כיצד יש לנהוג ביום העצמאות לגבי תחנון / מנגל?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אסביר.

אני לא רואה הרבה טעם במדידת רבנים שונים על אותו סרגל.

לרב שך היה סגנון מסוים, ולר' חיים קנייבסקי סגנון אחר לחלוטין.

והרב אלישיב היה שונה משניהם.

נכון, לשלושתם היה מכנה משותף, אומר אותו במילים שלך:

תורה ורק תורה, כל ימיו היה מעודד ללמוד תורה

המכנה המשותף הזה מתאים ביחס לחפץ חיים וגם ביחס לרב כדורי.

ההגדרות האלו מתאימות ביחס לרבי עזרא עטיה וגם ביחס לרב יחזקאל אברמסקי.

כל אלו דגלו במה שכתבת 'תורה ורק תורה'!

ומכל מקום, כל אחד מהמוזכרים היה סגנון אחר.

ובאותה מידה שלא אדבר על ההבנה של החזון איש במקאמים,

(לא בגלל שהוא הבין או לא הבין, אלא כי לא התעסק בזה בכלל)

כך לא אתייחס למרן הגר"ע בקשר ל'השקפה'.

בכלל, אפשר לומר שאף אחד מהרבנים הספרדים שכבר אינם עמנו בעשורים האחרונים לא התעסקו בכל זה.

הובנתי?
 
בכלל, אפשר לומר שאף אחד מהרבנים הספרדים שכבר אינם עמנו בעשורים האחרונים לא התעסקו בכל זה.
דווקא היו הרבה שהתעסקו בזה, כמו רבי ניסים טולדנו זצ"ל ורבים כמותו.
וגם הרב עובדיה זצ"ל התעסק בזה רבות, אמנם לא בצורה שגדולי הליטאים אולי התעסקו, אבל ודאי שיש לו הרבה תשובות ודרשות שדיבר בנושאים הללו.
ודאי לענין המדובר בשרשור זה לגבי ההתייחסות למדינה, ליום ירושלים, יום העצמאות וכיוצ"ב.
 
הרב @MMH אני יחזור שוב.
השקפה זה לאו דווקא מה שאתה קורא השקפה.
פירוש המילה השקפה זוהי הסתכלות על העולם, דעת תורה מעבר להלכה, תפיסת עולם ודעה על העולם ומה לעשות ביחס למה איך ומתי.
יש את השקפת חכמי אשכנז, ואנו מכבדים אותה מאוד מאוד, אבל זוהי השקפתם.
ויש את השקפת רבותינו חכמי ספרד ובראשם מרן הגרע"י זצוק"ל שלאורה אנו הולכים.
 
הרב @מרנן ורבנן אני גם יודע לחזור...

עכשיו חדשת שהמילה השקפה - פנים נוספות לה...

אין לי בעיה שתהפוך את הדיון ביננו לענין של טרמינולוגיה.

אך אם אנחנו מדברים על מה שמוכר במילה 'השקפה' אצל רוב הציבור,

אז כל העיסוק בענין הזה לא היה קיים אצל הרבנים הספרדים.

בהנחה שאנחנו מדברים על אותו מושג שמוכר בציבור כ'השקפה', אתה מסכים אתי?
 
אתה מסכים אתי?
לחלוטין לא.
אתה אומר השקפה ומתכוון להשקפה ליטאית, ואני אומר השקפה ומתכוון להשקפה.

גדולי ישראל מאז ומעולם התעסקו בהשקפה, אולי הם לא סברו בה כמו חכמי האשכנזים, אבל הם בהחלט התעסקו בה ודיברו עליה וכתבו עליה והורו לנו כיצד 'להשקיף' על הוויות העולם.
 
אתה מסכים לכתוב בשורה-שתיים מה היתה 'השקפתו' של חכם עזרא עטיה?
 
רק כדי לדייק את הדיון -
זה ויכוח היסטורי בלבד או שמישהו יכול לציין נושא קונקרטי ורציני שיש עליו ויכוח?
 
ואני מנסה להבין את הטענה שלך, זה כמו שתגיד רכב - הכוונה לטיוטה, מי שאין לו טיוטה אין לו רכב. זה מה שאתה מנסה להגיד פה?
 
רכב - הכוונה לטיוטה, מי שאין לו טיוטה אין לו רכב.

אוקי, החלטת להמציא מחדש את ההסבר לביטוי המוכר 'השקפה'.

אני יודע לנהל דיון, להסביר, להוכיח,
לנמק, להודות בטעות, לשכנע,
את כל זה אני יודע לעשות עם מי שיודע לנהל דיון.

הנכון ביותר זה פשוט להסכים אתך.
ובכן, אתה צודק,
הרב עובדיה הוא אבי אבות ההשקפה הצרופה והאמיתית.
תצליח.
 
אוקי, החלטת להמציא מחדש את ההסבר לביטוי המוכר 'השקפה'.
אתה טועה, אני לא ממציא שום דבר, בוא נעשה הפוך, תסביר לי אתה מהי השקפה, מה פירוש המליה השקפה, מה דעתך? אני ממתין
אני יודע לנהל דיון, להסביר, להוכיח,
לנמק, להודות בטעות, לשכנע,
את כל זה אני יודע לעשות עם מי שיודע לנהל דיון.
גם אני
הנכון ביותר זה פשוט להסכים אתך.
ובכן, אתה צודק,
לא יודע, מקווה.
לא אמרתי. ולא נכנסתי לאיזו השקפה היא הנכונה יותר, אני בכלל סבור שאלו ואלו דברי אלוקים חיים וכל עדה יש השקפה המתאימה לה יותר, אני דיברתי אך ורק מה פירוש המילה השקפה וגזרתי משם שיש כמה השקפות.
אמן וכן למר
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית