כִּשְׂרֵפַת בֵּית אֱלֹקֵינוּ
מגדול תלמידיו: הקינה שנתחברה על רה"י לתשעה באבבְּנֵי צִיּוֹן הַיְּקָרִים: קינה מיוחדת נתחברה השנה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז זצ"ל, לאומרה בתשעה באב. הקינה נתחברה ע"י גדול תלמידיו הגאון רבי אליהו בנימין מאדאר | 'המחדש' עם הקינה המלאה
![]()
כִּשְׂרֵפַת בֵּית אֱלֹקֵינוּ > מגדול תלמידיו: הקינה שנתחברה על רה"י לתשעה באב | המחדש | כל החדשות והעדכונים
בְּנֵי צִיּוֹן הַיְּקָרִים: קינה מיוחדת נתחברה השנה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז זצ"ל, לאומרה בתשעה באב. הקינה נתחברה ע"י גדול תלמידיו הרב אליהו בנימין מאדאר | 'המחדש' עם הקינה המלאהhm-news.co.il
קודש הקודשיםוְקוֹיֵ ה' יַחֲלִיפוּ כֹחַ: תיעוד נדיר של מרן זצוק"ל אל מול הים לצורכי בריאותו • שבת שלום ומבורך!
הצג קובץ מצורף 8908
לאחר פטירתו: ספר התהלים ששיגר הגר"מ מאזוז לחטוף בר קופרשטיין
בשלהי חודש אדר ביקש ראש הישיבה הגר"מ מאזוז זצ"ל לשגר ספר תהלים וברכה והקדשה אישית עבור החטוף בר קופרשטיין, ליום הולדתו בתחילת ניסן. המצב הבריאותי שלא אפשר, בקשתו בבית החולים מחתנו לשגר עבורו ולמסור את ברכתו, הספרים שנשלחו רק בסוף השבוע האחרון וחתימתו של ראש הישיבה שהתנוססה לאחר פטירתו • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא | בלעדי
מתחילת דבריו (דקה 4) משמע שמש"כ מרן הגרע"י שנזכר בספרו סנסן ליאיר היינו בפירוש פיוט מי כמוך.
המענין הוא שהסנסן ליאיר מוזכר ממש פעמים בודדות בספר.ואינו מוכרח כ"כ. כי אף אמנם שמרן הגר"ע הזכיר והודה לראש הישיבה בהקדמתו לחזו"ע בסמיכות לזה שהביא את פירוש עצמו על 'מי כמוך'. אבל כתב שם "שנעזרתי בספרו בכמה וכמה מקומות". ואציין כדוגמא אחת, כי שמעתי בזמנו מפ"ק של מרן הגר"מ זצ"ל באחד מהשיעורים במוצאי השבת, כי היה מעשה מסוים שהביאו בספרו שלו עם מקור למעשה. וכשראה כן מרן הגר"ע שש כעכ"ה והודה לו, כי חיפש את מקור המעשה ולא מצאו וכעת ע"י ספרו של הגר"מ נתגלה לו מקורו. וכן אף שיגר לו הגרע"י ע"כ מכתב (וכמדומה שהיה זה ההתכתבות האחרונה בניהם. והובא תצלום המכתב בעלון 'בית נאמן' בזמנו. וכעת מצורף). ואף אמנם שהיה זה אחר הוצאת הספר, מ"מ לא יפלא איפוא שהיו עוד בזה. ועוד שאם הגר"ע הזכיר כבר עניין פיוט 'מי כמוך' שורה קודם וציין כי הביאו בספר "דאיידי דזוטר מירכס" הול"ל בדבריו "וכן אודה לגאון הנאמ"ן שנעזרתי בפירוש שהדפיס בספרו על הפיוט הנזכר" וכו'. ואפשי ואפשי.
המענין הוא שהסנסן ליאיר מוזכר ממש פעמים בודדות בספר.
חבל שאיכות המכתב גרועה וא"א לקרוא.ואציין כדוגמא אחת, כי שמעתי בזמנו מפ"ק של מרן הגר"מ זצ"ל באחד מהשיעורים במוצאי השבת, כי היה מעשה מסוים שהביאו בספרו שלו עם מקור למעשה. וכשראה כן מרן הגר"ע שש כעכ"ה והודה לו, כי חיפש את מקור המעשה ולא מצאו וכעת ע"י ספרו של הגר"מ נתגלה לו מקורו. וכן אף שיגר לו הגרע"י ע"כ מכתב (וכמדומה שהיה זה ההתכתבות האחרונה בניהם. והובא תצלום המכתב בעלון 'בית נאמן' בזמנו. וכעת מצורף).
חבל שאיכות המכתב גרועה וא"א לקרוא.
תודה רבה.זכורני כי בעלון המודפס היא איכותית, ורק בדיגיטלי כן הוא. אשתדל להביא צילום כדבעי בהמשך (מחר...) או אי מי מבאי הפורום שקיים אצלו וישתדל בזה ויקדימנו. נודה לו.