מרנן ורבנן
חבר ותיק
כבר אמרנו ונחזור ונאמר.מה עלה בימינו שא"א לחשוב שיש שני צדדים, שיש רבנים שחושבים כך ויש רבנים שחושבים אחרת.
אותם טענות אמרו על מרן הגרע"י זיע"א בזמנו עם חתימות של גדולי רבני הליטאים והמרביצים גם יחד. שהוא מתחבר לרשעים וכל הגדולים נגדו וכו'
כולם חשבו שלא ישאר ממנו וממפלגתו כלום.
ולבסוף עלה ועלה ורבבות אלפי שמעו לקולו והמפלגה קיבלה יותר ויותר מנדטים מאחותם הקטנה דגה"ת.
תבין שבצד השני יש גם רבנים גדולים כזקן ראשי הישיבות הספרדים מרן הגר"מ צדקה שליט"א ועוד, (נכון שהוא לא משתתף בבחירות, אבל ע"ז יש הוראה ברורה ממרן זיע"א) שזכותו להביע דעתו וכן שאר הרבנים, ובפרט שרואים כבר עכשיו שעוצרים רק את הספרדים, אז מה יהיה שיהיה חוק. וכמו שהסביר הרב עדס. זה לא נגד הגרד"ל.
גדול בישראל שמביע את דעתו לאחר בירור העובדות - קדוש יאמר לו. גדול בישראל שמביע את דעתו מבלי ידיעת הפרטים - נפנה אותו אליהם (אחר בקשת מחילה מכבודו כראוי).
אבל, מפה ועד לבוא ולזלזל בגדולי ישראל מנהיגי הדור שמשמים הכניסו בלב רוב ככל הציבור התורני ללכת אחר הוראותיהם, ובהודעה הספציפית ההיא לבוא ולומר שהם זכו להיות מקורבים לפוליטיקאים, בשעה שההיפך הגמור הוא הנכון! רובם של רבותינו לא היה להם עסק עם נציגי הציבור (אולי לחיצת יד באירוע כזה או אחר) ורק שמאחר והציבור החרדי שם אותם עטרה לראשו (לאחר פטירת מרן הגרי"ג כאן ומרן הגר"ש כאן) אזי הוצרכו הנציגים שמייצגים נאמנה את אותו הציבור לעלות לבתי הרבנים מעת לעת לקראת הכרעות חשובות לידע מה דעת מנהיגי הדור בעניינים שעל הפרק. הנציגים הם אלו שהתחילו לעלות לרבנים לאחר פטירת זקני הדור הקודם ולא שהרבנים הם אלו "המקורבים לפוליטיקאים".
ואם תרצה, אתייחס לסיבות שבגללן תלמידי חכמים גדולים ועצומים סוברים אחרת בסוגייה הזו אחרת מגדולי הדור - חלקם אכן מתנגדים לכל פשרה וסוברים שמן השמים יעזרו (אולם הרועים שרואים ומנהיגים בפועל את צאן מרעיתם יודעים עד כמה המחירים על כך גדולים אל מול המחירים הנמוכים יחסית בחוק המוצע) ורובם אינם מונחים בחוק אלא בשברי סעיפים שהניחו בידם וע"י כך הוציאו מהם הקלטות שנערכות בצורה מגמתית כידוע.