באנר תרומה

האם היה גאון אשכנזי בבגדאד?

מהתשובה ברב פעלים. ע"ש.
אם ראית את התשובה ברב פעלים אז גם ראית שהוא לא היה אשכנזי אלא מדמשק.
ולמיטב זכרוני הבאח דן שם לגבי ב' בעיות שהיו בבגדד א' ריבוע התפילין ובזה לימדם האשכנזי מדמשק לרבע כהלכתה. והב' עיבוד הרצועות לשמה. ובזה אין שום קשר לאותו חכם ששם משפחתו הוא אשכנזי מדמשק.
ואין שום שמץ וזכר להמצאתך שאותו חכם השפיע עליהם בשאר מנהגים.
וגם אם השפיע כדמיונות אחדים מבני זמננו הרי שהוא היה ספרדי מדמשק ולא אשכנזי מאירופה בכלל.
 
גם אם הדברים נכונים, (והם לא נכונים, אבל לא משנה), אז כנראה ל''בן איש חי'' לא הפריע שינהגו בבגדד מנהגים אשכנזיים.
 
גם אם הדברים נכונים, (והם לא נכונים, אבל לא משנה), אז כנראה ל''בן איש חי'' לא הפריע שינהגו בבגדד מנהגים אשכנזיים.

אבל אתה מפספס את המטרה,
הוא רוצה לטעון שהבא"ח לא ידע מזה, וחשב שהמנהגים הללו הם מנהגים קדומים מלפני מרן...
ועכשיו בא הוא, או הרב אבורביע, וגילה תעלומות מיני קדם.
 
במקום לספר סיפורי "דרך ארץ" תענו תשובות ענייניות.
עם מי שכותב בחוסר דרך ארץ, אין לי חשק להביא לו מקורות.
אני חקרתי את זה קצת יותר ממה שמופיע כאן ובמקומות אחרים, א"א לומר שזה טענה דחויה, וכבודו יחקור בזה יותר.
אבל לטובת כולנו כדי שיהיה תועלת מהדברים כדאי שהלשון תהיה מכובדת, ואל תביא לי מלשונות של אנשים אחרים, אם כאן שנינו דנים על ענין מסויים, יותר נחמד שהשפה מכובדת ופה.
וחבל שמאיזה משפט או מילה לא במקום נעבור ח"ו על איזה איסור.
חכמים הזהרו בדברכם.
 
עם מי שכותב בחוסר דרך ארץ, אין לי חשק להביא לו מקורות.
אני חקרתי את זה קצת יותר ממה שמופיע כאן ובמקומות אחרים, א"א לומר שזה טענה דחויה, וכבודו יחקור בזה יותר.
אבל לטובת כולנו כדי שיהיה תועלת מהדברים כדאי שהלשון תהיה מכובדת, ואל תביא לי מלשונות של אנשים אחרים, אם כאן שנינו דנים על ענין מסויים, יותר נחמד שהשפה מכובדת ופה.
וחבל שמאיזה משפט או מילה לא במקום נעבור ח"ו על איזה איסור.
חכמים הזהרו בדברכם.
אתה חולק על כך שלכתוב על חכם יהודה אשכנזי מדמשק שהוא היה אשכנזי מאירופה, זה טעות ושיבוש?
 
אתה חולק על כך שלכתוב על חכם יהודה אשכנזי מדמשק שהוא היה אשכנזי מאירופה, זה טעות ושיבוש?
תחפש את קורות החיים שלו.
ומה המקור של אשכנזי, מדוע נקרא שם המשפחה כך.
אני אשמח לדון בענין, אבל צריך לדעת שבדרך ארץ בלימוד התורה, ולא רק, לכתוב מכובד. ולא כלשונות שהצד השני אומר דברים של שיבוש (גם אם זה נכון).
והלוואי שדרך המכובדת תהיה בלשוננו תמיד.
 
לא קראתי. מצרף כמה קבצים שקיבלתי בנידון, ומקווה שיהא לתועלת הכלל.
 

קבצים מצורפים

ועוד בנושא.
(בדברי הראש"ל הגר"י יוסף בקולמוס. מדבר הראש"ל בנושא).
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית