הוא מסביר בהסרטה למה הוא לעשה כן.צ"ע, שהרי הוא עצמו שלח את ילדיו למוסדות אשכנזיים.
צ"ע, שהרי הוא עצמו שלח את ילדיו למוסדות אשכנזיים.
ההסרטה לא רלוונטית להיום משני סיבות. א. כשהוא אמר את הדברים היו לו נכדים שלמדו בת"ת אשכנזי ובישיבות אשכנזיות ולא עברו לשום מקום. והתשובה שהוא התכוון להמון העם גם כשהוא אמר לכל אחד להודיע ולהתוודע כן.הוא מסביר בהסרטה למה הוא לעשה כן.
אבל גם הנכדים שלו לא למדו שם אלא בחברון וכדו', גם הם משתכנזים?אם הוא עצמו למד בפורת יוסף, גם ילדיו היו יכולים ללמוד שם. אלא מאי, חברון וקול תורה היו ישיבות יותר נחשבות. וזו גם טענת המשתכנזים כיום.
זה לא הנושא אם הם משוכנזים או לאאבל גם הנכדים שלו לא למדו שם אלא בחברון וכדו', גם הם משתכנזים?
מי מקלליםע"ז נאמר, גדלו בזכות האשכנזים ומקללים כל יום אותם
לא התכוונתי קללות אישיות, אלא פרסונליות [אשכנזים ואשכנזים ואשכנזים]מי מקללים
מסתבר שלא היה רק גאון אשכנזי אחד אלא רבים רבים רביםלא התכוונתי קללות אישיות, אלא פרסונליות [אשכנזים ואשכנזים ואשכנזים]
וזה לא רק הם אלא זה כללית על המובילים שם, גם מבחינה פוליטית, כל הפוליטקאים הרציניים שלהם למדו אצל האשכנזים וגם את ילדיהם שולחים לאשכנזים וגם חתניהם לוקחים משם, אבל לפני בחירות כל הזמן תשמע מהם האשכנזים והאשכנזים וכו' וכו'
לא הנושא רק הרב עובדיהכל התיובתות המטופשות והפירוקים הדחוקים כאן לא רלוונטיים למי שמכיר את ההיסטוריה של מרן זצ"ל. כי הוא לא שלח אף ילד שלו לישיבה אשכנזית.
במחילה, אתה קצת מערבב. האשכול, ההסרטה וכל התגובות עד כאן דיברו על הרב. ממשיכי דרכו - במירכאות או שלא, הם ענין נפרד, והתייחסתי אליו במרומז.לא הנושא רק הרב עובדיה
אבל את תודעת הגלותיות הספרדית שבלתי אפשרי לשחרר יצרו לא הוא ולא הם,
האי קרא לאו רישיה סיפיה ולאו סיפיה רישיהוהם בחרו אח"כ לעבור לישיבות אשכנזיות (קול תורה חברון והנגב) - למרות שניסה למנוע זאת.
במחילה, אתה קצת מערבב.
לפינות??ובל יטרח להתפס לפינות.
במחילה, אתה קצת מערבב. האשכול, ההסרטה וכל התגובות עד כאן דיברו על הרב. ממשיכי דרכו - במירכאות או שלא, הם ענין נפרד, והתייחסתי אליו במרומז.
אבל את תודעת הגלותיות הספרדית שבלתי אפשרי לשחרר יצרו לא הוא ולא הם, אלא הספרדים הראשונים שבחרו ללכת לישיבות הנוצצות במקום לשמש את גדולינו הענקיים בפורת יוסף, ובכך חיסלו כמעט את התודעה התורנית העצמאית הספרדית המפוארת.
התמיהה הזו בעצמה היתפסות לפינה. אינני רואה באמור לעיל ממשיך דרכו של אביו בהכרח, בודאי לא בכל העניינים, וכבר רמזתי לעיל, וקל להבין וכנ"ל.וכי אינך מודע שמרן הראשון לציון פוסק הדור הרה"ג יצחק יוסף, הוא ממשיך דרכו של מרן האבא?
וזה בעיניך לפינות?
לא קראת את תגובתי:חכם עובדיה אכן חי בתקופה הזו של הספרדים הקדמונים, והוא שלח את בניו לא לפורת יוסף אלא לישיבות האשכנזיות.
השאלה למה ?
כי הוא לא שלח אף ילד שלו לישיבה אשכנזית.
את בניו רבי יעקב ויבלח"א רבי אברהם ורבי יצחק הוא שלח לפורת יוסף (ר' יעקב לגאולה, ר"א ורי"צ בקטמון ובסניף תורה והוראה - ת"א), והם בחרו אח"כ לעבור לישיבות אשכנזיות (קול תורה חברון והנגב) - למרות שניסה למנוע זאת. רבי דוד למד בת"ת כאשר מרן זצ"ל היה רבה של ת"א, ושם לא היה ת"ת ספרדי, וממילא הממשיך לישיבות עם חבריו, ור' משה הלך בעקבות אחיו. ככל ששאלו לדעתו, הוא העדיף את פורת יוסף ושלוחותיה, וכך יישם.
זה תלוי בעיני המתבונןאינני רואה באמור לעיל ממשיך דרכו של אביו בהכרח
חלמא טבא קא חזינא הכארוב ככל הציבור אוחז שהוא ממשיך דרכו של אביו בכל פרט הן בהלכה והן.. וכו' וכו'
הלואי וזה היה רק בחלום ולא במציאותחלמא טבא קא חזינא הכא
אפי' אצלנו בביתר, עיר מובהקת של מרןהלואי וזה היה רק בחלום ולא במציאות
אתה מתכוון כנראה לציבור בלוויין...רוב ככל הציבור אוחז שהוא ממשיך דרכו של אביו בכל פרט הן בהלכה והן.. וכו' וכו'
אולי אתה לא יודע עם מי אתה מדברצא וראה..
כנ"ל לגביךאבל אין על הרס עצמי, זה הדבר הכי מוצלח שיכול להיות..........
ראיתי, וזה בדיוק הענין. מי שמבין שהוא לא ממשיך דרכו, לא עושה ממנו השלכה על אביו, מרן רבינו הגדול זצ"ל, לא מכנה את מרן "הגאון הגדול" כמו ביתד נאמן, ומתעסק קצת יותר בחרדת קודש עם דבריו ועם תורתו, לפחות כמו יחס האשכנזים לרב אלישיב ולרב אוירבך.רק תעיין ותעלעל בהודעות שלי ובאשכולות שהעלתי, ותראה בדיוק את דעתי ואת הלך רוחי
כוונתי הייתה, למי שאוחז שהוא כן ממשיך דרכו של אביו, ולמי שחושב שהוא פוסק הדור,מי שמבין שהוא לא ממשיך דרכו, לא עושה ממנו השלכה על אביו,