פתחתי שם ומצאתי שכותב זאת, שקבלת מרן היא מתורת ודאי. ע"ש.
יפה, זה מה שכתוב שם, שקבלת הו' מרן עלינו היא מתורת ודאי.
(ובודאי הכוונה כי גם מרן פסק בתורת ודאי, כי לא יתכן שאנו נפסוק בודאי, את מה שהוא פסק שהוא ספק).
ולא נזכר שם שום חילוק בין קולא לחומרא.
והנה בא שידרוג חדש, שיש הבדל בין קולא לחומרא, והמונח בו הוא שאת הקולא הוא פסק בתורת ודאי, (אחרת לא היה מיקל), ואת החומרא לא.
את ההשלכות והנפק"מ העצומות כל אחד מבין.
ועתה נשאל, מיהו הרב עובדיה ? הראשון או השני ?