גיטין בחשש כפיה

בכל פעולות כיו"ב צריך לחשוב היטב מה יהיו תוצאות אותו המעשה
ברור שבמקרה כזה התקשורת היה מציג את זה כאילו כך הוא אצל כל הרבנים
וצריך לדון אם כדאי לעשות כן


אל תהי צדיק הרבה,
ככל וישנו דיין כזה צריכים לעשות דין לעשוקים,
וה' הוא הטוב בעיניו יעשה.
 
כמו שכעת מאיימים בפרישה מהקואליציה, ועיקר המטרה זה להלחיץ, אבל עושים את זה בכל הרצינות.
כך בענין הנ"ל צריך לדחוף בכל הכוח לבטל מוסד זה, וכמובן יהיו הרבה שיעמדו מנגד, ויבואו לפשרות, וגם כמובן הציבור יתחיל להיות מודע לדברים החמורים, ונרוויח חמישים אחוז... זה הרבה. ודו"ק.
אל תהי צדיק הרבה,
ככל וישנו דיין כזה צריכים לעשות דין לעשוקים,
וה' הוא הטוב בעיניו יעשה.
כל כוונתי היה רק להזכיר שא"א לנהוג בחפזון
וצריך לחשוב על כל התוצאות של מעשה, ורק אח"כ אפשר להחליט אם כדאי לעשותו
 
בכל פעולות כיו"ב צריך לחשוב היטב מה יהיו תוצאות אותו המעשה
ברור שבמקרה כזה התקשורת היה מציג את זה כאילו כך הוא אצל כל הרבנים
וצריך לדון אם כדאי לעשות כן

כבר הציע כן בשעתו הג"ר אליהו בקשי דורון זצ"ל, וכמדומה שחבריו לא הסכימו עמו
אמנם כמדומה שטעמיו היו אחרות
ובאמת המחשבה שיהיה עדיף אם יבטלו את הרבנות כמדומה אינה מציאותית
וכמדומה שבארה"ב הבעיה של "רע-בנים" קלי דעת גדולה הרבה יותר מבארץ ישראל
צריך לדייק שהרב בקשי דורון זצ"ל גילה יושרה ואומץ והציע דרך אמצע של ביטול חוק הנישואין אבל התנגד להפרדת הדת מהמדינה באופן גורף... בכל אופן מדובר היה בהצעה אמיצה ביותר שקוממה עליה את הממסד הרבני המושחת (שחשש כמובן לפגיעה ואיבוד השלמונים והתקציבים שהוא מקבל מהפריץ הציוני ימ"ש שהוא סמוך על שולחנו) והיא ירדה לתהום הנשיה ברגע שבו עלתה...

ואגב, צריך להזכיר שממש עם קום המדינה בן גוריון "הצדיק שהכיר את נפש בהמותיו" (העסקנים והמפלגות הדתיות...) הוא זה שהתעקש שלא להפריד את הדת מהמדינה ולתקצב את הממסד הרבני ובתי הדין ... וכבר אז הפרופסור ישעיהו ליבוביץ המנוח (שאמנם 'תורתו' שנויה במחלוקת אבל היה בגדר חכם עדיף מנביא וכל תחזיותיו על דרכה של המדינה התממשו אחת לאחת...) זעק בכל כוחו בחלופת מכתבים שהיתה לו עם ב"ג שהדבר יביא להרס וחורבן הדת והיהדות בדיוק כפי שעינינו רואות בכל יום איך בתי הדין המושחתים כפופים בכל פסקיהם לחוק ציוני וכיצד המפלגות "הדתיות" ממנות מקורבים בתפקידי דיינים ורבנים מטעם בדילים פוליטיים מושחתים, וכיצד המפלגות הדתיות (שבזמנו הפילו את הממשלה של רבין בגלל חילול שבת חד פעמי) מתעלמות כיום מהפרת הסטוט-קוו ומחילולי השבת ההמוניים שנעשים כיום בראש חוצות כמו עבודות הרכבת ופתיחת קניונים בשבת וכו' תמורת תקציבים ושלמונים... ואכמ"ל.


ציטוט:
"כמי שישב בבית הדין מספר הרב בקשי כי דווקא הנישואין ברבנות מרבים ממזרים בישראל. "כל אנשי הקיבוצים שמלכתחילה לא מקבלים עליהם את דיני האישות ולא אכפת להם אם אשת איש תבגוד - מי מחייב אותם להתחתן? מפורש שרק החוק מחייב אותם, החוק יוצר את כל הבעיות האלה של הממזרות. אישה - גם אם לא נישאה בחופה וקידושין - היא יהודיה כשרה וילדיה יהודים כשרים. זה אמנם לא טוב ואסור, אבל זה יותר טוב מאשר לכפות עליה להיות אשת איש ואחר כך לאסור אותה. ואני לא מדבר על מקרה אחד או שניים".

בנוסף סבור הרב הראשי לשעבר כי חוק זה אף גורם ל"גיורי פיקציה רבים", משום שבני זוג מעורבים יודעים שלא יוכלו להירשם כנשואים אם אחד מהם אינו יהודי, וזה מנסה להתגייר בכל מחיר, ומשיקולים זרים.

לסיכום טוען הרב חוק הנישואין, שבעבר שמר על עם ישראל מהתבוללות, רק מרחיק יהודים רבים מהיהדות. "אנשים רואים שאנו צריכים לשמור על היהדות דרך הכוח הפוליטי וזה יצר, כצעד שכנגד, שנאה וקיטוב וריחוק. אני חושב שלקרב יהודים זה הרבה יותר חשוב מאשר החסות החוקית. בברית מילה לא חייבנו אותם, ובכל זאת רובם ככולם עושים את זה".

"לא להפריד דת ומדינה"

הרב בקשי דורון מדגיש כי הוא מתנגד להפרדת הדת מהמדינה, אך סבור שהחיבור הוא חשוב למדינה יותר משהוא חשוב לדת. "ליהודים בכל מקום היה גיבוי מהמדינה, וגם בגלות בכל מקום היה מקווה, רב וכשרות, ולראייה: נטורי קרתא לא מכירים במדינה ויש להם שירותים דתיים יותר טובים משלנו". לדעתו, דווקא המדינה ו"האחרון שבחילונים" צריכים פה מדינה יהודית. "לכן אנחנו צריכים לרחם עליהם ולסבול ולהתפשר במה שאפשר, מפני שיש לנו אחריות לכלל ישראל".

ביחס לפולמוס הגיור הגדול סבור הרב בקשי דורון כי באופן עקרוני יש להקל על המועמדים, אך הוא מתריע מפני הכנסת מיסיונרים ו"שונאי ישראל" לעם היהודי. "זו טעות לחשוב שאם מקילים בגיור אז זה מפחית את סכנת ההתבוללות" אומר הרב. "זה בדיוק הפוך! דווקא אז ההתבוללות הרבה יותר גדולה".

על כפל התפקידים במוסד הרבנות אומר מי שהיה הרב הראשי הספרדי: "זה דבר שהוא טעות מיסודו". לטענתו, כמי ש"מכיר מבפנים את המבנה של הרבנות", הדבר לא שייך לחלוקה בין ספרדים ואשכנזים.

הרב בקשי טוען כי הפרדה זו רלוונטית רק אצל רבני בתי הכנסת – שהם רבני הקהילה האמיתיים, ולא אצל רבני הערים והשכונות, העוסקים בעיקר בעניינים מנהלתיים ולא באים במגע על בני הקהילה. בכל מקרה הוא מרגיע: "כל רב שמתקבל לרבנות יודע לפסוק גם לספרדים וגם לאשכנזים", ומזכיר כי בכל בית כנסת מכהן רב המתאים עדתית לציבור המתפללים.

לדבריו, כפל התפקידים מהווה מתכון לסכסוכים ומתבטא בין היתר משכורות מנופחות שלא לצורך, שגורמות לגרעון תקציבי היכן שבאמת צריך.
 
בענין ביטול חוק הנישואין, אצרף מה שנכתב בזה בפורום אוצה"ח, והקבצים המצורפים שם [מאמר הגר"א בקשי דורון כבר העלתי לעיל ותמהני על הרב @בנש"ק לשעבר שראה צורך להעלותם מההוא אתרא]
 

קבצים מצורפים

המשך
 

קבצים מצורפים

בלי לקרוא תגובות קודמות, בעבר מישהו שלח לי ספר בנושא הזה (אולי העלוהו כבר בהודעות קודמות?).

אציין שאין לי מושג בזה, רק מעלה את מה ששלחו לי בעבר.
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית