מה שעושים בחורים ליטאים שלומדים בקול תורה והולכים בהלכה אחרי הגרי"ש אלישיב.
ואולי תשאל מה ציפתה ישיבה שקיבלה בחורים שהולכים לאורו? אל תקבלו בחורים שהולכים בדרך שאתם לא מסוגלים להכיל.
מה שעושה בחור שפוסק כמו הבא"ח שנמצא בישיבה של תלמידי כה"ח.
(ההתנגדות היתה לקו המחודש בהלכה ובחשיבה ובעיון וממילא בעיון ההלכתי ובכללי הפסק של חכם עובדיה. - וממילא כל השאר לא קשור לנושא, וד"ב).
וכשמדובר בדבר ששייך לציבור (כגון ש"ץ וכדו'), עושים מה שהורה רב המקום. - אם רב המקום מרשה לעשות בציבור כמו הפוסק האחר, לחיי. ואם לא, לא.
לא אמרתי מה ראו, רק אמרתי שלא יצפו לתגובה אחרת.
אז אל תצפה שיתייחסו אליך ואל פסקיך אחרת.
תבין למה מתרחקים ממך, ולמה מרחיקים ממך.
אתה תמשיך בשלך, והם ימשיכו בשלהם.
בסה"כ מתנהגים אליך כמו שאתה מתנהג לאחרים.
ממש לא נכון, ויש הרבה אנשים שאתה משבח הרבה שודאי לומדים הלכה בעיון למרות שהולכים לאורו של מרן זיע"א.
הולכים לאורו, זה לא הכוונה שלומדים כמותו, ומאמצים את צורת החשיבה שהנחיל (אולי לך לחבריך כן, כי זה מה שאתם רוצים לשמוע).
אחרת, מסתמא לא הייתי מעריך אותם בענין הזה.
אשלים את ה3 נקודות?
צמצום המחשבה/שלטון הרבנים על הבחורים/קריזות של הצוות.
אתה יכול להשלים איך שאתה אוהב, הבעייה קיימת,
והתכחשות לא תפתור אותה.
רוב בני משפחתי למדו אצלו, אהבו אותו ואוהבים אותו ומעריצים שלו מאז ועד היום, לא חיבקו אותו בנושא זה, אבל גם בתקופות של הבחירות חיבקו אותו בגלל שאר הדברים, את הפוליטיקה לא הכניס לכתלי הישיבה.
איני מכיר את קרוביך, אני מכיר את מי שאני מכיר, ודי לי בזה.
עכ"פ, אני לא אכניס אלי מה שאני מתנגד לו.
ואם המחיר שאני צריך לשלם יהיה שכמה עשבים שוטים יעשו בלגאן עד שיתחתנו, נו נו, התועלת (של אלו שמקשיבים) רבה על הנזק.
בעיניך זה אחרת, תנהג אחרת.
אין כאן מקום לוויכוח.