לחצו כאן – תרומה לשמואל

חכם משה צדקה מניח תפילין דרש"י ור"ת ביחד או זה אחר זה?

לא פרשנות, הנה עדות בנו הראש"ל שליט"א שהיה שם:
הצג קובץ מצורף 8802
אם באמת לגרע''י יש דין 'מרא דאתרא', הרי שלפי ''כללי הפסיקה'' הידועים, גם הב''י הוא מרא דאתרא, למרות שאינו לפנינו וכו', וא''כ כל הגדר של 'מרא דאתרא' בכל העולם כולו (!) זה רק בפניו. אז למעשה הב''י הוא לא 'מרא דאתרא' בא''י, כי הרי הוא לא נמצא כאן כבר קרוב ל500 שנה ...
 
סיפר לי בידיעה שזו הסיבה בוודאות.
א. מדהים איך תמיד יש לך איזו סיבה ותירוץ להקטין את כבודו של מרן הגרע"י זיע"א (ההיפך בדיוק מדרכו של הגרב"צ זיע"א).
ב. וכמובן ההתמודדות מול עדות של בנו הראש"ל שליט"א, מדהימה.
ג. בנוסף סיפור זה הובא בספר רבינו האור לציון ח"ב עמ' 595, ומן הסתם היה לעיני בנו רבי אליהו זצ"ל, שג"כ היה נוכח שם. (מי שיכול להעלות צילום יבורך).
 
א. מדהים איך תמיד יש לך איזו סיבה ותירוץ להקטין את כבודו של מרן הגרע"י זיע"א (ההיפך בדיוק מדרכו של הגרב"צ זיע"א).
ב. וכמובן ההתמודדות מול עדות של בנו הראש"ל שליט"א, מדהימה.
ג. בנוסף סיפור זה הובא בספר רבינו האור לציון ח"ב עמ' 595, ומן הסתם היה לעיני בנו רבי אליהו זצ"ל, שג"כ היה נוכח שם. (מי שיכול להעלות צילום יבורך).
אין לי שום סיבה ולא מחפש תירוצים. מרן הגרע"י זצ"ל גדול בעיני עד למאוד בלי ההטפות שלך.
סיפרתי דברים כהווייתן.
 
אם אתה הולך אחר מרן הגאב"ד שליט"א,
הוא גם אמר כי מרן הגר"א סלים שליט"א הוא נשיא מועצת חכמי התורה.
אני כידוע הולך אחרי הרב יצחק, אבל ב"ה משתדל לכבד את כל החכמים, גם כאלו שאינם משתווים עמו בדעותיהם.
זה שמישהו יגיד עכשיו מי נשיא המועצת זה לא יעלה ולא יוריד, כל עוד המועצת לא קיבלה עליה נשיא אין נשיא. כמובן שמי שאפי' לא חבר במועצת, לא יכול להכתיר נשיא.
 
אני כידוע הולך אחרי הרב יצחק, אבל ב"ה משתדל לכבד את כל החכמים, גם כאלו שאינם משתווים עמו בדעותיהם.
זה שמישהו יגיד עכשיו מי נשיא המועצת זה לא יעלה ולא יוריד, כל עוד המועצת לא קיבלה עליה נשיא אין נשיא. כמובן שמי שאפי' לא חבר במועצת, לא יכול להכתיר נשיא.
באותו מידה שאם המישהו הזה ינשק למישהו אחר את היד זה לא מעלה ולא מוריד.
 
אי
אולי ר"ח שאני, פעם שמעתי שע"פ הקבלה אין להניח תפילין כלל אחד מוסף, איני יודע אם הדברים נכונים, ואין לי יד בזה, אבל לפי"ז יתכן וזה ההסבר.

איפה כתוב ראש חודש?

ואמת כך שמעתי שאין להניח לאחר מוסף, אבל יכול היה להניח ר"ת כמו הראש"ל בעצמו.
 
באותו מידה שאם המישהו הזה ינשק למישהו אחר את היד זה לא מעלה ולא מוריד.
כידוע אינו מנשק לכל אחד את היד.
אי


פה כתוב ראש חודש?

ואמת כך שמעתי שאין להניח לאחר מוסף, אבל יכול היה להניח ר"ת כמו הראש"ל בעצמו.
לא כתוב פה, אבל זה היה בר"ח, אם תרצה שאביא לכך אסמכתא, אחפש במיוחד.
 
כידוע אינו מנשק לכל אחד את היד.

לא כתוב פה, אבל זה היה בר"ח, אם תרצה שאביא לכך אסמכתא, אחפש במיוחד.

אני לא צריך אסמכתא. מאמין שאתה מתמצא שם יותר ממני, אבל הסיפור נשמע תמוה. וכפי שכתבתי:
יכול היה להניח ר"ת כמו הראש"ל בעצמו.
 
ראשי תחתית