האם יש לכסות את הראש בטלית בתפילת שמו"ע של שחרית?

אז מעניין, מה חסידיו (מבקרי/תוקפי ראשי הישיבות) יגידו על זה ?
לא מעניין כלום, אתה מבקר למעלה את האור לציון ואת היבי"א שהם פוסקי הלכה. ומידך אסור להעיר על ראשי ישיבות בעניני הלכה...

אגב. בעוד שהגרב"צ שימר יותר את המנהגים ומצא להם להם סמך. דעת הגרע"י בעניין המנהגים ידועה שלא מקבלים אותם כהלכה למשה מסיני וחוקרים כל מנהג מהיכן מקורו.
 
לא מעניין כלום, אתה מבקר למעלה את האור לציון ואת היבי"א שהם פוסקי הלכה. ומידך אסור להעיר על ראשי ישיבות בעניני הלכה...

אגב. בעוד שהגרב"צ שימר יותר את המנהגים ומצא להם להם סמך. דעת הגרע"י בעניין המנהגים ידועה שלא מקבלים אותם כהלכה למשה מסיני וחוקרים כל מנהג מהיכן מקורו.

מותר להעיר על כולם (כמו שאני כותב כל הזמן, וכל אחד שומע מה שהוא רוצה),

רק כשבאים לבקר צריך א' לבקר בדרך של כבוד. ב' לתלמידיך שלך, ולא לתלמידיו שלו. ג' להכיר בזכותו של השני לחלוק עליך לא פחות ממה שלך מותר לחלוק עליו.
ומאחר שבהנהגת וצביון ועיצוב בני התורה, אני מכיר יותר ומסכים יותר עם דרכם של ראשי הישיבות שליט"א, אך טבעי הוא שאשמש להם לפה יותר מאשר לרב אחר.
ואת עלית על כולנה, כשמדברים בהלכה, צריך להביא נימוקים והסברים ולא חסידות.
אני מוכן להסביר ואף מנסה לעשות זאת, אבל אם התגובה תהיה "לומדס" - "לא מעניין כלום", יקשה עלי לנהל דו שיח ענייני וסברתי כמקובל בעולמה של הלכה.
 
אהובי,

"לעז על הראשונים" לא הומצא ע"י האול"צ ולא ע"י חכם עזרא עטיה,
זהו מושג הלכתי ידוע, ויש בו כמה וכמה שיטות ומחלוקות.
אם האור לציון ראה להשתמש בו במקום במינוחים הידועים מנהג/אל תיטוש וכדו',
אז כנראה ש...
וז"ל האול"צ שם. וכן דעת מורנו הגאון רבי עזרא עטייה זצ"ל ואמר שבן ספרד שמוציא את ציציותיו יש לו לחוש משום מוציא לעז על הראשונים. ולכן אין

לבני ספרד לשנות ממנהג אבותיהם
, ולא יוציאו את הציציות מחוץ לבגדים.
כתב גם לעז וגם מנהג, ווכדי שלא יוציא לעז לא ישנה מן המנהג.
 
ומאחר שבהנהגת וצביון ועיצוב בני התורה, אני מכיר יותר ומסכים יותר עם דרכם של ראשי הישיבות שליט"א, אך טבעי הוא שאשמש להם לפה יותר מאשר לרב אחר.
אתמול פתחו כאן אשכול על ישיבת כסא רחמים, ושם לא מוציאים ציציות חוצה, ולא נהוגים בטכססי עולם התורה הליטאי, וב"ה יצאו משם ת"ח רבים ועצומים הרבה הרבה יותר משאר הישיבות הספרדיות, רמי"ם בעיון פוסקי הלכה רבנים ודיינים. אז בבקשה לא להיות נחיתים. לא עיצוב ולא צביון. אמת.
 
אתמול פתחו כאן אשכול על ישיבת כסא רחמים, ושם לא מוציאים ציציות חוצה, ולא נהוגים בטכססי עולם התורה הליטאי, וב"ה יצאו משם ת"ח רבים ועצומים הרבה הרבה יותר משאר הישיבות הספרדיות, רמי"ם בעיון פוסקי הלכה רבנים ודיינים. אז בבקשה לא להיות נחיתים. לא עיצוב ולא צביון. אמת.
פעם עשית השוואה?
 
אתמול פתחו כאן אשכול על ישיבת כסא רחמים, ושם לא מוציאים ציציות חוצה, ולא נהוגים בטכססי עולם התורה הליטאי, וב"ה יצאו משם ת"ח רבים ועצומים הרבה הרבה יותר משאר הישיבות הספרדיות, רמי"ם בעיון פוסקי הלכה רבנים ודיינים. אז בבקשה לא להיות נחיתים. לא עיצוב ולא צביון. אמת.

לו הבנת דברי,
היית מבין תשובתי.
נא חסוך לי מלל מיותר.
 
א. עלינו לשבח בראשית עמ' שסח.
1766321594111.png

ב. וישמע משה ח"ב עמ' טל - בשם מרן הגרי"ש אלישיב
ג. דעת נוטה סי' נ"ט
ועוד...
 
תודה.
האם יש מפוסקי הספרדים? כי פוסקי האשכנזים פחות רלוונטי.
למה?
אני יודע שקיבלנו הוראות השו"ע, מנהגים, אתה מכיר הבדל בפסקים בדברים שבסברא בין פוסקי ספרד לפוסקי אשכנז?
 
מדברי הרב @חיי עולם כאן


בעניין פסיקה כפוסק מעדה אחרת.

יש כאן שטחיות מופלגת.

ה'בבא סאלי' לכו"ע לא היה 'משתכנז', וכותב בהסכמה לספר "אבני ישפה" (אשכנזי) שכל שאלה שיש להם בבית הם שואלים אותו.

אי נימא דאזלי' אחר אותה עדה, אז אולי העיראקים כהבא"ח או הגרע"י, החלאבים כה'ישכיל עבדי', הפרסים כהאור לציון והגר"א בקשי דורון וכו'.

ועוד, וכי בעניני סברות יש חילוק בין סברת התוניסאי לפולני?
1766321976015.png
 
מדברי הרב @חיי עולם כאן


בעניין פסיקה כפוסק מעדה אחרת.

יש כאן שטחיות מופלגת.

ה'בבא סאלי' לכו"ע לא היה 'משתכנז', וכותב בהסכמה לספר "אבני ישפה" (אשכנזי) שכל שאלה שיש להם בבית הם שואלים אותו.

אי נימא דאזלי' אחר אותה עדה, אז אולי העיראקים כהבא"ח או הגרע"י, החלאבים כה'ישכיל עבדי', הפרסים כהאור לציון והגר"א בקשי דורון וכו'.

ועוד, וכי בעניני סברות יש חילוק בין סברת התוניסאי לפולני?
הצג קובץ מצורף 14881
יש חילוק בן רב שפסיקותיו לפי מרן השו"ע לרב שפסיקותיו לפי הרמ"ה.
 
ראשי תחתית