תרומה לעזרא

"היתר מכירה" במשנת הגר"ע יוסף

על הרב יצחק אני סומך יותר מכולם במיוחד בדעת מרן זצוק"ל. (ונידון הבמבה והגלידה באמצע הסעודה יוכיחו שהיו שמועות שונות והמצאות בדעת מרן זצוק"ל... עד שראינו להדיא שיש כתב יד לברך על הבמבה "האדמה" ובשום מקום לא כתב שהכל. וכן לגלידה באמצע הסעודה)
 
עד שראינו להדיא שיש כתב יד לברך על הבמבה "האדמה" ו
על איזה כת"י אתה מדבר?
בהסכמה להלכה ברורה למרן שליט"א כותב מרן זיע"א בהדיא שהכל על חטיפי תירס
והבהיר לכולנו שלמדנו אז ביחוה דעת שהכוונה לבמבה.
ואיזה כת"י אחר יש?
ובכלל, עלבון למרן זיע"א שאתה מעליל עליו שמורה הוראה כזו תמוהה ומוזרה, שאף א' בעולם לא סובר אותה, וכולם מחי לה אמוחא על פסק תמוה משונה ומוזר זה ואכמ"ל.
 
אם 9 כרכים מרן לא טרח לכתוב הסכמה וכאן טרח לכתוב,
ועוד טרח במיוחד לכתוב על חטיפי תירס, שזה הנושא הכי מדובר, ולא מדובר במשהו שכולם מודים ועוד מפנה לתשובה של מרן הראש"ל שליט"א בסוף הספר וכותב אני מסכים לדבריו, ושם מדובר על הבמבה
מה יש להתווכח?
 
הבהיר לכולכם... אבל בה"ב לא כתב ע"ז כלום... רק "חטיפי תירס" שבהם לכו"ע יש לברך שהכל...
במקום שתלמדו להעריך את נקיותו העצומה של מרן הראש"ל שלא מבזה אנשים ולא יורד לאישי,
מסלפים את דבריו הברורים.
כולנו שמענו ביחוה דעת ממרן זיע"א שלכן טרח לכתוב זאת רק בשביל לאפוקי מהאדמה, ומרן חזר ע"ז כמה חמור ברכה לבטלה.
 
אם 9 כרכים מרן לא טרח לכתוב הסכמה וכאן טרח לכתוב,
ועוד טרח במיוחד לכתוב על חטיפי תירס, שזה הנושא הכי מדובר, ולא מדובר במשהו שכולם מודים ועוד מפנה לתשובה של מרן הראש"ל שליט"א בסוף הספר וכותב אני מסכים לדבריו, ושם מדובר על הבמבה
מה יש להתווכח?

מרן הביא הסכמה לחטיפי תירס ולא לבמבה שהיא שונה לגמרי... (וכן הרב אלקנה ישראל שליט"א שהוא לראשונה הורה לברך על במבה האדמה, ומרן הראשל"צ שליט"א עלו לביתו של מרן זצוק"ל ושאלו אותו איך הסכים לרב דוד יוסף?? וענה להם שהסכים איתו על שאר החטיפים ולא על במבה)
 
במבה עשויה ממה? מרסק עגבניות?
האמת שבמבמה עיקרה היא "בוטנים" שהוא גם הרוב וגם הדומיננטי, והתירס הוא טפל לעומת הטעם הכבד והעיקרי של הבמבה,

ולא זו בלבד- אלא שגם הוא הרוב, כי כל הגדול הענק שרואים זה מעט קמח תירס שהוא מנופח, וכל הגודל והנפח זה בעצם אויר גרידא, ועל זה מצפים בוטנים, והוא עיקר הטעם, ולכן ודאי שהבוטן עיקר.

ולפני שיקפוץ מאן דהוא- שגם התירס היא טעימה?, אמת- אבל היא טפילה בטעמה לחמאת בוטנים, שהיא גם הרוב [יעויין ברכיבים] וקיי"ל שאזלינן בלר רובא ולכן הבוטנים עיקר

ובכה"ג- לכו"ע הוא שהכל כי צורתו של הבוטן השתנתה לגמרי והוי ליה כ "ריבה" שלכו"ע אין ברכתה העץ [גם לדעת הרב עובידה].
 
ובכלל "זו דרכה של תורה" של הרב דוד יוסף שליט"א שבמשך עשרים שנה שולחים לו רבנים גדולים מכתבים על הנושא של הבמבה עם ראיות ברורות בנושא ולא השיב לאף אחד כלום!?
 
(וכן הרב אלקנה ישראל שליט"א שהוא לראשונה הורה לברך על במבה
גם החכם הנ"ל התיר מגבונים בשבת,
ומי שעובר על הצירופים שלו, לא מתחיל להבין איך הוא ניגש לסוגייא בכלל [הבנות חצויות צירופים שגויים]
 
האמת שבמבמה עיקרה היא "בוטנים" שהוא גם הרוב וגם הדומיננטי, והתירס הוא טפל לעומת הטעם הכבד והעיקרי של הבמבה,

ולא זו בלבד- אלא שגם הוא הרוב, כי כל הגדול הענק שרואים זה מעט קמח תירס שהוא מנופח, וכל הגודל והנפח זה בעצם אויר גרידא, ועל זה מצפים בוטנים, והוא עיקר הטעם, ולכן ודאי שהבוטן עיקר.

ולפני שיקפוץ מאן דהוא- שגם התירס היא טעימה?, אמת- אבל היא טפילה בטעמה לחמאת בוטנים, שהיא גם הרוב [יעויין ברכיבים] וקיי"ל שאזלינן בלר רובא ולכן הבוטנים עיקר

ובכה"ג- לכו"ע הוא שהכל כי צורתו של הבוטן השתנתה לגמרי והוי ליה כ "ריבה" שלכו"ע אין ברכתה העץ [גם לדעת הרב עובידה
אני לא יתחיל איתך עכשיו בפלפול הלכתי בנושא, אבל קודם כל תעבור על התשובה של הרב אלקנה בנושא ותראה את כל ההערות שלו על ההלכה ברורה (ששלח לרב דוד יוסף ועדיין לא ענה לו...) ואחרי שתגמור את כל ה400 עמודים תחזור לפה..
 
ואחרי שתגמור את כל ה400 עמודים תחזור לפה..
זה עיקר הבעיה אצלו
תבדוק בכל נושא שמדבר, מרוב עצים לא רואים יער, כך אצלו מרוב מילים כבר לא רואים ספר
חוזר וחוזר על עצמו בשביל שהספר יתעבה, אבל בלב הטענות הכל חלש אצלו
 
זה עיקר הבעיה אצלו
תבדוק בכל נושא שמדבר, מרוב עצים לא רואים יער, כך אצלו מרוב מילים כבר לא רואים ספר
חוזר וחוזר על עצמו בשביל שהספר יתעבה, אבל בלב הטענות הכל חלש אצלו
ואם תשמע אליו.
תאכל פיתות בפסח כי אינם חמץ.
בצנעא תשתמש בחשמל בשבת היכא דלא אוושא מילתא.
ואף ברבים מעיקר הדין היה להתיר. אלא שזה חומרא.
תכניס בתור חובה כל יום 4 שעות מחשב לילדים.
תברך ברכת האילנות עם פרוז'קטור בליל ר''ח
ואכמ''ל
 
ולכל מי שמסתפק עדין בדעת מרן זצוק"ל...
למה אתה שולף מה שנוח לך
נכדו של מרן הר' יצחק יוסף בנו של ר' אברהם שלח מכתב לרב עובדיה
והשיב לו "רק בנחת"
ע"ז נאמר עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה
 
ראשי תחתית