השגגות בהלכה ובמעשיות שיוצאות מאותו בימ"ד, מה שלא מצינו מעולם בציבור בני התורה הספרדים שכך יטרחו להגחיך ת"ח מובהק אבל מטבעו של תלמיד שמגן על רבו וכשרבים רבים מהת"ח נפגעים נוצרת תופעה כזאת כנ"ל.
מי יתן והתופעה תיפסק משני הצדדים..
מספיק מצד אחד
אם בצד שם לא יבזו בפומבי ספרים שלא בשיטתם, ויעירו עליהם הערות שגויות! אז הצד השני לא יתעצבן.
אלא ידונו וינעימו זה לזה בהלכה, ואז לא יהיה את הזעם הזה!
וד"ל.
 
א). לא אחת יצא לי לשמוע את רבו בשיעורים או במכתבים שמביא את דברי בעל השערים (כמדומני) שאומר לבנו לא ללמוד בספרי מחברי הזמן, כי הראש נהיה עקום עי"כ (במכתם אחד כתב כן במפורש על ההלכה ברורה). ותוך כדי דיבור אותו ר' יצחק מוסיף "חוץ מספרי גדולי הדור", ואח"כ הוא מעורר את הקהל ללמוד יבי"א וילקו"י, ואני תמהה הרי כבודו מפרסם ומחזק את הקהל לא ללמוד בספרי מחברי הזמן, וא"כ תן לתלמידך ללכת כשיטתך וללמוד רק ש"ס ופוסקים קדומים, ולא ילקו"י, אא"כ אתה אוחז שילקו"י זה בגדר ספרי גדולי הדור, וצע"ג.
וראיתי באיזה ספר (על מרן האור לציון) שהביא שפעם באו בחורי ישיבה לקנות מבעל החזון יחזקאל את ספריו, והוא אמר לכו תלמדו גמרא ותוס', ואם אני הייתי לומד חזון יחזקאל לא הייתי יוצא החזון יחזקאל! רואים שגדול דור "אמיתי" שאוחז ככה אומר כך על ספריו! [אא"כ אתה אוחז שאפשר לראות את ספרי אחרוני זמנינו אחרי שלמדת את הסוגיא כמו שיש ת"ח שנוהגים, אבל לטעון על שאר הספרים שלא ללמוד, ועל ספריו שכן, זה תמוה, ומי כהחכם יודע פשר!
ב). דבר שני שלא ברור במכתב של הרב יניב הנ"ל, אם כבודו משבח את ספריו רבו אשריו ואשרי חלקו, אבל למה בסוף המכתב ל"בזות" את שאר הספרים, ובמילים ספרים שכאילו ממשיכים, ובהמשך דבריו כתב שלא חולק על אביו כלל, נראה שכוונתו לאפוקי מההלכה ברורה, אבל למה במכתב שנועד לשם לדעת כמה זמן להקדיש לילקו"י צריך לבזות את שאר הספרים, ובאיזה בית מדרש כת"ר למד את סגנון כתיבה זה. אתמהה.
ג). ולא מובן למה רבו כתב למטה, "יפה דן ויפה הורה", איזה הוראה כתובה כאן, הוא התיר עגונה? בירר הלכה בהלכות מוקצה? רק אמר כמה כל אחד חייב ללמוד ילקו"י. אבל כאמור זה סותר את שיטת הילקו"י שאסור ללמוד בספרי מחברי הזמן [כמו הלכה ברורה, והרב משה לוי], ורק בספרי גדולי הדור, ואם נאמר שילקו"י זה ספרי גדולי הדור, האם זה לא סותר את מידת הענוה לכתוב כך ע"ע.
ואשמח שתלמידיו יאירו את עיני ויענו על הנ"ל!
 
מתוך כתבת כל אירועי וזמני שבת חנוכה - מקץ תשפ"ו. בחצרות האדמו"רים, הרבנים, ראשי הישיבות ואישי הציבור. באתר 'בחדרי חרדים'.

1766147850740.png
 
בהשתתפות מאות: מעמד תורני מרומם בהלכות חנוכה עם הראשון לציון בבית שמש

בית שמש חדשות: אמש התקיים בבית שמש מעמד תורני מרומם ורב רושם בהלכות חנוכה, מפי הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, ביוזמת המועצה הדתית בית שמש, ובהשתתפות מאות מתושבי העיר ואישי ציבור נכבדים.

הראשון לציון נשא דברי תורה וחיזוק בהלכות ימי החנוכה, עמד על מעלת פרסום הנס ושמירת גדרי ההלכה, ובירך את תלמידו ומקורבו אברהם פדידה, יו"ר המועצה הדתית בית שמש, שימשיך במסירות ובנאמנות במלאכת הקודש להרבות תורה, הלכה וחיזוק הרוח בעיר.

בהמשך המעמד נשא דברי חיזוק נלהבים גם הגאון הגדול רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א, ראש מתיבתא 'עוז והדר' ורב ואב"ד 'באר ישראל', אשר חיזק את הציבור בדברי מוסר ואמונה על מעלת ימי החנוכה וכוחם להאיר את חיי האדם באור התורה.

במעמד השתתפו גם הגאון הגדול הרב ינון רביב שליט"א חבר הכנסת משה אבוטבול, וכן סגן ראש העיר ויו"ר תנועת ש"ס בעיר יצחק אלמליח, אשר כיבדו את המעמד והביעו את הערכתם לפעילות התורנית הענפה שמובילה המועצה הדתית בעיר בית שמש.

יו"ר המועצה הדתית אברהם פדידה, הודה לכבוד הראשון לציון ולגדולי התורה שהגיעו לחזק את תושבי העיר, וציין כי הביקור ודברי התורה מהווים חיזוק עצום ומקור ברכה לכלל תושבי העיר ולפעילות הקודש הנעשית בה לאורך כל השנה.

> רשת החדשות של בית שמש >

1766148824060.png
 
מרן שליט"א בשבת חנוכה במסע חיזוק באילת
הצג קובץ מצורף 14608


מתוך כתבת כל אירועי וזמני שבת חנוכה - מקץ תשפ"ו. בחצרות האדמו"רים, הרבנים, ראשי הישיבות ואישי הציבור. באתר 'בחדרי חרדים'.

הצג קובץ מצורף 14807
ובלכתך בדרך: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמש בטיסה לאילת לסוף שבוע של שיעורי חיזוק.

1766148990709.png
 
עָשִֹׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדוֹלָה • הראש"ל הגר”י יוסף בהדלקת נר חנוכה
חבר מועצת חכמי התורה הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף במוצ''ש בהדלקת נר שביעי בביתו • צילום: דוד ארזני


1766343977519.png
 
ראשי תחתית