ממש גא"מ מקרב לבי החםייש"כ לכולם!
תענוג לקרוא את דב"ק של מרן שליט"א.
ייש"כ גדול!קונטרס "אגרות הנאמן" עם הגרש"ד מונק זצ"ל
למעלה הובא תוכן העניינים עם כמה עמודים בודדים לדוגמא,
וכעת ניתנה רשות להפצת הקונטרס בשלימות, מלא מאור נוצץ, ומרתק בהיקפו.
ויישר כח למשתדלים בדבר, תלמידי מרן הגאון הנאמ"ן זצ"ל, וזכות הרבים תלוי בהם, וזיע"א.
אף שאיני כדאי ויודע מיעוט ערכי קמיה מרן הנאמ"ן מ"מ א"ז ראוי להביא ביעור את ביאליק
אף שאיני כדאי ויודע מיעוט ערכי קמיה מרן הנאמ"ן מ"מ א"ז ראוי להביא ביעור את ביאליק
מ"מ כדאי שבעלונים היוצאים עכשיו שישמיטו זאת
אם ניתן לנגח מגחים, למי אכפת מה העובדות ולמי אכפת שאם הרב כותב משהו לפרסום אזי הדברים ראויים אז וראויים היום.לא ראיתי במכתבים הנ"ל שהוזכר מי שהזכרת.
אדרבא, כל המכתבים יוקדים גחלי אש יראת שמים טהורה היוצאת מלב טהור.
אף שאיני כדאי ויודע מיעוט ערכי קמיה מרן הנאמ"ן מ"מ א"ז ראוי להביא ביעור את ביאליק
מ"מ כדאי שבעלונים היוצאים עכשיו שישמיטו זאת
שאלו את הגרח״ק זצ״ל האם אפשר לצטט מספרו, והוא השיב שמכיון שהמשנ״ב הזכירו, אפשר.אף שאיני כדאי ויודע מיעוט ערכי קמיה מרן הנאמ"ן מ"מ א"ז ראוי להביא ביעור את ביאליק
מ"מ כדאי שבעלונים היוצאים עכשיו שישמיטו זאת
דיברתי על מה שהיה כתוב בבית נאמןלא ראיתי במכתבים הנ"ל שהוזכר מי שהזכרת.
אדרבא, כל המכתבים יוקדים גחלי אש יראת שמים טהורה היוצאת מלב טהור.
משנ"ב היכןשאלו את הגרח״ק זצ״ל האם אפשר לצטט מספרו, והוא השיב שמכיון שהמשנ״ב הזכירו, אפשר.
אבל נערים לא כ"כ יודעים להבחין וגם הם שתו בצמא דבריו המתוקיםצדיקים ילכו בם,
ופושעים יכשלו בם... ודו"ק.
מה היה כתוב והיכן ומה לדעתך הבעייה בזה?דיברתי על מה שהיה כתוב בבית נאמן
גם באותם נערים יש חלוקה. נערים שרצונם הוא תורה ויראת שמים ילכו בם ונערים שרצונם לקנטר את מרן הגר"מ - יכשלו בם.אבל נערים לא כ"כ יודעים להבחין וגם הם שתו בצמא דבריו המתוקים
אני זוכר כול פעם שהיה כזה ציטוט היו קמים שונאי הנאמ"ן ומפרסמים והיה חילול ה' בכבוד התורהמה היה כתוב והיכן ומה לדעתך הבעייה בזה?
דברתי שיחשבו שזה לא גרוע להסתכל בכאלה ספריםגם באותם נערים יש חלוקה. נערים שרצונם הוא תורה ויראת שמים ילכו בם ונערים שרצונם לקנטר את מרן הגר"מ - יכשלו בם.
יכול להיות שלסגנון שהרב ראה זה התאים ולכן לא נמנע אך לרובא דעלמע יל"עמרן הנאמ״ן היה מלבד גדלותו בתורה גם מחנך דגול ואם הוא חשב שזה מתאים זה מתאים
היה עוד שמות וחוץ מזה נער יגיד מה הבדל בזה בינו לבינואגב, עדיין לא הבנתי מה החשש שלך?
פעם קראת ביאליק?
אז אולי זה סגנונו של מרן הרב ומי שזה קשה לו לעיכול שיסתדריכול להיות שלסגנון שהרב ראה זה התאים ולכן לא נמנע אך לרובא דעלמע יל"ע
אז בגלל זה יפסיק לעשות כל מיני דברים?וחוץ מזה שזה גרם לכול מיני אנשים מקום להתנגח בנאמ"ן ובישיבתו
היה עוד שמות
לא הבנתי כוונתך במשפט זהוחוץ מזה נער יגיד מה הבדל בזה בינו לבינו
שמעתי שהנאמ"ן אמר שמתירים משהו אחד יתירו עוד דבריםלא הבנתי כוונתך במשפט זה
נו תעשה טובהשמעתי שהנאמ"ן אמר שמתירים משהו אחד יתירו עוד דברים
ובמיוחד נערים ששומעים קולא
וא"כ ששומעים ביאליק אז מה הבדל בינו לינון מגל וד"ל
ממה נפשך, אם ראה לנכון להזכיר את ביאליק, הרי שסבר שאין בכך חשש.שמעתי שהנאמ"ן אמר שמתירים משהו אחד יתירו עוד דברים
ובמיוחד נערים ששומעים קולא
וא"כ ששומעים ביאליק אז מה הבדל בינו לינון מגל וד"ל
סליחה על הבורות, מי זה ינון מגל?שמעתי שהנאמ"ן אמר שמתירים משהו אחד יתירו עוד דברים
ובמיוחד נערים ששומעים קולא
וא"כ ששומעים ביאליק אז מה הבדל בינו לינון מגל וד"ל
ראה שםמשנ"ב היכן
יש נפק"מ גדולה מאוד, כי על בובר יצאו עוררים, אבל אם המשנ"ב הזכירו ש"מ שסבר שאין בעירעורם משום עירעור. אחרת לא היה מזכירו, משא"כ ביאליק ושות' שאין ספק שאינם אנשים הגונים.ראה שם
שוב שמתי לב שהתבלבלתי בין ביאליק לבין בובר. אבל לכאורה אין נפק״מ ביניהם, זו וכו' וזו וכו'
ואפי' במשניות קהתי כתב הגרח"ק זצ"ל שאין ללמוד
דיברתי על מה שהיה כתוב בבית נאמן
דיברתי על דעת הגרח"ק, לא אמרתי שאסור ללמוד בספרו, גם אני משתמש בספרו, אבל דעת הגרח"ק אחרת, ובהכרח שסובר שאינו דומה כלל, וממילא אינו ענין לנ"ד.להזכירך, מרן הגרע"י הזכיר את קהתי - אז אולי נשנה את ספריו בגלל דעת הגרח"ק???
באמת לא מובן מה הקשר לכאן.[למרות שלא הבנתי מהי נקודת המפנה שלך כאן ולמה החלטת להעלות את הנושא. כי בשום אגרת דעליל לא הובא איזכור של הנ"ל].