לחצו כאן – תרומה לשמואל

כשרות בד״ץ בית יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ב"ה התחתנתי לפני 4 חודשים ומאז הפסקתי לאכול את כשרות בד"ץ בית יוסף
דא עקא שדיברתי עם החברותא שלי בכולל הוא לא הבין למה אני לא אוכל לא היה לי כל כך כלים להסביר לו
אם מישהו יכול לתת לי תשובה בענין אני אשמח
אפילו שמסתמא דשו בזה רבים ורבות אמנם יהיה זה לתועלת תודה מראש.
 
תחפש בפורום.
כבר דיברו ע"ז כמה פעמים.

עריכה: הנושא נפתח באשכול חדש והועבר לאשכול המתאים ע"י המנהל שיחי'.
 
נערך לאחרונה:
אני חדש בפורום ואני לא כל כך יודע איך לחפש בפורום
בדבר שאלתך מעיקרא מאי קסבר, בבית הורי אכלו את הכשרות הנ"ל ול"ש שאני לא אוכל בביתי
מלבד זה, שזה גובל גם בחוסר כיבוד אב ואם
ב"ה תמיד תכננתי כשזה יתאפשר לי אני לא אוכל, וב"ה התחתנתי
 
תראה את ההודעה הראשונה באשכול המקביל.
תכל'ס מישהו יודע דבר ברור בנושא או שזה דברים עמומים?
אם מישהו בכל אופן יוכל להסביר את הגישה שלנו על הכשרות הזו או אפי' להעתיק משם אני יודה וישמח וזכות הרבים תלויה בו.
 
תכל'ס מישהו יודע דבר ברור בנושא או שזה דברים עמומים?
אם מישהו בכל אופן יוכל להסביר את הגישה שלנו על הכשרות הזו או אפי' להעתיק משם אני יודה וישמח וזכות הרבים תלויה בו.
כולם טוענים שהדברים שלהם ברורים ושל החולקים עמומים.
גישה "שלנו". מי זה אנחנו?......
 
תסתכלו בפורום לתורה באשכול על "הכשר" בית יוסף, ותצאו מופתעים איך ישנם יר"ש שסומכים על ה"הכשר" הזה מ"בדץ" בית יוסף.
 
ב"ה התחתנתי לפני 4 חודשים ומאז הפסקתי לאכול את כשרות בד"ץ בית יוסף
דא עקא שדיברתי עם החברותא שלי בכולל הוא לא הבין למה אני לא אוכל לא היה לי כל כך כלים להסביר לו
אם מישהו יכול לתת לי תשובה בענין אני אשמח
אפילו שמסתמא דשו בזה רבים ורבות אמנם יהיה זה לתועלת תודה מראש.
מצחיק. אתה אומר ב''ה שהפסקתי לאכול. אבל אינך יודע למה הפסקת וכעת אתה רוצה כלים להבין למה עשית משהו....
קודם תבין אתה למה עשית ואז תוכל לומר לאחרים את המעשים שלך ונימוקם.
 
היה תקופה קצרה, עד שברח משם.
מעיקרא מאי קסבר ולבסוף מאי קסבר?
דיבר נגד?
כי כשהיה שם דיבר עליהם שבחים גדולים. מה השתנה?
הרב גרוס עדיין איתם, ובן דוד שלי ששימש כבודק בתקופה שהצטרפו לבית יוסף, אמר לי שכל החומרות הנהיג הרב גרוס, והרב אופיר מלכא בעיקר הכניס נציג שלו שיפקח, שמו הרב אוהב ציון היה גר ברח' שאול המלך (אולי עדיין). כי לפי טענתו הוא לא כ"כ בקי ברזי השחיטה המסתעף.
 
מצחיק. אתה אומר ב''ה שהפסקתי לאכול. אבל אינך יודע למה הפסקת וכעת אתה רוצה כלים להבין למה עשית משהו....
קודם תבין אתה למה עשית ואז תוכל לומר לאחרים את המעשים שלך ונימוקם.
אני יודע למה הפסקתי ברור לי שההכשר הזה הוא לא משהו במיוחד והרבה יראים ושלמים נמנעים ממנו וזה סיבה מספקת כדי להפסיק
זה שאני יודע בצורה ברורה מה לא טוב בהכשר הזה זה לא סיבה להמשיך לאכול את הכשרות הזו
לא כל דבר צריך להבין ולדעת לפרטי פרטים ורק אז לקבל הכרעה
השאלה אם עכשיו זה גם מצחיק?
 
אני יודע למה הפסקתי ברור לי שההכשר הזה הוא לא משהו במיוחד והרבה יראים ושלמים נמנעים ממנו וזה סיבה מספקת כדי להפסיק
זה שאני יודע בצורה ברורה מה לא טוב בהכשר הזה זה לא סיבה להמשיך לאכול את הכשרות הזו
לא כל דבר צריך להבין ולדעת לפרטי פרטים ורק אז לקבל הכרעה
השאלה אם עכשיו זה גם מצחיק?
דברך נכונים -
צריך סיבה לסמוך על הכשר כל שהוא, להימנע ממנו - לא צריך סיבה די בחוסר סיבה לסמוך.
אבל,
גם דברים אלו יש בהם כדי הצורך להסביר לאחר, וזה מה שלא היה מבואר די הצורך בדברך, שאולי עוררו מעט גיחוך, אבל לא נורא, מי שרוצה מבין ומי שרוצה ..
 
אני יודע למה הפסקתי ברור לי שההכשר הזה הוא לא משהו במיוחד והרבה יראים ושלמים נמנעים ממנו וזה סיבה מספקת כדי להפסיק
זה שאני יודע בצורה ברורה מה לא טוב בהכשר הזה זה לא סיבה להמשיך לאכול את הכשרות הזו
לא כל דבר צריך להבין ולדעת לפרטי פרטים ורק אז לקבל הכרעה
השאלה אם עכשיו זה גם מצחיק?
אם אתה יודע מדוע הפסקת וההסבר שלך הוא שהיראים והשלמים בעיניך אינם צורכים מכשרות זו אז מה לך 'כלים' להסביר לאחרים. המצחיק הוא שכב' מחליט החלטה ואז מחפש נימוק.
אני מכיר יראים ושלמים שכן אוכלים אז מה נעשה עכשיו
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית