גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

באנר תרומה
לא מצליח להבין מה כתבת פה, מה פירוש "קחו לכם ת"ח מעל מכסת אחוזים מסוימת". האם לדעתך אותם נערים משוטטים בחוצות בחוסר מעש (במקרה הטוב) הם תלמידי חכמים?
אני יסביר שוב: ממ"נ, אם עולם התורה גדול יותר מ50% מכל אלו שמוגדרים בחוק כחרדים, אז ודאי שבכך שהסכמת ליעד של 50% הסכמת לגיוס של לומדי תורה,
ואם תאמר שעולם התורה קטן יותר, עדין בהסכמתך לחוק, נתת הסכמה לכך שאפשר ושייך לעשות מכסה מספרית מסוימת של בני ישיבות, זה ודאי רחוק מ--
 
לא צדיק, ככה מגיבים כשחותכים חצי משפט מהקלטה שהוקלטה בצורה מגמתית ומביאים אותו כאילו זה המשפט היחיד שהרב שליט"א אמר בימי חייו.
זה התירוץ כרגע?
"המפלגה הנציחה" זה שם מכובס (של מי שלא רוצה לקבל את דעת גדולי ישראל) ל "מי שרוב הציבור הולך אחריו". נקודה.
א. הצניחה, לא הנציחה. ב. כל המילים שלך הם סך הכל הלבנת המציאות העגומה של המפלגתיות.
דרך אגב, כבר מצאת את דברי הגר"א שמנהיגי הדור לא טועים?
 
@תחשוב טוב יהיה טוב

נראה לי שכדאי לך לשנות את תמונת הפרופיל שלך...
ביאור 2025-12-07 124143.jpg


אתה מאוד מחובר לרעיון, ונהנה ממנו
תן גם לאחרים ליהנות ממנו באופן קבוע...
 




כמובן שאין שום קשר בין רשות הדיבור של גדולי הדור לבין ניקים עפרוריים.







דבר רב המפלגה -
תגיד כמה פעמים 30 אגורות אתה מקבל על הודעה ממוחזרת זו?
הנה
מאחר ועסקינן במחזור הודעות, אז אמחזר גם אני את מכתב כל חברי מועצת חכמי התורה שמצטערים שיולי אדלשטיין חזר בו מהסיכומים, ומורים לחכי"ם להגיע להסדר חדש. ראה סעיפים ב' וד'.
[יש תשובות ברורות לכל השאלות החכמות של הרב @תחשוב טוב יהיה טוב, רק שכבוד אלוקים הסתר דבר. והמבין מבין].
הצג קובץ מצורף 14091הצג קובץ מצורף 14092
 
עד עכשיו לא רציתי לכתוב את זה, כדי שלא ישמע זלזול בגדולי ישראל,
אולם מאחר ויש כאן כמה כותבים שמזלזלים בגדולי ישראל אחרים בעקבות דבריהם של גדולי ישראל המצוטטים על ידיהם חדשים לבקרים.

לכן חשוב להבהיר בצורה הכי מכובדת שיש -
גדולי ישראל שיש סתירות בדבריהם הלוך ושוב, ואי בהירות בקשר לדעתם - אי אפשר להביא מהם ראיה לענין נושא הגיוס!!!

[אני יודע שכעת הרבנים @תחשוב טוב יהיה טוב ו- @קויתי ועוד, יגידו שהם מפחדים ולכן משנים דעתם וכו' וכו', אבל בעיני רב שכל שבוע אומר משהו אחר, קשה להביא ממנו ראיה]
 
 
הרב @תחשוב טוב יהיה טוב
מה אתה רוצה????
תגיד
נמות ולא נתגייס?
לקלל את דרעי כל היום ??
להפגין ???
לא מצליח להבין את האירוע
בכנות
אתה משעמם אותנו
ונראה ששם הניק שלך הוא בגדר ''סגי נהור''
כי לבינתיים אתה חושב תמיד רק רע כל היום
 
הרב @תחשוב טוב יהיה טוב
מה אתה רוצה ?
להביא את דעת גדולי ישראל.
וכדברי הגר"י עדס, הרי שזו גם דעת הרוב המוחלט של הרבנים הספרדים.

וכן,
מותר בהחלט לבקר את הפוליטיקאים המלחיצים ומשקרים את הרבנים ומנסים לעשותם ללעג ולקלס רח"ל.
 
להביא את דעת גדולי ישראל.
וכדברי הגר"י עדס, הרי שזו גם דעת הרוב המוחלט מבין הרבנים הספרדים.

וכן,
מותר בהחלט לבקר את הפוליטיקאים המלחיצים ומשקרים את הרבנים ומנסים לעשותם ללעג ולקלס רח"ל.
זה לא משנה רבנים ספרדים/תימנים/מרוקאים/עיראקים/בבלים/בוכרים/אשכנזים/חסידים/ליטאים/פולנים/חלבים/תוניסאים (ומחילה מכל אלו שלא הוזכרו)

כבר הסבירו פה כמה פעמים,
שהנציגים מחויבים לשמוע אך ורק לאלו ששלחו אותם לכנסת
ולא לאף רב אחר, חשוב ככל שיהיה,
ואם הרב צדקה או הרב יעקב עדס רוצים לומר משהו לשלוחי דרבנן
שיתכבדו לפתוח מפלגה ולהריץ מועמדים, ויורו להם בדיוק מה לעשות
ואוי ואבוי להם אם הם לא ישמעו להם (אלא למועצת החכמים)
אני בעצמי (ומסתמא גם כל חו"ר הפורום) ירימו עליהם קול זעקה!!!


אבל כל עוד שזה לא המצב, והנציגים נשלחו לכנסת ע"י רבותיהם - מועצת חכמי התורה
והם מינו ועדה מסודרת בראשות כמה ראשי ישיבות שנמצאת עמוק עמוק בתוך הענינים
כל הטענות לא רלוונטיות!!!!

ונראה לי שהדיון בנקודה זו מוצה, וכל חזרה על טענות ממוחזרות מורידה את רמת הדיון לאווילי
 
להביא את דעת גדולי ישראל.
גדולי ישראל ב"ה מסתדרים. הם לא צריכים עסקנים ועיתונים המתיימרים להיות שופרה של היהדות הנאמנה והאמיתית והיחידה, כשהם בגדר 'שופר שציפהו כסף נשתנה קולו ונפסל'.
וכדברי הגר"י עדס, הרי שזו גם דעת הרוב המוחלט של הרבנים.
אחר המחילה מכבוד תורה, כבר ענו על כך באשכול בצורה מאוד מסודרת
וכן,
מותר בהחלט לבקר את הפוליטיקאים
מותר לבקר כל אחד, ובהחלט גם את הנציגים שלנו, אבל.
בשעה שמדובר על נושאים ציבוריים, שהם פועלים בהם ע"פ דעת הרבנים, הרי שהביקורת היא לא עליהם אלא על גדולי ישראל.
המלחיצים ומשקרים את הרבנים ומנסים לעשותם ללעג ולקלס רח"ל.
היחידים ששמים ללעג וקלס את גדולי ישראל, אלו אותם המנסים לגרום לציבור החרדי לחשוב שמדובר ח"ו בקבוצת זקנים שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם. או אלו המנסים לשכנע שהם כן יודעים בין ימינם לשמאלם והם שולחים את התלמידים אחד ימינה אחד שמאלה כמעשה ___ בשואה רח"ל (כמו שהפיצו מדבקות עם קריקטורה כזו בזמן האחרון).
 
וכבר העליתי כאן פעם אחת את דברי מרן הגרח"ק זצוק"ל

 
בלי לתת לגיטימציה לקריקטורה הבזויה

אבל בחילוק בין שני הצדדים ברור
אלו תורתם אומנותם
ואלו אין תורתם אומנותם

ואין הציבור החרדי נלחם עבור כל אלו שרוצים שלא להתגייס בטענות של מצפון וכדו' (למרות שהם טענות צודקות)
וכמו שהובא כבר מכתבם של גדולי ישראל על ההסדר שכולל אך ורק כאלו שיושבים ולומדים
אם הם רוצים להיכלל בהסדר שיתכבדו לבוא לבית המדרש ויילחמו גם בשבילם
אם הם מחליטים להישאר ברחוב, שיעשו מה שעושה כל צעיר ברחוב שמנסה להפטר מגיוס
 
בלי לתת לגיטימציה לקריקטורה הבזויה

אבל בחילוק בין שני הצדדים ברור
אלו תורתם אומנותם
ואלו אין תורתם אומנותם

ואין הציבור החרדי נלחם עבור כל אלו שרוצים שלא להתגייס בטענות של מצפון וכדו' (למרות שהם טענות צודקות)
וכמושהובא כבר מכתבםם של גדולי ישראל על ההסדר שכולל אך ורק כאלו שיושבים ולומדים
אם הם רוצים להכלל בהסדר שיתכבדו לבוא לבית המדרש ויילחמו גם בשבילם
אם הם מחליטים להשאר ברחוב, שיעשו מה שעושה כל צעיר ברחוב שמנסה להפטר מגיוס
אל תבלבל אותם עם מציאות ועובדות. תן להם להמשיך למכור לציבור מאמיניהם שהולכים לגייס בכח 50% מבני הישיבות הקדושות שהוגים על תלמודם / שהולכים לבדוק מי פחות זוכר את התוס' על הסוגייה מלפני חודשיים ויקחו אותו לסיביר.

1000075882(1)(1).png
 
איך בדיוק מי שהיה המזכיר של המועצת נהיה רב המפלגה? המציאו בשבילו תואר חדש, זקן המועצת
אתה מכיר אותו ? האמת רואים שלא.
כי אני מכיר היטב, ואני חש צורך להגיב אע"פ שבאמת אין לי חשק להתנצחות בסגנון אוהדי כדורגל שנהוגה בימינו בכגון דא...
רק אומר שלא הייתי מעלה בדעתי לכתוב על אדם שיש אפילו קהילה קטנה שחושבת אותו לתלמיד חכם, בשפה כזאת, כל עוד לא הייתי מכיר אותו ומוודא שהביקורת במקום, [וגם אז הייתי מתבטא ביותר קלאסה אבל זה כבר עניין של סגנון].
 
יש לי שני קושיות כדרכה של תורה.
1. איפוא כתוב בטיוטת החוק הסעיף שפוטר מגיוס כל לומד תורה באשר הוא? (מה יקרה אם מספר לומדי התורה יהיה גדול מ-50% בעזה"ש?)

2. האם אתה בשיטת הרב לייבל, שסובר שמי שלא לומד שיתגייס? אינני מכיר אף גדול בישראל שמורה ובא כך, בטח לא הרב סלים ולא הרב לנדו.
1. לא כתוב אבל מנסים להציל את המקסימום האפשרי דרך החוק, ואת השאר בדרכים אחרות.
שזה עדיף הרבה יותר מאשר מצב שאין חוק, שמגייסים 100 אחוז מעולם התורה...
2. אין שום ספק שעיקר המאבק הוא להציל את עולם התורה, ההוראה למי שלא לומד לא להתגייס היא הוראה, אבל לא עליה המאבק, וזה עיקר מה שטען הגרד"ל תנו לי יבנה וחכמיה.
 
מרוב מלל איבדתי את היכולת לחפש תשובה לשאלה פשוטה, אני שומע הרבה את הטענה שאם יהיה חוק - הספרדים יהיו הראשונים שיקחו מהם את המכסות, ולכן מי שאכפת לו מעולם התורה הספרדי עליו להתנגד לחוק.
מאידך כל פעם שנעצר בחור ישיבה ספרדי נטענת הטענה שכשאין חוק הראשונים שנעצרים הם הספרדים.
אז באמת ובתמים מה עדיף לעולם התורה הספרדי עם חוק או בלי חוק?
[אגב אני לא מיקל ראש כלל בטיעון הזה, באמת יש הורים ספרדים פשוטים או מסורתיים שמבחינתם לשלוח למוסדות של הציונות הדתית זה לא כ"כ גרוע, וסכנה להיעצר לא באה בחשבון מבחינתם, באיזה אופן אנחנו מאבדים אותם פחות עם חוק או בלי חוק].
מובן שיתכן כך או כך שדעת גדולי ישראל לתמוך וגדולים אחרים להתנגד משיקולים אחרים, אני מנסה לברר את הזוית הזאת כי היא נשמעת הרבה בטיעונים.
 
יואלי ברים: מועצת גדוה"ת של אגודת ישראל צפויה להתכנס בקרוב ולהכריז על התנגדות למתווה הגיוס של ביסמוט.
 
לדעתי נשאר בישיבות איזה 10% (בציניות כמובן)
נכון שכרגע לא מרגישים כמעט בישיבות את ההשלכות לכך שאין חוק, אבל אם כך גם כשיהיה חוק לא ירגישו, אתה מעלה בדעתך שאחרי שיהיה חוק יבטלו חס ושלום (בציניות כמובן) את ה"קו השחור"?!
שלא יבואו להכות ולהפוך ניידות?
כל הטענה היא שבהגדרה החוקית רוצים לגייס כך וכך אחוזים ממי שמוגדר חרדי בחוק, ועל זה טענתי שכרגע רוצים לגייס את כל מי שמוגדר חרדי...
 
ראשי תחתית