"התנערי מעפר קומי" - הליקויים, העיוותים, והתיקון בעזה"י

זה היה הטענה שלך שאין גדול כמו ר' דב ולכן הוא בראש
היכן?

הסיבה שר' דוב הוא הכתר כי הוא הכי גדול אבל המכריע הוא הגרמ"ה כידוע ומהסיבה הפשוטה המבוארת לעיל, והסיבה שהאשכנזים לא יישמעו לגדולי הספרדים כי ב"ה יש להם ציבור מבוסס ואין בעיות קשות אז למה ללכת לחפש למי לשמוע.

אם הגרמ"ה באמת ייכנס לנידון חדש שאין לו בו שום מושג ושום ידע ויהיו מגדולי הספרדים שיהיה להם ידע בזה ודאי שהוא ילך להיוועץ בהם.
 
הגזמתם לגמרי.
אצל הספרדים יש הרבה גדולים פחות מוכרים שמעניקים חמה בקומתם.
כעת עולים לי,
הגר"י ברכה, גאון עולם.
הגרי"ח סופר כנ"ל.
צודק לחלוטין
הבעיה היא בציבור שמשווק רק את רבני הרשת, ונוהר בהמוניו אחרי ערוצי יוטיוב למיניהם.
נו
הא גופא קשיא?!
 
הגר"נ בן סניור,
הגרב"צ אבא שאול בתראי
הגר"י תופיק אביעזרי
ועוד ועוד.
לא חסרים גדולי תורה שעמלים בתורה לש"ש, ללא וכו' וללא וכו'.
 
הגר''י הלל
ככלל,
אהבת שלום הינה מעוז עצום לגאוני עולם נסתרים
הגר"מ שוע, הגר"ד פנירי, הגר"י איטח, ועוד.
אחד המיוחד הלך מאיתנו בטרם עת הגר"א חנניה.
וכבר שמעתי מכמה גדולי תורה מופלגים,
שהבית הוראה הספרדי היחיד שאפשר לברר בכל חלקי התורה ולדון עם הרבנים בעיון, בלא תשובות מתחמקות [עיין שם ועיין שם, וכעת אין לי זמן,,,,ויש בזה ביבי"א,,,ושאר ירקות]
זה הבית הוראה דאהבת שלום שמה כולם גאוני עולם אדירי התורה, אשר לא ישאו פני חנף.
 
אם כוונתך למרן הגרע"י, הרי שאתה שוגה ופתי סליחה על הביטוי.
הגרע"י העמיד את מסורת הספרדים, היה חשוב לו לומר את העמדה שלו בכל מקום
ובזמנו הוא היה קול בודד בערבה.
הספרדים כציבור חייבים לו את חייהם, בלעדיו הם היו ממשיכים עד היום לעמוד בתור כדי להתקבל במחוזות האחרים.
כנראה שאתה צעיר מידי כדי להבין מה הוא פעל בזה.

טאקט (שימת לב למצב הסביבתי) זה דבר שמאד תורם, וחוסר טאקט זה דבר שמאד מוריד.
הייתי רק צריך לתעד לך, מה אירע ברחוב ביום שאחרי בשביל שאולי תצליח להבין עד כמה זה לא תרם.
יש דבר שלא אומרים במקום שהוא לא קשור, הגיע הזמן שתתחילו להבין את זה, וחבל שאלו שהביאו אותו לכנס לא טרחו להסביר לו לאן הוא הולך.
רק בשביל שתבין את הרקע, לאחר קרע עמוק בן שנים עם כבוד הרב, היתה התנגדות אדירה מצד הרבנים באי הכנס שיופיע, ובוודאי לא שידבר בפני הציבור.
הגראי"ל נלחם על כך שיבוא, משום כבוד התורה, ומשום שהגיע הזמן לאחות את הקרעים.
מה שהצליחו בסוף להגיע זה, שכולם יצאו לפני שהוא בא, ורק הגראי"ל יהיה שם ויקבל את פניו, ולאחר שיצא הגראי"ל ישא הרב את נאומו.
כך ימנעו חיכוחים מיותרים.
זו היתה הזדמנות פז, היתה התרגשות אדירה בציבור הליטאי ילדים ובחורים צעירים שלא הכירו אותו אלא מהתמונות וסיפורי הפוליטיקה, לצד אברכים מרוממים שישבו בכנס, וכולם ציפו לראות את הגאון הספרדי שאומרים שיודע את כל התורה, סוף סוף פנים מול פנים ולשמוע אותו מה יש לו לומר לציבור.
כולם חיכו למסר מרומם, משהו בדומה למסרים שהם רגילים בו בישיבות, ושמעו לפני כמה דקות מכמה וכמה גדולים...
ובסוף, ספרדים אשכנזים, המשנ"ב זה של אשכנזים אבל אנחנו הספרדים יש לנו...
מה הקשר רבש"ע ? איזו אכזבה מחד, ואיזו זילותא דבי דינא מאידך.
עזוב את העובדה, כך למיטב זכרוני, הכנס כלל לא עסק בלימוד הלכה אלא בחזרות - אם כי אפשר שאני טועה.
אבל למה כל הזמן לדחוף את הספרדים ואשכנזים, הם ואנחנו, אנחנו והם.
ומה אתה בא לומר להם (2/3 ומעלה הם בכלל אשכנזים, ויש שם אנשים בעלי רמה), מה המסר שלך אליהם ? שספרדים פוסקים אחרת, מה הקשר ?
למה לא לדבר על דבר מרומם, מאחד, שמתאים לכולם, שמכבד אותך ואת הציבור שלך.
תדבר על שאיפות, על גדלות, על ידיעות, על מספר החזרות שהיית חוזר על הש"ס בדרך.
תראה להם את הגדלות שלך, מה אתה יכול לספר להם על עצמך, על רבותיך, על פורת יוסף המעטירה, על הגר"ע עטייה ?
אתה לא בכנס בחירות של ש"ס, ולכן לא קשור להגיד להם שספרדים צריכים להצביע רק ש"ס, גם אם חשוב לך להגיד את העמדה שלך בכל מקום,
אבל כאן זה לא המקום...
ומה הנזק שנוצר ? עדיף שאשתוק, אבל תוכל לבד לתאר לעצמך מה דיברו ברחוב הליטאי ביום שלאחרי, (מה לפני ומה אחרי), כל כך חבל.
אני בטוח שלא תבין אותי, זה בסדר, אז גם אני חשבתי כמוך (הייתי מסתמא בגילך), אבל עם השנים הבנתי דברים שלא הייתי מסוגל להבין אז.
אולי יבוא יום ותבין, אולי לא.
 
תראה להם את הגדלות שלך
זה משפט של אדם קטן מאוד, אדם גדול בתורה ויראה חושב על דבר אחד: "מה ה' אלוקיך שואל מעמך".
ומרן הגרע"י זיע"א בגדלותו ס"ל שזה תפקידו באותה עת, וזה יותר חשוב מלחזור על:
משהו בדומה למסרים שהם רגילים בו בישיבות, ושמעו לפני כמה דקות מכמה וכמה גדולים...
הוא בא לומר את חלקו, לא לחקות אחרים.
 
טאקט (שימת לב למצב הסביבתי) זה דבר שמאד תורם, וחוסר טאקט זה דבר שמאד מוריד.
הייתי רק צריך לתעד לך, מה אירע ברחוב ביום שאחרי בשביל שאולי תצליח להבין עד כמה זה לא תרם.
יש דבר שלא אומרים במקום שהוא לא קשור, הגיע הזמן שתתחילו להבין את זה, וחבל שאלו שהביאו אותו לכנס לא טרחו להסביר לו לאן הוא הולך.
רק בשביל שתבין את הרקע, לאחר קרע עמוק בן שנים עם כבוד הרב, היתה התנגדות אדירה מצד הרבנים באי הכנס שיופיע, ובוודאי לא שידבר בפני הציבור.
הגראי"ל נלחם על כך שיבוא, משום כבוד התורה, ומשום שהגיע הזמן לאחות את הקרעים.
מה שהצליחו בסוף להגיע זה, שכולם יצאו לפני שהוא בא, ורק הגראי"ל יהיה שם ויקבל את פניו, ולאחר שיצא הגראי"ל ישא הרב את נאומו.
כך ימנעו חיכוחים מיותרים.
זו היתה הזדמנות פז, היתה התרגשות אדירה בציבור הליטאי ילדים ובחורים צעירים שלא הכירו אותו אלא מהתמונות וסיפורי הפוליטיקה, לצד אברכים מרוממים שישבו בכנס, וכולם ציפו לראות את הגאון הספרדי שאומרים שיודע את כל התורה, סוף סוף פנים מול פנים ולשמוע אותו מה יש לו לומר לציבור.
כולם חיכו למסר מרומם, משהו בדומה למסרים שהם רגילים בו בישיבות, ושמעו לפני כמה דקות מכמה וכמה גדולים...
ובסוף, ספרדים אשכנזים, המשנ"ב זה של אשכנזים אבל אנחנו הספרדים יש לנו...
מה הקשר רבש"ע ? איזו אכזבה מחד, ואיזו זילותא דבי דינא מאידך.
עזוב את העובדה, כך למיטב זכרוני, הכנס כלל לא עסק בלימוד הלכה אלא בחזרות - אם כי אפשר שאני טועה.
אבל למה כל הזמן לדחוף את הספרדים ואשכנזים, הם ואנחנו, אנחנו והם.
ומה אתה בא לומר להם (2/3 ומעלה הם בכלל אשכנזים, ויש שם אנשים בעלי רמה), מה המסר שלך אליהם ? שספרדים פוסקים אחרת, מה הקשר ?
למה לא לדבר על דבר מרומם, מאחד, שמתאים לכולם, שמכבד אותך ואת הציבור שלך.
תדבר על שאיפות, על גדלות, על ידיעות, על מספר החזרות שהיית חוזר על הש"ס בדרך.
תראה להם את הגדלותך שלך, מה אתה יכול לספר להם על עצמך, על רבותיך, על פורת יוסף המעטירה, על הגר"ע עטייה ?
אתה לא בכנס בחירות של ש"ס, ולכן לא קשור להגיד להם שספרדים צריכים להצביע רק ש"ס, גם אם חשוב לך להגיד את העמדה שלך בכל מקום,
אבל כאן זה לא המקום...
ומה הנזק שנוצר ? עדיף שאשתוק, אבל תוכל לבד לתאר לעצמך מה דיברו ברחוב הליטאי ביום שלאחרי, (מה לפני ומה אחרי), כל כך חבל.
אני בטוח שלא תבין אותי, זה בסדר, אז גם אני חשבתי כמוך (הייתי מסתמא בגילך), אבל עם השנים הבנתי דברים שלא הייתי מסוגל להבין אז.
אולי יבוא יום ותבין, אולי לא.
הגרע"י לא היה רב שיווקי. הוא לא ניסה להוכיח לאף אחד שהוא יודע, לא ניסה לשווק את הגר"ע עטיה, או את פורת יוסף. זה היה קטן בשבילו.
הוא היה מנהיג. הוא דאג לך, ולחביריך, ולילדיך. ולכן הוא אמר את כל מה שאמר דווקא במקומות ובסיטואציות האלה.
הוא לא חיפש שהגראי"ל יעריך אותו, הוא לא חיפש הכרה אצל האשכנזים בכלל.
היום, כמה שנים טובות אחרי, שמו של הגרע"י נישא בפי כל הליטאים כדמות להערצה. מבחינת שיווק הוא עקף את כולם בסיבוב.
(אני לא משער, אלא יודע. אני חי איתם, ושומע את מה שיש להם להגיד).
וגם אם אתה חשבת שאז זה לא היה נכון (וכמובן שאפשר להתווכח)
באה המציאות וטפחה לך טפיחה עזה על פניך.
 
זה משפט של אדם קטן מאוד, אדם גדול בתורה ויראה חושב על דבר אחד: "מה ה' אלוקיך שואל מעימך".
ומרן הגרע"י זיע"א בגדלותו ס"ל שזה תפקידו באותה עת, וזה יותר חשוב מלחזור על:

טוב, אם זה מה שהרב עובדיה חושב שהוא צריך להגיד בכנס אשכנזי, לאברכים מרוממים משכמם ומעלה שבאים לשמוע ממנו דברי אלוקים חיים ברמה,
ש"ספרדים לא פוסקים כמו משנה ברורה" אז שיגיד.
האמת לא ציפיתי שתבין אותי, תמחל לי.


הוא בא לומר את חלקו, לא לחקות אחרים.

נו נו, אם זה מה שהוא הרגיש שהוא צריך לומר במקום הזה, שיהיה.
(מזל שהוא לא הרגיש צורך לדבר על החשיבות לשלוח את הילדים לחינוך תורני. - אבל אח"כ שלא יפגעו, אם יחשבו פעמיים אם להזמין אותו לכזה מקום).
 
טוב, אם זה מה שהרב עובדיה חושב שהוא צריך להגיד בכנס אשכנזי, לאברכים מרוממים משכמם ומעלה שבאים לשמוע ממנו דברי אלוקים חיים ברמה,
ש"ספרדים לא פוסקים כמו משנה ברורה" אז שיגיד.
האמת לא ציפיתי שתבין אותי, תמחל לי.




נו נו, אם זה מה שהוא הרגיש שהוא צריך לומר במקום הזה, שיהיה.
(מזל שהוא לא הרגיש צורך לדבר על החשיבות לשלוח את הילדים לחינוך תורני. - אבל אח"כ שלא יפגעו, אם יחשבו פעמיים אם להזמין אותו לכזה מקום).
הוא בא לומר זאת לספרדים שבתוכם,
לדבריך כשליש מהציבור:
(2/3 ומעלה הם בכלל אשכנזים
 
הוא בא לומר זאת לספרדים שבתוכם,
לדבריך כשליש מהציבור:

ציפו ממך למשהו יותר מרומם, והזמינו אותך כדי לכבד אותך ולאחות את הקרעים איתך.
אז אם מה שיש לך לומר זה מסר פלגני, שמזלזל באלו שהזמינו אותך וברוב משתתפי הכנס, (מסר אישי לקהילה שלך, שהם צריכים בעצם להתבדל מהם).
אז אל תבכה למה מחר לא מזמינים אותך, ואל תתפלא למה קשה להעריך ולכבד אותך, כי גם אתה לא יודע לכבד (גם לא את עצמך, - זה אולי מעצבן, אבל זה מה שנוצר).
 
@שמעון טרבלסי
אין צורך להסביר יותר ויותר, זה מיותר לחלוטין.
אנחנו לא בדיון משפטי, ואתה רשאי לחשוב מה שאתה רוצה.
אבל ההסברים שלך לא ישנו את המצב, נקודה.
עשית גול עצמי, וירית לעצמך ברגליים.
הפגנת חוסר טאקט, וחוסר רגישות וכבוד לזולת.
אז אל תתפלא אם כמים הפנים לפנים.
וזה לא משנה כמה תסביר שהם אשמים, והם התחילו וכו'.
היתה לך ביד הזדמנות פז, ריסקת אותה.
וגם בלי שום קשר, היתה לך הזדמנות להקנות מסר מכבד שיגרום לכבד אותך ואת משנתך ואת מה שאתה מייצג,
לא עשית את זה, ולא זו בלבד אלא הבאת מסר שגורם להרבה אנשים (חוץ מתלמידיך כמובן) לעקם את האף.
זה הכל.
 
הגרע"י לא היה רב שיווקי. הוא לא ניסה להוכיח לאף אחד שהוא יודע, לא ניסה לשווק את הגר"ע עטיה, או את פורת יוסף. זה היה קטן בשבילו.
הוא היה מנהיג. הוא דאג לך, ולחביריך, ולילדיך. ולכן הוא אמר את כל מה שאמר דווקא במקומות ובסיטואציות האלה.
הוא לא חיפש שהגראי"ל יעריך אותו, הוא לא חיפש הכרה אצל האשכנזים בכלל.
היום, כמה שנים טובות אחרי, שמו של הגרע"י נישא בפי כל הליטאים כדמות להערצה. מבחינת שיווק הוא עקף את כולם בסיבוב.
(אני לא משער, אלא יודע. אני חי איתם, ושומע את מה שיש להם להגיד).
וגם אם אתה חשבת שאז זה לא היה נכון (וכמובן שאפשר להתווכח)
באה המציאות וטפחה לך טפיחה עזה על פניך.

מחילה, רק עכשיו אני שם לב שכתבת משהו.
עכ"פ שתי תגובותי האחרונות לטרבלסי, עונות גם לך.
ואם עדיין לא (מה שמסתמא יקרה), אז לא נורא, נשאיר את זה כך.
 
ישנו דבר שחוזר על עצמו בהבדל בין המנטליות שלנו לבין המנטליות של בני אשכנז, והוא שופך אור על הרבה דברים שטעונים ביאור. והוא כמה אתה הולך עם האמת שלך ולא מסוגל לשקר ולעבוד על עצמך, כי הנה ברמת ההשקפה אין חולק כי שיטת הרב שך והרב אלישיב היתה למעשה שיטת הפלג והם צודקים ברוב דבריהם (כמובן למעט ההפגנות כל שני וחמישי) אבל את המיינסטרים האשכנזי זה לא מענין כי אם הרב שטיינמן בהנהגה כרגע צריך לייצר תחושה של הנהגה גם אם כולם מודים בשקט שיש כאן מעברי ושינויי השקפה מקצה לקצה ושלא לדבר על הרב לנדא שבכלל יצא נגד הקמת דגל התורה בזמנו, אבל סבורים הרוב המכריע שיהיה מה שיהיה צריך לייצר הנהגה כלפי חוץ גם אם השקר זועק לשמים (ואם חסר רבנים לעוד עשרים שנה אז נעשה לרבנים שלא מתקרבים לרמת גדולים שיווק מטורף ונדאג שהם יהיו הגדולים (וכולם ידעו למשל מה באמת קורה בבית הגרח"ק בשנותיו האחרונות אבל מה לעשות צריך לשתוק ולא לצעוק את מה שכולם יודעים). זה לדידהו. אבל אנחנו בני ספרד לא מסוגלים לכל השקר העצמי הזה לטוב ולמוטב, ואין כוונתי לעמי הארץ שלא מבינים מהו גדול, והולכים אחרי כל בעל מיקרופון וגלימה, אלא אפילו לברי אוריין שלא מסוגלים לכל שיטת השיווקים כי רבנים זה לא דירות ולא מוצר, ומי שגדול באמת יתפרסם, מה שלא תמיד קורה (והבדלי גישה עצומים אלה באים לידי ביטוי גם בנשירה, כי ספרדי שמתחיל לנשור אפילו ברמת שתיית אלכוהול בלילות, הוא מיד מוריד את החולצה הלבנה וכו' ולעומתו בן אשכנז יכול בלילה לגלוש לאן שגולש ולהישאר עם כל חבריו הבני תיירה כאילו לא קרה כלום, מה יותר נכון איני יודע אבל זו המציאות).
 
מחילה, רק עכשיו אני שם לב שכתבת משהו.
עכ"פ שתי תגובותי האחרונות לטרבלסי, עונות גם לך.
ואם עדיין לא (מה שמסתמא יקרה), אז לא נורא, נשאיר את זה כך.
אתה תמים, וממציא המצאות.
אתה יוצא מנקודת הנחה, שהגרע"י בא לכנס של דירשו כי הוא מאוד רצה שהם יכירו בו, והוא לא ישן בלילה בגלל זה,
כי עד שהליטאים בכבודם ובעצמם הסכימו לרדת מרום מעלתם ולכבד אותו, 'הוא צריך לקפוץ על זה בשתי ידיים'.
חחחח
הליטאים אז שנאו אותו ואת כל מה שהוא מייצג, גם אם הוא היה בא לכל כנס ומספר שהגראי"ל הוא גדול הדור.
הוא היה קוץ בעיניים, כי הוא היחיד שהיה לו כח לעמוד מולם בלי להיבהל ולהתנצל.
הגאונות שלו זה לעמוד בכנס שנועד להיות הלכתי ולומר את משנתו ההלכתית בלי מורא.
הוא ידע טוב מאוד מה ההשלכות של זה, והוא כנראה לא פחד שלא יזמינו אותו, כביכול היה רב מערוצי היוטיוב.
אני יוצא מנקודת הנחה שלמדת בישיבה ספרדית, ולכן רגשי הנחיתות שלך מאותו מעמד הם עזים עד למאוד.
אני שמעתי את הצד השני של המתרס, ושם, מה לעשות, לא חושבים כמו שאתה חושב שהם חושבים.
ועזוב, אתה לא תבין, אין צורך שתתאמץ לענות.
 
אתה תמים, וממציא המצאות.
אתה יוצא מנקודת הנחה, שהגרע"י בא לכנס של דירשו כי הוא מאוד רצה שהם יכירו בו, והוא לא ישן בלילה בגלל זה,
כי עד שהליטאים בכבודם ובעצמם הסכימו לרדת מרום מעלתם ולכבד אותו, 'הוא צריך לקפוץ על זה בשתי ידיים'.
חחחח
הליטאים אז שנאו אותו ואת כל מה שהוא מייצג, גם אם הוא היה בא לכל כנס ומספר שהגראי"ל הוא גדול הדור.
הוא היה קוץ בעיניים, כי הוא היחיד שהיה לו כח לעמוד מולם בלי להיבהל ולהתנצל.
הגאונות שלו זה לעמוד בכנס שנועד להיות הלכתי ולומר את משנתו ההלכתית בלי מורא.
הוא ידע טוב מאוד מה ההשלכות של זה, והוא כנראה לא פחד שלא יזמינו אותו, כביכול היה רב מערוצי היוטיוב.
אני יוצא מנקודת הנחה שלמדת בישיבה ספרדית, ולכן רגשי הנחיתות שלך מאותו מעמד הם עזים עד למאוד.
אני שמעתי את הצד השני של המתרס, ושם, מה לעשות, לא חושבים כמו שאתה חושב שהם חושבים.
ועזוב, אתה לא תבין, אין צורך שתתאמץ לענות.

הגרע"י בכלל לא ידע לאן הוא בא,
רק האידיוטים שהביאו אותו לשם מאנשיו כדרכם לא טרחו לספר לו לאן הוא הולך,
כי גם הם כמוך חושבים שכל מה שהוא יגיד זו האמת לשמה וכך הוא צריך לומר והוא לא רב שיווקי, והוא אינו צריך לחקות את האשכנזים (טאקט זה חיקוי אשכנזי ?), אבל זה מה שאתה טענת כל הזמן בהודעותיך.
ולכן אמרתי שפשוט איבדתם את זה.
מצד אחד מאד נפגעתם כשלא הזמינו אותו, (ואתם כל הזמן מתבייכנים למה לא מעריכים וכו'), וכשסוף סוף הזמינו אותו, במקום להתחיל להתקדם קדימה, הלכתם שני צעדים אחורה.
ובגלל דבר כזה (לא רק, אבל הרבה כן), יש רבנים שפשוט מתביישים להראות שהם ספרדים, כדי שלא יקטלגו אותם איתכם ביחד.
אני ב"ה לא כמותם, אבל ברוך ה' אני לא כמוך והדומים לך.
אצלי התורה לא התחילה ברב עובדיה ולא נגמרה ברב יצחק.
עכשיו אנא ממך הנח לי, יותר קל לי להסביר משנה בטהרות לילד בכיתה ב', מאשר להסביר לך איפה הבעייה שלך.
נראה לי שמיצינו.
 
הגרע"י בכלל לא ידע לאן הוא בא,
רק האידיוטים שהביאו אותו לשם מאנשיו כדרכם לא טרחו לספר לו לאן הוא הולך,
כי גם הם כמוך חושבים שכל מה שהוא יגיד זו האמת לשמה וכך הוא צריך לומר והוא לא רב שיווקי, והוא אינו צריך לחקות את האשכנזים (טאקט זה חיקוי אשכנזי ?), אבל זה מה שאתה טענת כל הזמן בהודעותיך.
ולכן אמרתי שפשוט איבדתם את זה.
מצד אחד מאד נפגעתם כשלא הזמינו אותו, (ואתם כל הזמן מתבייכנים למה לא מעריכים וכו'), וכשסוף סוף הזמינו אותו, במקום להתחיל להתקדם קדימה, הלכתם שני צעדים אחורה.
ובגלל דבר כזה (לא רק, אבל הרבה כן), יש רבנים שפשוט מתביישים להראות שהם ספרדים, כדי שלא יקטלגו אותם איתכם ביחד.
אני ב"ה לא כמותם, אבל ברוך ה' אני לא כמותך והדומים לך.
אצלי התורה לא התחילה ברב עובדיה ולא נגמרה ברב יצחק.
עכשיו אנא ממך הנח לי, יותר קל לי להסביר משנה בטהרות לילד בכיתה ב', מאשר להסביר לך איפה הבעייה שלך.
נראה לי שמיצינו.
אינני מגיב לך. אני מגיב לדיון. כך שאם אתה מחליט שמיצינו אינך חייב לענות.
לא נפגענו, תנוח דעתך. לא ניסינו להראות שאנחנו שווים. תנוח דעתך.
היינו גאים מאוד ברב הספרדי היחיד שאמר את מה שהיה לנו להגיד, בקול. ואנחנו (וגם אתה) חייבים לו הרבה.
איני יודע באיזה סביבה חיית באותה תקופה, אבל לא קשה לי לנחש...
ודרך אגב, הרבנים שמתביישים שהם ספרדים ספו תמו מן העולם, וישיבותיהם קרסו. (ע"ע...)
וגם אצלי היא לא מתחילה בגרע"י ולא מסתיימת ברב יצחק, ואנא אל תסטה מנושא הדיון.
ובאמת, כלך אצל טהרות, אתה לא בענין כ"כ...
 
אינני מגיב לך. אני מגיב לדיון. כך שאם אתה מחליט שמיצינו אינך חייב לענות.
לא נפגענו, תנוח דעתך. לא ניסינו להראות שאנחנו שווים. תנוח דעתך.
היינו גאים מאוד ברב הספרדי היחיד שאמר את מה שהיה לנו להגיד, בקול. ואנחנו (וגם אתה) חייבים לו הרבה.
איני יודע באיזה סביבה חיית באותה תקופה, אבל לא קשה לי לנחש...
ודרך אגב, הרבנים שמתביישים שהם ספרדים ספו תמו מן העולם, וישיבותיהם קרסו. (ע"ע...)
וגם אצלי היא לא מתחילה בגרע"י ולא מסתיימת ברב יצחק, ואנא אל תסטה מנושא הדיון.
ובאמת, כלך אצל טהרות, אתה לא בענין כ"כ...

איני חייב לו כלום,
לא חזרתי בתשובה בזכותו,
לא למדתי במוסדות שלו,
לא התקבלתי למוסדות שלמדתי בהם בזכותו,
איני פוסק כמותו,
ואיני הולך בהשקפותיו.
מבחינתי הוא עוד אחד מפוסקי הדור האחרון.
פשוט טענתי שהתנהגותו (לכאו' שבשוגג) גרמה להרבה מהריחוק ממנו,
זכותך לחשוב אחרת. ואם זו סטייה מהנושא, לחיי.
ואתה בהחלט צודק, אני באמת באמת לא בעניין...
 
איני חייב לו כלום,
לא חזרתי בתשובה בזכותו,
לא למדתי במוסדות שלו,
לא התקבלתי למוסדות שלמדתי בהם בזכותו,
ואיני פוסק כמותו,
ואיני הולך בהשקפותיו.
מבחינתי הוא עוד אחד מפוסקי הדור האחרון.
פשוט טענתי שהתנהגותו (לכאו' שבשוגג) גרמה להרבה מהריחוק ממנו,
זכותך לחשוב אחרת., ואם זו סטייה מהנושא, לחיי.
ואתה בהחלט צודק, אני באמת באמת לא בעניין...
אה"נ. אבל בלעדיו היית עדיין מתפלל במנין אברכים ק"ס, ומתחנן שיקבלו את הילד שלך בתור עוזר לרבה בחיידר שם.
אני לא חסיד שוטה, אבל לא מתעלם ממה שהגרע"י תרם לציבור שאני חי בתוכו.
והריחוק ממנו נשאר רק אצל ספרדים לצערנו. כל השאר שכחו מזמן את הפוליטיקות האלה.
 
ראשי תחתית