תרומה לעזרא

"היתר מכירה" במשנת הגר"ע יוסף

אל תשכח שמאידך יש גם ראשונים [מפורשים, לא מומצאים] שאומרים ששביעית בזה"ז דאוריתא, וא"כ עד שאתה מצרף ב' ראשונים בקושי שסוברים שלא נוהג - צרף יותר ראשונים שסוברים דאורייתא, וחזרנו לעיקר הדין שהוא דרבנן ללא שום קולא נוספת בענין.
ועוד המנהג בכל הדורות שהתייחסו לזה כדין גמור ללא שום נסיונות להקל גובר על הכל, וההלכה 'הוכרעה' ששביעית נוהגת בזמן הזה דין גמור, שא"א להזיזו בשום פנים ואופן.
זוהי ההסתכלות הנכונה על הלכה זו ושאר ההלכות שכמותם.
אני גם מצטרף על ההסתכלות שחזרנו לעיקר הדין שהוא מדרבנן. (וזה רק "סניף" שי"א שזה לא נוהג, וודאי שאין לסמוך ע"ז בשום צורה)
 
כשיש 'ספק' מאירי או 'סתירה' במאירי זה נקרא ש'אין מאירי'. זה בדיוק.
'ספק דעה לא חשיב דעה'!
זה אפי' לא "ספק" אחר שכתב דברים מפורשים בנושא והאריך ע"ז בראיות רבות שאין שביעית נוהגת (כדאי לך לראות את הדברים בפנים...)
 
המאירי ור' זרחיה הלוי = 0?? ה' ישמור...
אתה לא מבין, (אני מקוה שאתה מנסה להבין כי זה פעם שניה שאתה לא מבין מה שכולם מבינים) אני מדבר על כל צד כיצד מצרפים.
ברגע שרוב ככל הראשונים סוברים דאורייתא או דרבנן, ויש דעת מיעוט. ועוד דעת מיעוט ועוד דעת מיעוט. הרי שאין כאן ספיקות אלא דברים מוכרעים. וכל צד בפנ''ע מוכרע. והרי הצירוף של שניהם אינו אלא 0+0 זה מה שאמרתי. על זה שכתבת לא משנה כמה וכו'.
ואזכירך מה שכתבתי לעיל. תיכף.
 
ואומר לך כלל: כל נושא הלכתי בעולם מורכב משני נושאים. ובכל נושא בעולם יש מחלוקת.
אם מצרפים שיטות יחיד לס''ס נגד רוב הפוסקים, א''כ אין כל משקל להכרעה הלכתית.
כי כל נושא יימצא בכל אחד מהנושאים דעת יחיד המתירה. נעשה ספק ספיקא. והדבר מותר באופן אוטומאטי.
ודי בזה
 
ומה עם הסניף היותר גדול שזה דאוריתא?
זה בדיוק מה שכתבתי לעיל.
גם אם שביעית לכל הפוסקים היתה מדאורייתא מרן זצוק"ל היה מתיר אותה, ורק צירף שההיתר יהיה יותר בריוח שרבים מהראשונים סוברים שהוא מדרבנן וכן משמע דעת השו"ע.
 
זה אפי' לא "ספק" אחר שכתב דברים מפורשים בנושא והאריך ע"ז בראיות רבות שאין שביעית נוהגת (כדאי לך לראות את הדברים בפנים...)
אני העתקתי לך ממה שכתבתי בזה בעבר לעצמי לאחר עיון בכל המקורות, ואתה כותב 'כדאי לך לראות את הדברים בפנים'??

אתה בכלל קראת את המקורות שהבאתי מהמאירי? איך אתה מעז לכתוב דברי תימה כאלו?
 
אתה לא מבין, (אני מקוה שאתה מנסה להבין כי זה פעם שניה שאתה לא מבין מה שכולם מבינים) אני מדבר על כל צד כיצד מצרפים.
ברגע שרוב ככל הראשונים סוברים דאורייתא או דרבנן, ויש דעת מיעוט. ועוד דעת מיעוט ועוד דעת מיעוט. הרי שאין כאן ספיקות אלא דברים מוכרעים. וכל צד בפנ''ע מוכרע. והרי הצירוף של שניהם אינו אלא 0+0 זה מה שאמרתי. על זה שכתבת לא משנה כמה וכו'.
ואזכירך מה שכתבתי לעיל. תיכף.
יש הבדל גדול בין "ספק" ל"סניף".
ספק - זה דבר שיש עליו חולקים והשיטה הזאת לא נדחתה לגמרי ומצרפים זאת לס"ס.
סניף - זה דבר שאפי' שנדחה לגמרי אבל מצרפים זאת שההיתר יהיה יותר בריוח. (דהיינו שגם ללא הסניף ההיתר היה עומד במקומו)
אני העתקתי לך ממה שכתבתי בזה בעבר לעצמי לאחר עיון בכל המקורות, ואתה כותב 'כדאי לך לראות את הדברים בפנים'??

אתה בכלל קראת את המקורות שהבאתי מהמאירי? איך אתה מעז לכתוב דברי תימה כאלו?
קראתי ועברתי ופשוט שדברי המאירי במגן אבות הם העיקר לכל מי שיעיין שמקורות הנ"ל.
 
קראתי ועברתי ופשוט שדברי המאירי במגן אבות הם העיקר לכל מי שיעיין שמקורות הנ"ל.
למרות שהמגן אבות נכתב קודם לחיבורו. בסדר. גם הכרעה כזו אתה לוקח על עצמך ללא שום ידע בסיסי בנבכי המאירי וכתביו.
 
פתאום עברת לדרבנן ולא מידת חסידות?
רואים שלא הבנתם בכלל את ההיתר של מרן זצוק"ל על ההיתר מכירה.
גם אם וודאי שביעית הייתה מדאורייתא מרן זצוק"ל היה מיקל!!! (ורק צירף "ספק" שלהרבה ראשונים זה מדרבנן וכן משמע לשו"ע. ועוד צירף "סניף" שי"א שזה מידת חסידות)
 
1746627893813.png
1746628123253.png
והערתו על נוסח הרשב''ש אכן העירו המגיהים במכון ירושלים שהנוסח לא ברור. וע''פ דברי הראשונים במקורם, רואים שאכן סברו דרבנן. וכך צ''ל ברשב''ש עצמו.
 

קבצים מצורפים

  • 1746628078542.png
    1746628078542.png
    516 קילובייט · צפיות: 3
ואגב תשובה גאונית ומקיפה של חד מגאוני ספרד המופלאים ביותר מהרש''א אלפנדרי, המבעית בעיונו, ומכאן תשובה מוצאת לעשות בענין ספרדים אשכנזים וכיו''ב
1746628708570.png
 
ראשי תחתית