לחצו כאן – תרומה לשמואל

כשרות בד״ץ בית יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם אתה יודע מדוע הפסקת וההסבר שלך הוא שהיראים והשלמים בעיניך אינם צורכים מכשרות זו אז מה לך 'כלים' להסביר לאחרים. המצחיק הוא שכב' מחליט החלטה ואז מחפש נימוק.
אני מכיר יראים ושלמים שכן אוכלים אז מה נעשה
אם אתה יודע מדוע הפסקת וההסבר שלך הוא שהיראים והשלמים בעיניך אינם צורכים מכשרות זו אז מה לך 'כלים' להסביר לאחרים. המצחיק הוא שכב' מחליט החלטה ואז מחפש נימוק.
אני מכיר יראים ושלמים שכן אוכלים אז מה נעשה עכשיו
כבר השיב על דבריך הרב בנאות דשא ויש"כ ועי' בד' וד"ל. וכדי שלא תטרח העתקנו לך דבריו במילואם וישר כוחו.

דברי הרב בנאות דשא:

דברך נכונים -
צריך סיבה לסמוך על הכשר כל שהוא, להימנע ממנו - לא צריך סיבה די בחוסר סיבה לסמוך.
אבל,
גם דברים אלו יש בהם כדי הצורך להסביר לאחר, וזה מה שלא היה מבואר די הצורך בדברך, שאולי עוררו מעט גיחוך, אבל לא נורא, מי שרוצה מבין ומי שרוצה. עכ"ד

ויש עוד להאריך בדבריך.
 
נערך לאחרונה:
זה נכון שמצאו אצלם יותר פאשלות וזה מחשיד מאוד... השאלה היא אם זה לא בגלל שזה ההכשר הכי גדול כך שסטטיסטית תהינה לו הכי הרבה פאשלות? או סיבות אחרות...
לפי הססטיסקה שלך גם לבדץ העד"ח צריך להיות פאשלה פה ושם... וזאת לא מצאנו
 
לפי הססטיסקה שלך גם לבדץ העד"ח צריך להיות פאשלה פה ושם... וזאת לא מצאנו
מצאנו מצאנו.
גם פאשלות שאירעו בטעות, וגם מדיניות קלוקלת שכוסתה בשמיכות של שקרים.
ע"ש בכמה סערות תורניות.
 
- אין כשרות שאין בה "פאשלות" מידי פעם...

אז בבד"ץ אחד זה פאשלה של "אחד למליון" ובבד"ץ אחר זה "אחד למאה אלף"...

נו נו... מה שבטוח שאין מי שמורה להחמיר בשיעור כזה...

(אא"כ ה"קו" של אותה כשרות הוא לא לפי שיטתי כגון שמקילים באבקת חלב נכרי/בישול עכו"ם וכדו')

- אותו דבר גבי בד"ץ בית יוסף "הקו" שלהם ברור מאוד ומי שלא סומך עליו שלא יאכל... לא אכפת לנו...
יכול להיות שיש "פאשלות" של אחד לאלפים - וזה פחות משיעור מיעוט המצוי אפי' לשיטה הכי מחמירה.
 
פאשלות כאלו חמורות.... לא היה בנמצא
למי שזוכר לפני כמה שנים הייתה פאשלה לב''י עם הטונה, שמפעל מסוים בסין מילא בשימורים טונה ללא השגחה וללא משגיח, העובד פשוט לקח מאיזה מחסן פחיות והתחיל למלאות.
עלה על זה משגיח של או יו ou ודיווח לב''י.
זה לא היה אמור להיות משווק בארץ כי היבואן לא קנה באותו זמן טונה והיה אמור להגיע לשווקים אחרים בעולם
תקלה ודאי שיש איך הגיע אותו עובד לפחיות וכו' ועוד בעיות בעניין
אבל בארץ פה ישר שלחו את הסרטונים של אותו מפעל וגדפו וחרפו את ב''י
דא עקא שעל הפחיות היה גם חותם הבד"צ הע"ח
ועליהם אף אחד לא הוציא שם רע וחירף וגידף
(הבעיה התחילה שאותו משגיח של או יו לא עשה טררם להע"ח כמו לב"י ומפה הכל).
יש לי עוד סיפורים קשים על הע"ח והכשלת הציבור באכילת טבל וכדו.
אבל כמו שאמרו יש תקלות ומובן, רק לב"י עושים מבחנים שלאף אחד לא עושים ושלא יבלבלו שהכל 'לא' פוליטי
זה פוליטי ועוד איך.
 
למי שזוכר לפני כמה שנים הייתה פאשלה לב''י עם הטונה, שמפעל מסוים בסין מילא בשימורים טונה ללא השגחה וללא משגיח, העובד פשוט לקח מאיזה מחסן פחיות והתחיל למלאות.
עלה על זה משגיח של או יו ou ודיווח לב''י.
זה לא היה אמור להיות משווק בארץ כי היבואן לא קנה באותו זמן טונה והיה אמור להגיע לשווקים אחרים בעולם
תקלה ודאי שיש איך הגיע אותו עובד לפחיות וכו' ועוד בעיות בעניין
אבל בארץ פה ישר שלחו את הסרטונים של אותו מפעל וגדפו וחרפו את ב''י
דא עקא שעל הפחיות היה גם חותם הבד"צ הע"ח
ועליהם אף אחד לא הוציא שם רע וחירף וגידף
(הבעיה התחילה שאותו משגיח של או יו לא עשה טררם להע"ח כמו לב"י ומפה הכל).
יש לי עוד סיפורים קשים על הע"ח והכשלת הציבור באכילת טבל וכדו.
אבל כמו שאמרו יש תקלות ומובן, רק לב"י עושים מבחנים שלאף אחד לא עושים ושלא יבלבלו שהכל 'לא' פוליטי
זה פוליטי ועוד איך.
לא זוכר.
אולי תביא מקורות לסיפור זה, ותאמת אותו?
 
למי שזוכר לפני כמה שנים הייתה פאשלה לב''י עם הטונה, שמפעל מסוים בסין מילא בשימורים טונה ללא השגחה וללא משגיח, העובד פשוט לקח מאיזה מחסן פחיות והתחיל למלאות.
ואני שמעתי ממשגיח (משלנו) בכשרויות של חו"ל (כשרויות של חסידי תולדות אהרן בצרפת, כמדומני, השם של הרב נותן הכשרות הוא הרב רוטנברג), שסיפר לי על כשרות מפורסמת מאד (לפי השפה הכללית שלו מדובר בהעדה החרדית) ששלחה לחו"ל שני משגיחים להשגיח על טונה, אחד היה פעם ראשונה בחו"ל והשני היה פעם שניה כשהפעם הקודמת היתה לפני שבועיים. ובעל המפעל זיהה את בורותם ופעל בהתאם. ואם הוא לא היה מגיע לשם ברגע שאחרי האחרון אז על הכל היה מוטבע הכשר של העה"ח.
 
אני חדש בפורום ואני לא כל כך יודע איך לחפש בפורום
בדבר שאלתך מעיקרא מאי קסבר, בבית הורי אכלו את הכשרות הנ"ל ול"ש שאני לא אוכל בביתי
מלבד זה, שזה גובל גם בחוסר כיבוד אב ואם
ב"ה תמיד תכננתי כשזה יתאפשר לי אני לא אוכל, וב"ה התחתנתי
יש חלק נכבד בדיני כיבוד אב ואם שהוא לכבד את סברתם ואת הבנתם, ולמרות שזה לא בהכרח רלוונטי בכל מקום, מכל מקום נראה לעניות דעתי שכאן זה אקטואלי מאד.
 
ואני שמעתי ממשגיח (משלנו) בכשרויות של חו"ל (כשרויות של חסידי תולדות אהרן בצרפת, כמדומני, השם של הרב נותן הכשרות הוא הרב רוטנברג), שסיפר לי על כשרות מפורסמת מאד (לפי השפה הכללית שלו מדובר בהעדה החרדית) ששלחה לחו"ל שני משגיחים להשגיח על טונה, אחד היה פעם ראשונה בחו"ל והשני היה פעם שניה כשהפעם הקודמת היתה לפני שבועיים. ובעל המפעל זיהה את בורותם ופעל בהתאם. ואם הוא לא היה מגיע לשם ברגע שאחרי האחרון אז על הכל היה מוטבע הכשר של העה"ח.
דרוש מקור [מסמך מתועד]
 
מה הכוונה? שהוא יכתוב את זה? מה מבחינתך הופך מסמך לתיעודי?
כוונתי היא שאני לא אמור להאמין לכל מה שאתה מספר בשם משגיחי כשרות שמעולם לא שמעתי עליהם.
אם תביא מכתבים של גוף מוסמך כמו הרבנות הראשית, או לכה"פ מכתב של ארגוני כשרות עולמיים כמו או יו אני יאמין, אבל כל עוד שזה סיפורים שפלוני שמע מפלוני ופלוני מפלוני והלכו להם למדינת הים, אני לא חייב להאמין לזה.
הסיפורים על בית יוסף - תועדו בצורה רצינית, ולכן יש להימנע מאכילת הכשר זה, מה ששונה משאר הכשרים שלא תועדו בעיות, ואני לא צריך להאמין להם כשיש חזקת כשרות.
 
כוונתי היא שאני לא אמור להאמין לכל מה שאתה מספר בשם משגיחי כשרות שמעולם לא שמעתי עליהם.
אם תביא מכתבים של גוף מוסמך כמו הרבנות הראשית, או לכה"פ מכתב של ארגוני כשרות עולמיים כמו או יו אני יאמין, אבל כל עוד שזה סיפורים שפלוני שמע מפלוני ופלוני מפלוני והלכו להם למדינת הים, אני לא חייב להאמין לזה.
הסיפורים על בית יוסף - תועדו בצורה רצינית, ולכן יש להימנע מאכילת הכשר זה, מה ששונה משאר הכשרים שלא תועדו בעיות, ואני לא צריך להאמין להם כשיש חזקת כשרות.
גם אני מסכים לעיקרון שאתה מדבר עליו, אבל יש כאן משהו נוסף, שבמציאות יש כאלה שנדבקים אליהם סיפורים מתועדים ומוכחים ויש כאלה שלא, למרות שאני ורבים נתקלנו בהם באופן אישי, וכמדומני שגם לך יש לכל הפחות קצת, שהוא זניח מבחינתך.
ומחוץ למחנה שלנו, יש גם אותו דבר, יש את הצד שמדביק פרשיות ("מתועדות") בלי סוף לצד השני, ויש צד שלא עושה את זה.
ברוך ה' כיום, רבים התעשתו, אבל רבים האמינו וגם לאורך זמן לצד שמספר את הסיפורים (ה"מתועדים"), והצד השני נתפס בעיניהם כבלתי אמין, וגם הסיפורים שלו היו "בלתי מוכחים", ו"חריגים" וכדומה, ועד היום יש עדיין ששבויים בקונספציה הזו.
והעיקרון הזה קיים גם במחננו, לא רק בנושא הכשרות המדובר, אלא גם בנושאים אחרים. ומכל מקום למה שאנו עסוקים בו, דעתי היא שכל אחד צריך לעשות בדיקה בלתי אמצעית ובלתי משוחדת ובלי הידיעות שכבר יש לו, ויקרה לו מה שקרה לי, שהוא יופתע מאד כמה המציאות רחוקה מהדיבורים...
שבוע טוב.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית