לפני שחוקרים את הענין טוב.
קודם כל אתה צריך לדעת את השתלשלות הדברים.
עיין בשו"ת צדקה ומשפט בהקדמה שם של הרב ראובן דנגור, וכן יעויין בספר וזאת ליהודה על הרב צדקה ז"ל עמ' 4 או בעמ' 36 [תלוי במהדורות]
ושם הם מגוללים את מה שהיה בבגדד, והוא - בשנת תק"ג היה מגיפה שנפטרו הרבה מן החכמים.
ושלחו לחלאב לרבי שלמה לניאדו שישלח להם רב ודיין , ושלח להם את
הרב צדקה חוצין שהיה אז בן 44 והוא החזיר עטרה ליושנה בגדד.
והנה כעבור 150 שנה נולד במרוקו חכם בשם "הרב עמרם אבורביע" [בעל הנתיבי עם] והוא כתב מהשערה שיתכן שהיה בבגדד חכמים אשכנזים שלימדו אותם מנהגי אשכנז.
אולם כל זה עורבא פרח - משום שאנו יודעים את כל חכמי בבל לדורותם ב- 200 שנה האחרונות כולל ביוגרפיה על חייהם.
לא מדובר כאן- על איזה מאות שנות אור, מדובר על 200 שנה שזקני פורת יוסף "חכם אפרים הכהן" ועוד חכמי בבל שהיו בדור הקודם הכירו את הרבנים של הדור שלפניהם, וכולם ידועים "בשמותם" ו -"משפחותם" "ובחיבוריהם".
וכל מה שכתב הנתיבי עם שהיה בכלל במרוקו והיה בכלל 150 שנה אחרי הוא כתב זאת רק מהשערה גרידא.
לא צריך פה שום עבודת מחקר, פשוט תקרא על חכמי בבל בכל הספרים הידועים, ותראה את כל חכמי בבל שהיו ב- 200 שנה האחרונות, כולם בבלים מקוריים שרשיים בלא קשר לאשכנז או פולין או ליטא.
אבל הכי מופרך והכי רחוק ששמעתי הוא - שהר' יצחק טוען שהבא"ח לא ידע שחלק מהמנהגים שם הם מהחכם האשכנזי והוא חשב לתומו שזה מנהג בבל.
הבא"ח נולד בשנת תקצ"ה וגדל שם עם חכמי הדור שקדמו לו, שהם בעצם היו הדור הראשון שאחרי המגיפה הנ"ל שהייתה שם בבגדד.
למד עימם התכתב עמהם חי איתם, ידע את כולם ואת תורתם
אין לך יותר מופרכות מלומר שהבא"ח לא ידע מאיפה המנהגים האלה באו לבבל