עיין יחו"ד ח"ז בהקדמה עמ' ח, מה שביארו דבר זה הייטב בהערה.
עיין חזו"ע ברכות עמ' קצב (ומ"מ בתחילה פחות סמך על כלל זה, ובסוף ימיו יותר סמך עליו)
אז יש כאן שני מקורות, ואחד מהם התחזק בסוף ימיו
האמנם ?
עיין יחו"ד ח"ז בהקדמה עמ' ח, מה שביארו דבר זה הייטב בהערה.
עיין חזו"ע ברכות עמ' קצב (ומ"מ בתחילה פחות סמך על כלל זה, ובסוף ימיו יותר סמך עליו)
יחוה דעת ח"ז זה מקור לקבלת הוראות מרן מוודאי/ספק.אז יש כאן שני מקורות, ואחד מהם התחזק בסוף ימיו
האמנם ?
יחוה דעת ח"ז זה מקור לקבלת הוראות מרן מוודאי/ספק.
חזו"ע ברכות זה מקור לס"ס ודעת מרן לברך, שכלל זה הביא בספריו האחרונים.
אני לא יודע אם אתה צוחק או לא...רק לא הבנתי מה זה ח"ז ? - לי יש עד ח"ו.
לא מכיר.אני לא יודע אם אתה צוחק או לא...
אבל ח"ז יצא אחרי פטירתו, ובהערה שם כתבו את כל המקורות לכלל הנ"ל.
פתחתי שם ומצאתי שכותב זאת, שקבלת מרן היא מתורת ודאי. ע"ש.תולה את הסירחון רק בי, עיינתי רק בתחילת הדברים
הצג קובץ מצורף 7920
עברתי מקופיא על יבי"א ח"ט במקור אליו הפנו, לא מצאתי שום קשר לנושא האמור.
ואני פונה לעזרתכם.
היחידים שלא ירגישו בכך, זה הפרסים שלא הייתה להם מסורת
לא תמיד הנידון זה הגישה האחרת, אלא הנידון הוא על אותם שקיבלו אותו לרבם, האם נוהגים כהוגן, שיש רבים המתקיפים זאת, וזה הרבה מהדיונים.לדעתי בציבור נמצאים שני קבוצות קיצוניות, כאלה שממש ח''ו סולדים ממשנת הגרע''י, טופלים עליו שכל ענינו להקל קולות, ומניפים את היתר המכירה, ועוד היתרים רבים שהתיר, כסמל. ושמחק את כל תרבות גדולי ספרד בבחינת לכבוש את המלכה עמי בבית.
ויש קבוצות קיצוניות אחרות בציבור שרואות בגרע''י את הסרגל ליושר ואמת, הם לא מוכנים בשום פנים ואופן לקבל דעה אחרת, גישה אחרת, אין כמו מרן במשך כמה דורות, בקיאות כזו, זכרון כזה, ישרות כזו, מנהיגות לשם שמים במסירות נפש עצומה.
אבל מה התפקיד שלנו בתוך זה?
לדעתי אסור להגרר לקיצוניות.
אלא חייב לדון בכל סוגיא כדרכה של תורה. יש מקומות שהגרע''י ביסס דבריו באופן של ראיות ברורות, ומסתברא טעמיה, ואסור להיות מאלה שרק בגלל שהגרע''י אמר מילתא נימא איפכא. זה לא ביקוש אמת, ולא חיפוש רצון השם.
ומצד שני גם לומר בכל מקום שהגרע''י חלק על אחד מגדולי האחרונים ודאי הוא צודק והאחרים טועים, זה צמצום של התורה לאדם אחד, ופולחן אישיות, לא בריא ולא תקין.
לדעתי התפקיד של התלמיד חכם האמיתי בדורנו ללמוד את שני הצדדים, הרי זה לא אותו עמל כמו לייצר הכל מחדש, לבחון את הראיות באובייקטיביות בלי נגיעות, ולראות היכן נכון כמו המנהג הקדום, ודברי הגדולים הקודמים, ומתי אכן הגרע''י הביא ראיות חדשות שלא שזפתם עין, או האריך בהוכחות מסתברות ומתקבלות על הלב יותר, ולנטות אל דרכו.
צריך להוציא את האמוציות מהשיח. ולהתחיל להתנהל כבני תורה. בויכוח אידיאולוגי. ולא בויכוח כיתתי, מלא אמוציות. הלואי שנזכה לעשות תפקידנו.
היתה מסורת פסיקה לפרסים? אני מעולם לא שמעתי על ספר הלכתי או שו''ת של חכמי פרס. אשמח להכיר, אבל כך ידוע משכבר הימים. וראה ההתכתבות כאן.
אני לא מתכחש שיש כאלה שבאמת סוברים כמו שכתבתי בחריפות, ותוקפים אותו ואת גישתו וזה נכלל בתוך הרישא של דברי.לא תמיד הנידון זה הגישה האחרת, אלא הנידון הוא על אותם שקיבלו אותו לרבם, האם נוהגים כהוגן, שיש רבים המתקיפים זאת, וזה הרבה מהדיונים.
ידוע עוד מהגאון חיד''א. וע' גם במשפט הכתובה לגבי כהני פרסמסורת מאב לבנו יותר חזקה מכל שו"ת
מזה 'משכבר הימים'? מאיזה גאון שמעת את זה?
המתקיפים מתקיפים את התופעה שרבים קיבלו אותו לא על עצמם אלא על אחרים, על כל הספרדים כרבם מחמת היותם ספרדיים בני עדות המזרח.אלא הנידון הוא על אותם שקיבלו אותו לרבם, האם נוהגים כהוגן, שיש רבים המתקיפים זאת, וזה הרבה מהדיונים.
יחוה דעת ח"ז זה מקור לקבלת הוראות מרן מוודאי/ספק.
פתחתי שם ומצאתי שכותב זאת, שקבלת מרן היא מתורת ודאי. ע"ש.
היתה מסורת פסיקה לפרסים? אני מעולם לא שמעתי על ספר הלכתי או שו''ת של חכמי פרס