לי לא ידוע, חוץ ממה שהביא ממנו הבאח עוד איזה שמועה באיזו סוגיה בחולין.מה ידוע על אותו חכם חוץ מדברי הבן איש חי ברב פעלים???
וברב פעלים רק כתב שלימד את האומנים לרבע התפילין ושהיה תושב דמשק.
אם יש לך מה להוסיף אודה לך.
לי לא ידוע, חוץ ממה שהביא ממנו הבאח עוד איזה שמועה באיזו סוגיה בחולין.מה ידוע על אותו חכם חוץ מדברי הבן איש חי ברב פעלים???
כגדול חוקרי יהדות בבל הרב שבת כותב לך שאין לזה לא שורש ולא ענף אז אפשר לסמוך עליו.אז מחילה שאני כך מוכיח אותך
אבל איך אפשר לכתוב על דברים של מישהו אחר שזה שטויות וכו' כל מיני דיבורים לא יפים לפני שחוקרים את הענין טוב.
לכשיגלו נדבר. כעת אין לנו אלא מה שעיננו רואות.ואני מדבר גם על שאר האנשים שנכנסים לענין מביעים דעה בלי לחקור טוב.
אני לא מביע דעה לאיזה צד שהוא, רק אני אומר שיכול להיות שיש דברים בגו, ויכול להיות שרק עוד הרבה שנים יגלו דברים חדשים
אני ישמח לראותולאן לא שוללים דעה סתם כמו שיש כמה שכתבו כאן בצורה מזלזלת.
ובאמת דרכה של תורה אינה כן.
אולי ביחד נחקור את הענין יותר טוב, ואולי נגיע להרבה יותר מידע ממה שיש לי.
(אני כתבתי בזה באיזה מקום ואני צריך למצא היכן זה נמצא. בלנ"ד אני יעלה ממה שכתבתי).
הזכרתי זאת בהודעתי למעלה.דרך אגב עיין בן יהוידע חולין (יא:).
מצורף
רבינו אתה חוזר על הענין, מי זה החכם, ומה מקורם של משפחת אשכנזי??????ודבר פשוט הוא לכל קורא ברב פעלים ש"האשכנזי הזה" זה לא מחמת שמוצאו מאירופה אלא כינוי מליצי לשם משפחתו של החכם הספרדי מדמשק.
לפני שחוקרים את הענין טוב.
יש לך קורות חיים שלו אתה מוזמן להביא.רבינו אתה חוזר על הענין, מי זה החכם, ומה מקורם של משפחת אשכנזי??????
ידעתיקודם כל אתה צריך לדעת את השתלשלות הדברים.
היה קהילות אשכנזים גם בדמשק, ובארצות הבלקן.אין שום סיבה לחשוב על אדם שמתגורר בדמשק ושם משפחתו אשכנזי שהוא נוהג כמנהג בני אשכנז... אלא אם כן יש לך ראיה ברורה וחד משמעית שכך הוא.
מנין לך?וחוץ מזה הדמשקאי הזה היה בן זמנו של הבאח ולא בזמן המגיפות...
אני לא שמעתי. בכול אופן כדאי שנדון לגופה של טענה האם היה חכם כזה או לא, ולא שמועות צדדיות.אבל הכי מופרך והכי רחוק ששמעתי הוא
תוכיח!היה קהילות אשכנזים גם בדמשק,
לא דובר על ארצות אלו.ובארצות הבלקן.
תקראמנין לך?
דרך אגב עיין בן יהוידע חולין (יא:).
מצורף
תחפש את קורות החיים שלו.
ומה המקור של אשכנזי, מדוע נקרא שם המשפחה כך.
שבמקרה הכיר את מה שמקשים לחדד את התלמידים "באשכנז"?ודבר פשוט הוא לכל קורא ברב פעלים ש"האשכנזי הזה" זה לא מחמת שמוצאו מאירופה אלא כינוי מליצי לשם משפחתו של החכם הספרדי מדמשק.
בודאי. כך סיפרו לו אבותיו וזקניו, או שמע זאת בטיוליו באירופה.שבמקרה הכיר את מה שמקשים לחדד את התלמידים "באשכנז"?
אני לא מבין, אתה רוצה להתווכח עם דברים פשוטים וברורים שכתב הרה"ר בעל ילקוט יוסף שליט"א ששמע מהרב מאיה בשם חכם מנצור בן שמעון וחכם משה טוויל (כולם כמדומני עיראקים...), וכך ידוע ורגיל אצל חכמי פורת יוסף, שהיו הרבה אשכנזים בבגדד ששינו את המנהגים ?!קודם כל אתה צריך לדעת את השתלשלות הדברים.
עיין בשו"ת צדקה ומשפט בהקדמה שם של הרב ראובן דנגור, וכן יעויין בספר וזאת ליהודה על הרב צדקה ז"ל עמ' 4 או בעמ' 36 [תלוי במהדורות]
ושם הם מגוללים את מה שהיה בבגדד, והוא - בשנת תק"ג היה מגיפה שנפטרו הרבה מן החכמים.
ושלחו לחלאב לרבי שלמה לניאדו שישלח להם רב ודיין , ושלח להם את הרב צדקה חוצין שהיה אז בן 44 והוא החזיר עטרה ליושנה בגדד.
והנה כעבור 150 שנה נולד במרוקו חכם בשם "הרב עמרם אבורביע" [בעל הנתיבי עם] והוא כתב מהשערה שיתכן שהיה בבגדד חכמים אשכנזים שלימדו אותם מנהגי אשכנז.
אולם כל זה עורבא פרח - משום שאנו יודעים את כל חכמי בבל לדורותם ב- 200 שנה האחרונות כולל ביוגרפיה על חייהם.
לא מדובר כאן- על איזה מאות שנות אור, מדובר על 200 שנה שזקני פורת יוסף "חכם אפרים הכהן" ועוד חכמי בבל שהיו בדור הקודם הכירו את הרבנים של הדור שלפניהם, וכולם ידועים "בשמותם" ו -"משפחותם" "ובחיבוריהם".
וכל מה שכתב הנתיבי עם שהיה בכלל במרוקו והיה בכלל 150 שנה אחרי הוא כתב זאת רק מהשערה גרידא.
לא צריך פה שום עבודת מחקר, פשוט תקרא על חכמי בבל בכל הספרים הידועים, ותראה את כל חכמי בבל שהיו ב- 200 שנה האחרונות, כולם בבלים מקוריים שרשיים בלא קשר לאשכנז או פולין או ליטא.
אבל הכי מופרך והכי רחוק ששמעתי הוא - שהר' יצחק טוען שהבא"ח לא ידע שחלק מהמנהגים שם הם מהחכם האשכנזי והוא חשב לתומו שזה מנהג בבל.
הבא"ח נולד בשנת תקצ"ה וגדל שם עם חכמי הדור שקדמו לו, שהם בעצם היו הדור הראשון שאחרי המגיפה הנ"ל שהייתה שם בבגדד.
למד עימם התכתב עמהם חי איתם, ידע את כולם ואת תורתם
אין לך יותר מופרכות מלומר שהבא"ח לא ידע מאיפה המנהגים האלה באו לבבל
אני לא מבין, אתה רוצה להתווכח עם דברים פשוטים וברורים שכתב הרה"ר בעל ילקוט יוסף שליט"א ששמע מהרב מאיה בשם חכם מנצור בן שמעון וחכם משה טוויל (כולם כמדומני עיראקים...), וכך ידוע ורגיל אצל חכמי פורת יוסף, שהיו הרבה אשכנזים בבגדד ששינו את המנהגים ?!
הצג קובץ מצורף 14328
מה גם שחכמי פורת יוסף היו חאלבים ברובם. וכבר מרן הגרע"י כתב כך.אני לא מבין, אתה רוצה להתווכח עם דברים פשוטים וברורים שכתב הרה"ר בעל ילקוט יוסף שליט"א ששמע מהרב מאיה בשם חכם מנצור בן שמעון וחכם משה טוויל (כולם כמדומני עיראקים...), וכך ידוע ורגיל אצל חכמי פורת יוסף, שהיו הרבה אשכנזים בבגדד ששינו את המנהגים ?!
הצג קובץ מצורף 14328
חכם משה טוויל זצ"ל היה ראש ישיבת "דגל תורה" באר"ץ היא חלאב.אני לא מבין, אתה רוצה להתווכח עם דברים פשוטים וברורים שכתב הרה"ר בעל ילקוט יוסף שליט"א ששמע מהרב מאיה בשם חכם מנצור בן שמעון וחכם משה טוויל (כולם כמדומני עיראקים...), וכך ידוע ורגיל אצל חכמי פורת יוסף, שהיו הרבה אשכנזים בבגדד ששינו את המנהגים ?!