הבאת ועניתי...הובא לעיל, וכפי שהדגשתי שם את העניין [בקובץ הראשון שהעלתי]
אם לא עזר לך מה שהעלתי לעיל גם לא יעזור שאחזור שוב
יעו"ש
כרגע אני מחכה שתענה לי...
הבאת ועניתי...הובא לעיל, וכפי שהדגשתי שם את העניין [בקובץ הראשון שהעלתי]
אם לא עזר לך מה שהעלתי לעיל גם לא יעזור שאחזור שוב
יעו"ש
ברור שפה דיבר לכתחילה שצריך כוונת שומע ומשמיע, ואין מפה שום ראיה.
דיבר לעניין זה שלא ישבו כולם יחד כמש"כ לעיל.
לא כל דבר פשוט צריך להיות "ראיה"ברור שפה דיבר לכתחילה שצריך כוונת שומע ומשמיע, ואין מפה שום ראיה.
נכוןדיבר לעניין זה שלא ישבו כולם יחד כמש"כ לעיל.
תענה לגופו של עניין...לא כל דבר פשוט צריך להיות "ראיה"
כאילו יש פה איזה מהלך וצריך להביא ראיה לדחייה
הדברים של ההלכה ברורה ברורים [בכל אופן בנושא הזה, על שאר נושאים לא לקחתי אחריות]
ואיה"נ- יש אנשים שזה גדול עליהם בכמה מדות
לא "הדגיש" ולא נחית לדינא שם בכלל.נכון
ובגלל זה הדגיש שם גם במקרה הנ"ל שזה בתנאי שהשומע התכוין לצאת
למה הגדיש "גם שומע וגם משמיע"!?נכון
ובגלל זה הדגיש שם גם במקרה הנ"ל שזה בתנאי שהשומע התכוין לצאת
הוא הדגיש שזה התנאי בשביל לצאת יד"חלמה הגדיש "גם שומע וגם משמיע"!?
על זה יש לך מה לענות!?
אני יענה לך...למה הגדיש "גם שומע וגם משמיע"!?
על זה יש לך מה לענות!?
אז אני חוזר ושואל...הוא הדגיש שזה התנאי בשביל לצאת יד"ח
ובנוסף הוסיף עוד דבר- שכיון שיש כאן דעת שומע ומשמיע אז לא מעכב אם לא ישבו יחד
והיינו- יש את ההלכה הפשוטה ויש את החידוש
ההלכה הפשוטה- שגבי ברכות הנהנין צריך דעת שומע ומשמיע
וההלכה המחודשת- שאם לא ישבו יחד אעפ"כ הועיל להם
נכוןאני יענה לך...
כי דיבר להדיא על מקרה "שלא ישבו ביחד" ועל זה דיבר, ולכן צריך גם כוונת שומע וגם כוונת משמיע.
נכון
אבל אתה מציג את זה בצורה הפוכה
אני לעומת זאת מציג זאת בצורה ישרה
והיא- שקודם כל יש כאן הלכה פשוטה שבברכות הנהנין צריך דעת שומע ומשמיע, ואח"כ הוליד לנו דין זה חידוש דלא בעי שישבו יחד [לעניין דיעבד כמובן]
אז אני חוזר ושואל...
אם כן מאיפה הראיה שלך!?
מה איכפת לך?אבל מכאן ועד- ביטויים כמו "שטחיות" ו "בלי לעיין"
בית מדרשכם חידש דבר שלא היה מעולם והוא "יש להקשות בדוחק"!!!ולכן חלק עליו בלי להזכיר זאת...
אני רואה שאתה באמת מתכחש למציאות לצערי הרב.
אכן, אני לא מונח כרגע בסוגיא, אבל אני זוכר שכשראיתי את הדברים בהלכה ברורה (זכור לי שעם המקורות) מאוד תמהתי ע"כ. (בהתחלה חשבתי שלא הבנתי, ואחרי שקראתי [ועיינתי קצת] שוב ושוב, השארתי בצ"ע. ואח"כ חיפשי וראיתי שכבר דיברו על עניין זה).אני חושב שיש כאן "השגה גדולה" על הראשון לציון בעל ההלכה ברורה שליט"א.
יען הוא יודע שספרו אמור להגיע גם לפשוטי עם, ואם כן היה לו להדגיש שדבריו בהמשך איירו בברכת המצוות, שלא יטעו בו.
בקיצור אתה לא עונה על מה שכתבתי לך ומתחמק...לכו אמרתי קודם
שלא על כל דבר פשוט צריך ראיה
פשוט תחליף את המשקפיים, ותקרא נכון את הדברים, וכפי שהצגתי.
אבל מכאן ועד- ביטויים כמו "שטחיות" ו "בלי לעיין", וכל השלל והסגנון הזה, זה אפי' לא דורש תגובה
מה לעשות אני לא רוצה שיעלה לי המספר במשקפייםבקיצור אתה לא עונה על מה שכתבתי לך ומתחמק...
כבוד ידידי ידידיה, כל הזכויות שמורות... זהו המשפט השגור על לשוני כל אימת שמישהו בבית מדרשנו מתחיל להתפתל וללמד זכות על אותו בית מדרש, והאמת לאו דוקא, אלא כל אחד שלא מקשה לענין (עי' נדה יג ב שהוא בנידוי...) מקבל את הביטוי הזה.בית מדרשכם חידש דבר שלא היה מעולם והוא "יש להקשות בדוחק"!!!
אל תדאג הרב @אברימי ...אכן, אני לא מונח כרגע בסוגיא, אבל אני זוכר שכשראיתי את הדברים בהלכה ברורה (זכור לי שעם המקורות) מאוד תמהתי ע"כ. (בהתחלה חשבתי שלא הבנתי, ואחרי שקראתי [ועיינתי קצת] שוב ושוב, השארתי בצ"ע. ואח"כ חיפשי וראיתי שכבר דיברו על עניין זה).
כלומר, גם אם הבנתי באותו זמן לא היתה נכונה, אבל גם חבריי שהיו איתי אז בבית המדרש הבינו כך, אז גם אם לא עיינו כראוי, עצם זה שאפשר לטעות בנקל (ואולי אפשר לטעות כך גם אחר העיון) יש לשים לב לכך. (ואולי אפי' להדגיש זאת במהדורות הבאות אם יהיו).
לגופו של עניין, אולי מישהו יכול פשוט לשאול את הרב דוד יוסף את כוונתו ולא לדייק ולהעמיס במילותיו סחור סחור.
אולי @הלכה ברורה יעזור לנו (או מישהו אחר מחברי הפורום).
אני חושב שאין מה לשאול את ר' דודלגופו של עניין, אולי מישהו יכול פשוט לשאול את הרב דוד יוסף את כוונתו ולא לדייק ולהעמיס במילותיו סחור סחור.