א"א לומר על עיקר הדין "חומרא"על חומרא זו.
הרי לכו"ע שמיטה זה עיקר הדין, והיתר מכירה זה צירופים וצירופים
אז על עיקר הדין- אתה אומר חומרא, ועל צירופי צירופים זה העיקר
נשגבה מבינתי
א"א לומר על עיקר הדין "חומרא"על חומרא זו.
יש מכתבים חתומים ממנו
גם בילקו''י הובא לצרכנים
וגם ביבי''א לחקלאים.
גם הר' קוק זצ''ל מייסד ההיתר כתב כן. שהלואי ואכשר דרא ולא יצטרכו להיתר קלוש זה.
הר' משה לוי.
למה אתה מהדר בזה?
דברי הרוח הם של כת''ר
שסומך על זה נגד מכתביו המפורשים
א"א לומר על כיקר הדין "חומרא"
הרי לכו"ע שמיטה זה עיקר הדין, והיתר מכירה זה צירופים וצירופים
אז על עיקר הדין- אתה אומר חומרא, ועל צירופי צירופים זה העיקר
נשגבה מבינתי
אבל זה נגד ההיגיון לומר על עיקר הדין "חומרא" ועל צירופים להפוך לעיקראני מדבר על התייחסות הגר"ע יוסף.
גם מה שכתב בספריו זה גם מציאותאי אפשר להתעלם מהמציאות.
תשמע זה ענין של הבנת הנקרא,זה לא מעלה ולא מוריד, הרי ברור שההוראה של הגר"ע להעדיף היתר מכירה הוא מחמת שפירות יבול חו"ל יקרים יותר. ועל זה אמר שזה בזבוז כסף, דהיינו אין צורך להשקיע אגורה שחוקה על חומרא זו.
אמר בני משה אומר שזה הפרש של חצי שקל לקילו.וגם את הסיבה שהוצרך להראות עצמו כמחמיר).
אמר בני משה אומר שזה הפרש של חצי שקל לקילו.
זה מה שאמר ותו לא.
הדברים לא מובנים מיניה וביההרי ברור שההוראה של הגר"ע להעדיף היתר מכירה הוא מחמת שפירות יבול חו"ל יקרים יותר. ועל זה אמר שזה בזבוז כסף
הרב ששון אמר בתגובה: "אני הייתי בשוק, יש הבדל גדול [במחירים, בין היתר מכירה לבין אוצר בית דין]".אתה עוצם עיניים בחוזקה... לא נותן לעובדות לבלבל אותך.
להלן תמליל:
"היתר מכירה היתר גמור! אמיתי!
משה כועס עלי שאני אומר ככה!
מבין?
משה..
אם הפרש של חצי שקל..." (נקטע ע"י הנכד)
היתר מכירה היתר אמיתי!
מי שרוצה להפסיד כסף שיפסיד!"
ובא לומר שאם ההפרש הוא חצי שקל, מילא, אבל אל יותר מזה - חבל על הכסף (ולמיטב ידיעתי, לעולם ההפרש איננו חצי שקל אלא פער משמעותי).
ההבדלים כיום לא כאלה משמעותיים.הדברים לא מובנים מיניה וביה
מה שהיתר מכירה יותר זול מפירות חו"ל, זה פשוט- כי היתר מכירה זה רבנות ופירות חו"ל זה בד"ץ
וזה קשור לכל השנה ולא רק לשמיטה- הפירות של רבנות יותר זולים משל בד"ץ, ולמה אתה מבזבז כסף על בד"ץ
אם בשמיטה- אתה אוכל רבנות, אז תאכל כל השנה רבנות, ואל תבזבז סתם כסף מיותר
זה היה בסרטון המלא שהועלה אז יש תמליל שלו, במקום אחר.הגיב הגר"ע: "הוא אומר פי 2 פי 3!" והמשב"ק אמר מיד: "יותר!!"
הגיב הגר"ע: "אסור זה, לגנוב כסף מאברכים?!"
בסה"כ ציינתי מה שראיתי שכתב הרב אופיר שליט"א, כתבתי מהזכרון ואינו לידי לעיין בו. כמדומה שבספר הוא מחמיר אך מציג את טענות ב' הצדדים בצורה מכובדת, לכמה מהכותבים כאן יש הרבה מה ללמוד ממנו.אתה באמת רציני ?.?
נראה לך שבעל השדה יתן לגוי להכנס אחרי שנת שמיטה?? [אפי' בחודש אדר לא הייתי מקבל את הבדיחה הזו]
כל אלו שדיברו על המכירה, הן המבי"ט והן השמן המור ועוד, דיברו על מכירה גמורה, שהגוי בפועל עובד ויש לו "רווחים" וכו' תראה בלשונותיהם ואת המקרים שדיברו וע"ז התירו.
וכי היום יש בעל שדה אחד שמוכר ונותן רווחים לגוי מהשדה?
הבעיה שלא בכל המקומות מוכרים במחירי עלות נמוכים אלא כמחיר השוק ואולי יותר וסוחרים בפירות שביעית.במחירי עלות נמוכים.
והלואי וימשיכו בדרכו של הגר''נ לעודד אוצר ב''ד אמיתי.
סוחרים בפירות שביעית אלו המשתמשים בהיתר המדומה, וגם אוכלי ספיחין השם ישמור ויציל!!!הבעיה שלא בכל המקומות מוכרים במחירי עלות נמוכים אלא כמחיר השוק ואולי יותר וסוחרים בפירות שביעית.
להלכה לרוה''פ החולקים על הגרע''י אתה צודק.סוחרים בפירות שביעית אלו המשתמשים בהיתר המדומה, וגם אוכלי ספיחין השם ישמור ויציל!!!
אין אנו נצרכים לא לזה ולא לזה.להלכה לרוה''פ החולקים על הגרע''י אתה צודק.
אבל מ''מ אין כאן ענין של מלחמה פוליטית. ואכן אוצר ב''ד כמו של ר' ניסים הלואי ויתחזק.
ויש כאלה שלא עושים בסגנון הוראתו בקדש של מרנא החזו''א.
ועיין בסוף חוט שני איזה אחריות לקח הגר''נ על עצמו. וכמה מאמצים עשה בזה.
ואלה שמפקיעים מחירים בזה, זו בעיה בפנ''ע.
אך יש בדצי''ם טובים. וכמו בכל דבר אין לקנות אלא מבדצי''ם טובים.
ואגב, בפירות נכרי אין מכל זה.