הרבי היה נגד הפרסומים שהוא משיח? או שהוא עודד שירת יחי אדוננו?

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הרבי היה הכי מתאים, והם השתדלו ליישב את הסעיפים ברמב"ם.

אתה מכיר מישהו כיום שהתקיימו בו הסימנים של משיח?

לשיטתך, איך אתה מאמין שיבוא משיח כיום? מי ראוי להיות משיח?

מי שיבוא ויעשה הסימנים היום הוא יהיה המשיח.
מה אתה חושב, שמשיח זה סוף הדרך ? - לא, זו רק ההתחלה.
אני לא אדע שהמשיח בא היום, אלא רק אחרי שיראה את כל הסימנים וזה יקח שמן, אא"כ יקרה לו מה שכתוב בגמ' שיבוא על ענני שמיא, אז אני אדע שזה המשיח מיד.
 
מי שיבוא ויעשה הסימנים היום הוא יהיה המשיח.
מה אתה חושב, שמשיח זה סוף הדרך ? - לא, זו רק ההתחלה.
אני לא אדע שהמשיח בא היום, לפני שיראה את כל הסימנים, אא"כ יקרה לו מה שכתוב בגמ' שיבוא על ענני שמיא, אז אני אדע שזה המשיח.

אז משיח לא יכול לבוא היום, כי עדיין אף אחד לא עשה אפילו התחלה של סימן חוץ מהרבי מליובאוויטש.

ענני שמיא זה יכול להיות גם מטוס.
 
אז משיח לא יכול לבוא היום, כי עדיין אף אחד לא עשה אפילו התחלה של סימן חוץ מהרבי מליובאוויטש.

ענני שמיא זה יכול להיות גם מטוס.

המשיח יכול לבוא היום, רק אנחנו לא נדע זאת (כלומר לא נדע שזה משיח) עד שיעבור זמן ויראה הסימנים.

ענני שמיא זה לא מטוס.
 
מתאים לפי מה?
אם מתאים לפי הרמב"ם לא צריך ליישב, אם לא מתאים לפי הרמב"ם, זה לא מתחיל להתאים.

ברמב"ם יש הרבה פרטים, והוא כתב גם על "נהרג", את רוב הפרטים הם מסבירים באופן המתקבל על דעת, ואת המיעוט הם דוחקים.
 
המשיח יכול לבוא היום, רק אנחנו לא נדע זאת (כלומר לא נדע שזה משיח) עד שיעבור זמן ויראה הסימנים.

אתה עושה סלט. יש דברים ששייכים לעבר, לפני התגלותו, ויש דברים ששייכים לעתיד:

"אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים, ומחדש דברים בעולם, או מחיה מתים, וכיוצא בדברים אלו שהטפשים אומרים. אין הדבר כן, שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך. והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו זה. ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת.

ועיקרי הדברים ככה הן: שהתורה הזאת – אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן. וכל המוסיף או גורע, או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן – הרי זה בוודאי רשע ואפיקורוס.

ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות יי – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, ונצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי" (רמב"ם).
 
מתאים לפי מה?
אם מתאים לפי הרמב"ם לא צריך ליישב, אם לא מתאים לפי הרמב"ם, זה לא מתחיל להתאים.

מתאים לרוב התיאור ברמב"ם, ל"חזקת משיח". הוגה בתורה ועוסק במצוות, יכוף כל ישראל, ילחם מלחמות ה' - מה שהרבי עשה, אין לו אח וריע.
 
ברמב"ם יש הרבה סעיפים, ויש לדוגמא סעיף של "נהרג", את רוב הסעיפים הם מסבירים באופן המתקבל על דעת, ואת המיעוט הם דוחקים.
לא מחפש הסברים ויישובים, מחפש לדעת איזה סימנים הראו שהרבי המשיח ושהוא מתאים לכתר.
 
אתה עושה סלט. יש דברים ששייכים לעבר, לפני התגלותו, ויש דברים ששייכים לעתיד: "אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים, ומחדש דברים בעולם, או מחיה מתים, וכיוצא בדברים אלו שהטפשים אומרים. אין הדבר כן, שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך. והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו זה. ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת.

ועיקרי הדברים ככה הן: שהתורה הזאת – אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן. וכל המוסיף או גורע, או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן – הרי זה בוודאי רשע ואפיקורוס.

ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות יי – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, ונצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי" (רמב"ם).


יופי, וכל זה (המודגש) לוקח זמן, זה לא ביום אחד.
אז גם כשהוא יבוא ויתחיל לעשות מעשים לא נהיה בטוחים שהוא משיח, עד שיגמור להראות את הסימנים.
ולפי המובא בגמ' (לא נפסק ברמב"ם) גם לאחר שבנה את ביהמ"ק עוד לא מאמינים, עד שאומר להם "ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזורח".
הבנת את הדברים יפה, ההגלות לוקחת המון זמן. - גם אם היא מתחילה היום.
 
הבנת את הדברים יפה

אני הבנתי יפה, אבל אתה לא הבנת כלל.

כל הדברים האמורים לגבי אדם שהוא "בחזקת משיח" התקיימו להפליא ברבי מליובאוויטש, ולא באף אחד אחר בדור האחרון.

לאחר שיש לנו בחזקת משיח, אפשר להתקיים לסימנים הבאים שהם בוודאי לא יתרחשו ביום אחד, והם יתרחשו לאחר שהמשיח יכריז על עצמו שהוא משיח.

אבל לשיטתך, נסה להצביע על אדם אחר שהוא לדעתך "בחזקת משיח" ומתאים לתנאים שכתב הרמב"ם?

לכן המשיחיסטים סבורים שהרבי גם אחר פטירתו הוא הכי מתאים.
 
אני הבנתי יפה, אבל אתה לא הבנת כלל.

כל הדברים האמורים לגבי אדם שהוא "בחזקת משיח" התקיימו להפליא ברבי מליובאוויטש, ולא באף אחד אחר בדור האחרון.

לאחר שיש לנו בחזקת משיח, אפשר להתקיים לסימנים הבאים שהם בוודאי לא יתרחשו ביום אחד, והם יתרחשו לאחר שהמשיח יכריז על עצמו שהוא משיח.

אבל לשיטתך, נסה להצביע על אדם אחר שהוא לדעתך "בחזקת משיח" ומתאים לתנאים שכתב הרמב"ם?

לכן המשיחיסטים סבורים שהרבי גם אחר פטירתו הוא הכי מתאים.


באמת לא הבנתי,
מה זה "חזקת משיח", מבטן מי יצא המינוח הזה, ומי בעה"ב להחיל את החזקות ?
 
לעיל ציטטתי את הרמב"ם, והמשיחיסטים כתבו ספרים שלמים על כך, ראה לדוגמא את ספריו של הרב חיים ששון.
ספר שלם כותבים כשיש קושיא וצריך ליישב אותה.
הקושיא מתחילה אחרי שהחליטו שהוא המשיח וצריך ליישב את זה עם הרמב"ם, אני שואל למה בכלל להחליט שהוא המשיח וליישב משהו?
 
הקושיא מתחילה אחרי שהחליטו שהוא המשיח וצריך ליישב את זה עם הרמב"ם, אני שואל למה בכלל להחליט שהוא המשיח וליישב משהו?

הקושיה התחילה כאשר הרבי התאים להפליא לדברי הרמב"ם על "בחזקת משיח" ואכן עשרות רבנים בישראל סברו כך, אבל לאחר פטירתו לא התאים למה שכתב הרמב"ם "כיון שנהרג, נודע שאינו זה", ויש להם הסברים דחוקים. ואכן בגמ' משמע לא כך. אבל אפשר לבאר גם את הגמ' שתתאים לרמב"ם.
 
כל הדברים האמורים לגבי אדם שהוא "בחזקת משיח" התקיימו להפליא ברבי מליובאוויטש, ולא באף אחד אחר בדור האחרון.
רמב"ם הלכות מלכים פרק יא הלכה ד "ואם יעמוד (א) מלך מבית דוד (ב) הוגה בתורה (ג) ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, (ד) ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, (ה) וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח".
פרט איך ה' התנאים התקיימו בו?
 
אז איך הרבי אחז שחמיו הריי"צ הוא המשיח?

הריי"צ פעל רבות ונצורות בקרב יהודי העולם, ומסר נפשו על כך, והוא הראשון ששלח שלוחים למקומות נידחים. בוודאי אפשר לומר שהתקיים בו "יכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות יי".
 
אני סבור שאי אפשר לדעת בוודאות, והיות ואין לי ענין בזה, אני מחכה בסבלנות לביאת המשיח, ומצידי זה יכול להיות גם הרב ש

הריי"צ פעל רבות ונצורות בקרב יהודי העולם, ומסר נפשו על כך, והוא הראשון ששלח שלוחים למקומות נידחים. בוודאי אפשר לומר שהתקיים בו "יכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות יי".
אז יש ס''ס
שמא הרייץ
ושמא הרבי
 
להפליא????????
הוא נלחם מלחמות ישראל
הוא קיבץ את כל ישראל
רמב"ם הלכות מלכים פרק יא הלכה ד "ואם יעמוד (א) מלך מבית דוד (ב) הוגה בתורה (ג) ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, (ד) ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, (ה) וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח".
פרט איך ה' התנאים התקיימו בו?

א. מאן מלכי רבנן, והם טוענים שמיוחס לבית דוד. ואכן מלכים ושרים בישראל עלו אליו לרגל להתייעץ עמו כיצד לנהוג.
ב. פשוט.
ג. פשוט.
ד. אין כמותו לכוף כל ישראל בדברים, לילך בה ולחזק בדקה, בכל המקומות הנידחים בעולם.
ה. ילחם מלחמות ה' - בוודאי, כלול בסעיף ד'.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית