האם רבותינו משתמשים באינטרנט?

אם כי אינו מעיקר נושא השרשור שדן לגבי שימוש באינטרנט, אך כיון שגלש לגבי שימוש במחשב באופן כללי,
כמדומני שהראשון שהכניס את המחשב לעולם התורה באופן משמעותי הוא הג"ר רפאל שמואלביץ' זצ"ל ר"י מיר
 
ידיעה מעניינת שמי ששיכנע את הרב יצחק להתחיל לכתוב במחשב, הוא הגרי"ח סופר, כשלימדו יחד בישיבת אהל מועד. הגרי"ח היה ראש הישיבה, והרב יצחק היה מוסר שיעור בהלכה. (הגרי"ח לא היה הבעלים של הישיבה).
ויקץ טרבלסי והנה חלום...

הרב סופר לא לימד מעולם בישיבת אהל מועד.
והוא ראש ישיבת כף החיים לפחות 45 שנה.
ולפני 45 שנה לא היה מצוי מחשבים אצל אנשים פרטיים.
תפסיק לחלום חלומות!
 
ויקץ טרבלסי והנה חלום...

הרב סופר לא לימד מעולם בישיבת אהל מועד.
והוא ראש ישיבת כף החיים לפחות 45 שנה.
ולפני 45 שנה לא היה מצוי מחשבים אצל אנשים פרטיים.
תפסיק לחלום חלומות!
חשבתי לענות, והקדמתני. יישר כח.
אגב , מו"ר הגריח"ס כותב באחד מספריו שאין לו עסק עם מחשבים!!
מי שיכול לחפש באוצר החכמה, היכן כתב כן, נא יחכימנו.
 
ידוע שגם למורנו הגאב"ד שליט"א יש מייל (עכ"פ כשנמצא בחו"ל)
טעות
אין לו מחשב, כותב הכל בכת"י, או מקריא לתלמידיו.
אין לו מייל ואף פלאפון אין לו כלל, ניתן להשיג אותו רק דרך קרוביו
אולי כשנמצא בחו"ל פעמים שולחים דברים דחופים לרבנית והיא מעבירה לו
 
ידוע שגם למורנו הגאב"ד שליט"א יש מייל (עכ"פ כשנמצא בחו"ל)
מנין ידוע?
לי ידוע בבירור שאין לו מייל, וגם כשהוא בחו"ל שולחים לו דרך מקורביו שנוסעים איתו, או לאנשי המקום שבקשר איתו
חבל להמציא דברים כדי להצדיק דברים אחרים, וד"ל.
 
מנין ידוע?
לי ידוע בבירור שאין לו מייל, וגם כשהוא בחו"ל שולחים לו דרך מקורביו שנוסעים איתו, או לאנשי המקום שבקשר איתו
חבל להמציא דברים כדי להצדיק דברים אחרים, וד"ל.
כך שמעתי מאחד מבני הבית
אבל ייתכן שלא הבנתי נכון
ואם טעיתי תלון עימי משוגתי ואני חוזר בי מהאמור
 
כונתו כמדומני לתוכנות חיפוש.
לא יתכן שהוציא כ"כ הרבה ספרים בלי מחשב.
מהשערה.
הוציא כמדומה את רוב ספריו - בהם ניכרת גאונתו המבהילה ושליטתו הכבירה במרחבי הספרות התורנית לכל ענפיה ורבדיה - לפני עשרות שנים (אזור תש"מ- תש"נ) עוד לפני המצאת מאגר "אוצר החכמה" ע"י בנו שליט"א.
שמעתי מפי תלמידים נאמנים ומוסמכים שמרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל היה שולח אליו שאלות מידי פעם למציאת מראי מקום.
 
כך שמעתי מאחד מבני הבית
אבל ייתכן שלא הבנתי נכון
ואם טעיתי תלון עימי משוגתי ואני חוזר בי מהאמור
ולגופו של ענין.
לענ"ד אין פסול בכך שיהיה לרב מחשב ומייל עד כמה שהוא אכן משתמש בו לצורכי תלמודו והמסתעף. ואדרבה ידוע לי על כאלו שבעבר התנגדו להכניס מחשב ומייל לבית, וכיום מחזיקים וחוסכים בכך הרבה מעבודתם התורנית.
כמובן שהם דואגים שיהיה לזה את הפיקוח הטוב ביותר ולא משוטטים במרחבי הרשת [גם לא בפורומים...]
 
לא הבנתי מה הצורך באשכול זה.

תא חזי, בפורום דכאן שיש תלמידי חכמים גדולים שיש להם אינטרנט ומייל וכותבים דברי תורה באורך וברוחב טעמים ומקורות וכו' ומשתתפים בפורום התורני שלנו.
והכל נכתב במחשב, ולא במחברות וניירות.
 
לענ"ד אין פסול בכך שיהיה לרב מחשב ומייל
אומר לך מתי זה כן צורם שיש לרב מחשב.
בזמנו כשהייתי נכנס לרב הקהילה שלנו זצוק"ל עם ילדיי לחלאקה או להתברך לקראת השנה החדשה
היו רואים את הרב עם גמרא ענקית שקוע כל כולו בסוגיא עד ששם לב שנכנסנו
ובלי לומר מילה לילדיי הם ראו חשו והרגישו מה זה להיות שקוע בתורה ולשכוח מכל העולם,
והיום.. אני נכנס עם ילדיי לרב שליט"א
ולפני הרב פתוח מחשב ולומד מתוכו
מה מבין הילד?
שכך צורת הלימוד וככה גדלים בתורה על ידי מחשב..
אם טעיתי אשמח שיתקנו אותי
 
עד שהתמנה לראש"ל היה מעמד בעצמו בתוכנת וורד עצמה.
מאז שהתמנה שולח למעמד.
אני במקומו לא הייתי משלם לכזה מעמד
לא מסודר בכלל. ולא מקצועי.
אולי תחליף לו מעמד, ואולי תוכנה.
ספר לא מעומד, לא עושה הרגשה טובה ללומדים בו.
 
ראשי תחתית