"היתר מכירה" במשנת הגר"ע יוסף

א. באמת מוכרים לכמה שנים בלבד [כן ראיתי בספר של הר אופיר שליט"א].
אתה באמת רציני ?.?
נראה לך שבעל השדה יתן לגוי להכנס אחרי שנת שמיטה?? [אפי' בחודש אדר לא הייתי מקבל את הבדיחה הזו]

כל אלו שדיברו על המכירה, הן המבי"ט והן השמן המור ועוד, דיברו על מכירה גמורה, שהגוי בפועל עובד ויש לו "רווחים" וכו' תראה בלשונותיהם ואת המקרים שדיברו וע"ז התירו.

וכי היום יש בעל שדה אחד שמוכר ונותן רווחים לגוי מהשדה?
 
נתאמצו להתיר, בשביל להציל ההמון מאיסור.
והרב עובדיה ממש ביזה את עצמו על היתר זה. לא הרויח מזה כלום רק בזיונות.
 
נתאמצו להתיר, בשביל להציל ההמון מאיסור.
והרב עובדיה ממש ביזה את עצמו על היתר זה. לא הרויח מזה כלום רק בזיונות.

לא הייתה כוונתי אף ברמז לרב עובדיה
אלא אך ורק כלפי הטוען שהגבתי לו.

ואיה"נ בגלל שהרב עובדיה התאמץ להתיר להמון העם
זה רק מחזק את דברי, שזה לא בשבילינו ולנו אל לסמוך ע"ז

וכדכתב איהו גופיה, בקול קורא ביביע אומר ח"י שזה נעשה אך ורק להמון העם, ולא לנו
ובאמת בנו מעיד- שלישיבה שלו לא הסכים שיכניסו מהיתר מכירה
ועוד בנו מעיד- הר' משה שאביו מעולם לא הרשה לו להכניס אפי' הביתה מהיתר מכירה והורה לו "בלי קיצורי דרך" [מתוך עונג שבת של יום ליום שראיינו את בנו הר' משה].

ולפי מה שכתבתי- נפלא ביותר והוי כפו"פ שכל ההיתר הזה הוא לא בשבילינו

ולכן- כל כוונתי הייתה רק כלפי הטוען כאן וע"ז הגבתי מה שהגבתי
 
הגה"ק רבי ישראל אביחצירא זיע"א לא סמך כלל על ההיתר הזה ולא אכל בשום אופן מהיתר מכירה.
 
ואיה"נ בגלל שהרב עובדיה התאמץ להתיר להמון העם
זה רק מחזק את דברי, שזה לא בשבילינו ולנו אל לסמוך ע"ז

וכדכתב איהו גופיה, בקול קורא ביביע אומר ח"י שזה נעשה אך ורק להמון העם, ולא לנו
ובאמת בנו מעיד- שלישיבה שלו לא הסכים שיכניסו מהיתר מכירה
ועוד בנו מעיד- הר' משה שאביו מעולם לא הרשה לו להכניס אפי' הביתה מהיתר מכירה והורה לו "בלי קיצורי דרך" [מתוך עונג שבת של יום ליום שראיינו את בנו הר' משה].

יש וידאו בו רואים במפורש את הגר"ע יוסף ממליץ לנכדו (שהוא בן תורה) לקנות דוקא היתר מכירה ולא לבזבז את כספו על פירות וירקות יקרים.

בוידאו אחר, זועק הגר"ע יוסף לרב מסויים שבא לבקרו, "היתר מכירה הוא היתר גמור".
 
אגב, הגרח"ק אמר שפרה שאכלה ספיחין, החלב שלה גורם לטימטום הלב. וזו הסיבה לריבוי הנושרים בדורנו.

ריבוי הנושרים.png
וא"ת, הרי בני הרב עובדיה שתו חלב בשביעית להנאתם ואף אכלו היתר מכירה רח"ל (כפי שהעיד הראש"ל הרב יצחק שהרב עובדיה בעצמו אכל) וכולם ת"ח, מהבכור ועד בן הזקונים.

וי"ל שהאמא לא חבשה פאה (שלדעתם זה הגורם לנשירה) וכך המצב התאזן.

אבל צ"ע מאידך גיסא שהרי גילתה מקצת ראשה (לפעמים גם ארבע וחמש אצבעות) וזה כבר איתא בזוהר במפורש שגורם נשירה.

וי"ל שלא אכלו מבד"צ עדה החרדית שמכשיל בבישולי עכו"ם (כי הגר"ע יוסף אמר בדרשתו "בעבר היו בבד"ץ חברים שעושים שלא כהוגן, מכשילים את הספרדים, מי שהוא ספרדי אסור לו לאכול שם, זה שקר") וכך לא היטמטם לבם בבישולי גויים והתאזן המצב כנ"ל.

(מוזמנים להמשיך)
 
יש וידאו בו רואים במפורש את הגר"ע יוסף ממליץ לנכדו (שהוא בן תורה) לקנות דוקא היתר מכירה ולא לבזבז את כספו על פירות וירקות יקרים.

בוידאו אחר, זועק הגר"ע יוסף לרב מסויים שבא לבקרו, "היתר מכירה הוא היתר גמור".
אותי למדו
שמה שכתוב בספר ההילכתי זה הקובע וזה המדד, ולא הקלטות פרטיות או הסרטות ביתיות

ובספרים כתב הן בקול קורא שזה "היתר של שעת הדחק"
וכן בח"ג בסוף התשובה כותב "והמקל לא הפסיד"

וכן בנו בילקוט יוסף הביא שאביו הורה שבישיבה לא יאכלו מהיתר מכירה.

כל שאר הפרסומים שמסריטים אותו מבלי ידיעתו וכד' בעיני זה כלום
 
אם תרצה תוכל לטמון את ראשך בחול, אבל כל בר דעת מבין שאחרי וידאו כזה ברור אין מה לדבר. וכי אתה יכול להתעלם ממילים שיצאו מפיו?

ומאי נפק"מ אם הסריטוהו בידיעתו או שלא בידיעתו?

ומה שכתבו בשמו בקול קורא או בספריו שזה היתר של שעת הדחק, או מה שהביא בילק"י בשמו, כל זה כדי ליישב דעת המחמירים, שלא ילעיזו עליו, ותו לא.
 
ומה שכתב בקול קורא או בספריו שזה היתר של שעת הדחק, או מה שאמר בילק"י בשמו, כל זה כדי ליישב דעת המחמירים, שלא ילעיזו עליו, ותו לא.
אם כדבריך א"כ לא מובן למה הורה לבנו שלישיבה לא יכניס מהיתר מכירה?
מה הבעיה- כאן כבר אין מלעיזים זה בתוך הישיבה שלו, ולמה לבזבז כסף ? [לא נראה לי שיש להם כ"כ כסף מיותר].

וכן למה הורה לבנו ר' משה שלא יכניס לבית מהיתר מכירה? [כפי שהעיד הוא עצמו לא ע"י שליח או כלי שני].

על כרחך איפכא- בהסרטות רצה לרצות את נכדו [שהיה מסריט אותו על ימין ושמאל ושואל אותו שאלות לחלוב ממנו תשובות שהוא רוצה לשמוע ולחבר ספר עב כרס ג' חלקים].

ומה שכתב בספר זה האמת בלי מלעיזים ולועזים
 
בהסרטות רצה לרצות את נכדו
או שצייר לו את היוקר כמקרה של שמיטה חריגה
כאילו אין מה לאכול ויש רעב בבתי ישראל בגלל השמיטה...
כעין מה שסיפר ר' יהודה צדקה, שהיו ממתינים לבצל אחד בתור...
ועל זה היה ויכוח בין הר' קוק זצ''ל לבין הרב זוננפלד...
והוא אומר שבמציאות היום לית מאן דפליג שאסור.
 
אם כדבריך א"כ לא מובן למה הורה לבנו שלישיבה לא יכניס מהיתר מכירה?
מה הבעיה- כאן כבר אין מלעיזים זה בתוך הישיבה שלו, ולמה לבזבז כסף ? [לא נראה לי שיש להם כ"כ כסף מיותר].

וכן למה הורה לבנו ר' משה שלא יכניס לבית מהיתר מכירה? [כפי שהעיד הוא עצמו לא ע"י שליח או כלי שני].

שוב, כל זה סיפורים של בניו בשמו, והטעם מובן לכל בר דעת.

ומול זה יש לנו וידאו שהוא אומר בקולו בצורה הכי ברורה לנכדו הת"ח, חבל על הכסף שלך, תגיד גם לאברכים בכולל, תקנו היתר מכירה.
 
או שצייר לו את היוקר כמקרה של שמיטה חריגה
כאילו אין מה לאכול ויש רעב בבתי ישראל בגלל השמיטה...
כעין מה שסיפר ר' יהודה צדקה, שהיו ממתינים לבצל אחד בתור...
ועל זה היה ויכוח בין הר' קוק זצ''ל לבין הרב זוננפלד...
והוא אומר שבמציאות היום לית מאן דפליג שאסור.

אין קץ לדברי רוח...

הרב עובדיה אומר במפורש, משה (הבן שלו) כועס עלי שאני אומר ככה!

 
שוב, כל זה סיפורים של בניו בשמו, והטעם מובן לכל בר דעת.

ומול זה יש לנו וידאו שהוא אומר בקולו בצורה הכי ברורה לנכדו הת"ח, חבל על הכסף שלך, תגיד גם לאברכים בכולל, תקנו היתר מכירה.
יש מכתבים חתומים ממנו
גם בילקו''י הובא לצרכנים
וגם ביבי''א לחקלאים.
גם הר' קוק זצ''ל מייסד ההיתר כתב כן. שהלואי ואכשר דרא ולא יצטרכו להיתר קלוש זה.
הר' משה לוי.
למה אתה מהדר בזה?
 
שוב, כל זה סיפורים של בניו בשמו, והטעם מובן לכל בר דעת.

ומול זה יש לנו וידאו שהוא אומר בקולו בצורה הכי ברורה לנכדו הת"ח, חבל על הכסף שלך, תגיד גם לאברכים בכולל, תקנו היתר מכירה.
עיין בדברי הר' @כהנא דמסייע
שסייע לדברינו איך בד"כ עובדים הסרטונים הנ"ל
ומה קדם לסרטון זה לא תדע אף פעם
 
עיין בדברי הר' @כהנא דמסייע
שסייע לדברינו איך בד"כ עובדים הסרטונים הנ"ל
ומה קדם לסרטון זה לא תדע אף פעם
אין ספק שדיבר הנכד על יוקר המחיה לפני כן. אין בזה כל ספק.
רק מי שעוצם עיניו ורוצה להתיר
לא מבין דבר כזה
 
אין ספק שדיבר הנכד על יוקר המחיה לפני כן. אין בזה כל ספק.
רק מי שעוצם עיניו ורוצה להתיר
לא מבין דבר כזה

זה לא מעלה ולא מוריד, הרי ברור שההוראה של הגר"ע להעדיף היתר מכירה הוא מחמת שפירות יבול חו"ל יקרים יותר. ועל זה אמר שזה בזבוז כסף, דהיינו אין צורך להשקיע אגורה שחוקה על חומרא זו.
 
ראשי תחתית