כיצד יש לנהוג ביום העצמאות לגבי תחנון / מנגל?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
כל מי שכותב על מרן שהיה חוגג אצל ביתו וכו' לא מבין כלום ולא מכיר את מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כמי שהיה בביתו המון פעמים ומשפחתי קשורה אל מרן מאוד מאוד
אני יכול להעיד נאמנה כי מרן מעולם לא עשה עסק מיום העצמאות, זה לא היה מעניין אותו וביתו אומרת מהרהורי ליבה וכמו שעדינה פתחה כמעט מפלגה וכו' והדברים פשוטים, יש לו בת ד"ל והיא מנסה לקחת אותו אליה
מרן היה אבי אבות ההשקפה הצרופה האמיתית, תורה ורק תורה, כל ימיו היה מעודד ללמוד תורה
ביום העצמאות חשב רק איך להוסיף תורה והשתמש עם הכבוד הספרדי לכל יהודי גם ליום אידם
אין ספק שאנו מודים לה' על הניסים אבל מהות המדינה באה להרוס את הציבור החרדי
ויתכן גם שמרן לא נכנס לניואנסים של המדינה אבל במאקרו שיש תורה וכו', אבל ודאי שהיה נגד המדינה במהות שלה
 
כל מי שכותב על מרן שהיה חוגג אצל ביתו וכו' לא מבין כלום ולא מכיר את מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כמי שהיה בביתו המון פעמים ומשפחתי קשורה אל מרן מאוד מאוד
אני יכול להעיד נאמנה כי מרן מעולם לא עשה עסק מיום העצמאות, זה לא היה מעניין אותו וביתו אומרת מהיהורי ליבה וכמו שעדינה פתחה כמעט מפלגה וכו' והדברים פשוטים, יש לו בת ד"ל והיא מנסה לקחת אותו אליה
מרן היה בי אבות ההשקפה הצרופה האמיתית, תורה ורק תורה, כל ימיו היה מעודד ללמוד תורה
ביום העצמאות חשב רק איך להוסיף תורה והשתמש עם הכבוד הספרדי לכל יהודי גם ליו אידיאם
אין ספק שאנו מדים לה' על הניסים אבל מהות המדינה באה להרוס את הציבור החרדי
ויתכן גם שמרן לא נכנס לניואנסים של המדינה אבל במאקרו שיש תורה וכו', אבל ודאי שהיה נגד המדינה במהות שלה
אל תשכתב את ההסטוריה.
 
כל מי שכותב על מרן שהיה חוגג אצל ביתו וכו' לא מבין כלום ולא מכיר את מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כמי שהיה בביתו המון פעמים ומשפחתי קשורה אל מרן מאוד מאוד
אני יכול להעיד נאמנה כי מרן מעולם לא עשה עסק מיום העצמאות, זה לא היה מעניין אותו וביתו אומרת מהיהורי ליבה וכמו שעדינה פתחה כמעט מפלגה וכו' והדברים פשוטים, יש לו בת ד"ל והיא מנסה לקחת אותו אליה

למה אתה מנסה לטשטש את העובדה? בתו מספרת דברים כהווייתם, הוא התארח אצלה בכל יום העצמאות, אכלו "על האש" ושמחו, והרבנית ראתה דברים נוסטלגים.

אכן רואים בחוש שהבת מנסה למשוך אותו לכיוון הד"ל והאביון, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדות. היא לא משקרת.
 
קצת מזכיר לי את הפולמוס על הרב מרדכי אליהו זצ"ל, האם הוא היה בהשקפה החרדית הקיצונית [אפילו נטורי קרתא] ורק רצה לקרב את הציבור הד"ל.
 
מרן היה אבי אבות ההשקפה הצרופה האמיתית,

אתה מדבר על מרן זיע"א ב'ראש ליטאי'...

מרן לא דיבר על השקפה, ולא עסק בזה בכלל.

כל העסק הזה לא היה קיים בכלל אצל הרבנים בסגנונו.

כרגיל, יבואו משכתבי ההיסטוריה וימציאו כרצונם...

וכמו שיש כאלו שהמציאו 'הרב שך' חדש, שאנחנו המבוגרים לא הכרנו...
 
אתה מדבר על מרן זיע"א ב'ראש ליטאי'...

מרן לא דיבר על השקפה, ולא עסק בזה בכלל.

כל העסק הזה לא היה קיים בכלל אצל הרבנים בסגנונו.

כרגיל, יבואו משכתבי ההיסטוריה וימציאו כרצונם...

וכמו שיש כאלו שהמציאו 'הרב שך' חדש, שאנחנו המבוגרים לא הכרנו...
מרן הגרע"י אולי לא קרה לזה "השקופה" ואולי לא נופף בזה בקול רם, אבל ברור שהייתה לו השקפה חדה וברורה שממשיכה להנחותינו (את תלמידיו הנאמנים) עד עצם היום הזה.
 
אסביר.

אני לא רואה הרבה טעם במדידת רבנים שונים על אותו סרגל.

לרב שך היה סגנון מסוים, ולר' חיים קנייבסקי סגנון אחר לחלוטין.

והרב אלישיב היה שונה משניהם.

נכון, לשלושתם היה מכנה משותף, אומר אותו במילים שלך:

תורה ורק תורה, כל ימיו היה מעודד ללמוד תורה

המכנה המשותף הזה מתאים ביחס לחפץ חיים וגם ביחס לרב כדורי.

ההגדרות האלו מתאימות ביחס לרבי עזרא עטיה וגם ביחס לרב יחזקאל אברמסקי.

כל אלו דגלו במה שכתבת 'תורה ורק תורה'!

ומכל מקום, כל אחד מהמוזכרים היה סגנון אחר.

ובאותה מידה שלא אדבר על ההבנה של החזון איש במקאמים,

(לא בגלל שהוא הבין או לא הבין, אלא כי לא התעסק בזה בכלל)

כך לא אתייחס למרן הגר"ע בקשר ל'השקפה'.

בכלל, אפשר לומר שאף אחד מהרבנים הספרדים שכבר אינם עמנו בעשורים האחרונים לא התעסקו בכל זה.

הובנתי?
 
בכלל, אפשר לומר שאף אחד מהרבנים הספרדים שכבר אינם עמנו בעשורים האחרונים לא התעסקו בכל זה.
דווקא היו הרבה שהתעסקו בזה, כמו רבי ניסים טולדנו זצ"ל ורבים כמותו.
וגם הרב עובדיה זצ"ל התעסק בזה רבות, אמנם לא בצורה שגדולי הליטאים אולי התעסקו, אבל ודאי שיש לו הרבה תשובות ודרשות שדיבר בנושאים הללו.
ודאי לענין המדובר בשרשור זה לגבי ההתייחסות למדינה, ליום ירושלים, יום העצמאות וכיוצ"ב.
 
הרב @MMH אני יחזור שוב.
השקפה זה לאו דווקא מה שאתה קורא השקפה.
פירוש המילה השקפה זוהי הסתכלות על העולם, דעת תורה מעבר להלכה, תפיסת עולם ודעה על העולם ומה לעשות ביחס למה איך ומתי.
יש את השקפת חכמי אשכנז, ואנו מכבדים אותה מאוד מאוד, אבל זוהי השקפתם.
ויש את השקפת רבותינו חכמי ספרד ובראשם מרן הגרע"י זצוק"ל שלאורה אנו הולכים.
 
הרב @מרנן ורבנן אני גם יודע לחזור...

עכשיו חדשת שהמילה השקפה - פנים נוספות לה...

אין לי בעיה שתהפוך את הדיון ביננו לענין של טרמינולוגיה.

אך אם אנחנו מדברים על מה שמוכר במילה 'השקפה' אצל רוב הציבור,

אז כל העיסוק בענין הזה לא היה קיים אצל הרבנים הספרדים.

בהנחה שאנחנו מדברים על אותו מושג שמוכר בציבור כ'השקפה', אתה מסכים אתי?
 
אתה מסכים אתי?
לחלוטין לא.
אתה אומר השקפה ומתכוון להשקפה ליטאית, ואני אומר השקפה ומתכוון להשקפה.

גדולי ישראל מאז ומעולם התעסקו בהשקפה, אולי הם לא סברו בה כמו חכמי האשכנזים, אבל הם בהחלט התעסקו בה ודיברו עליה וכתבו עליה והורו לנו כיצד 'להשקיף' על הוויות העולם.
 
אתה מסכים לכתוב בשורה-שתיים מה היתה 'השקפתו' של חכם עזרא עטיה?
 
רק כדי לדייק את הדיון -
זה ויכוח היסטורי בלבד או שמישהו יכול לציין נושא קונקרטי ורציני שיש עליו ויכוח?
 
ואני מנסה להבין את הטענה שלך, זה כמו שתגיד רכב - הכוונה לטיוטה, מי שאין לו טיוטה אין לו רכב. זה מה שאתה מנסה להגיד פה?
 
רכב - הכוונה לטיוטה, מי שאין לו טיוטה אין לו רכב.

אוקי, החלטת להמציא מחדש את ההסבר לביטוי המוכר 'השקפה'.

אני יודע לנהל דיון, להסביר, להוכיח,
לנמק, להודות בטעות, לשכנע,
את כל זה אני יודע לעשות עם מי שיודע לנהל דיון.

הנכון ביותר זה פשוט להסכים אתך.
ובכן, אתה צודק,
הרב עובדיה הוא אבי אבות ההשקפה הצרופה והאמיתית.
תצליח.
 
אוקי, החלטת להמציא מחדש את ההסבר לביטוי המוכר 'השקפה'.
אתה טועה, אני לא ממציא שום דבר, בוא נעשה הפוך, תסביר לי אתה מהי השקפה, מה פירוש המליה השקפה, מה דעתך? אני ממתין
אני יודע לנהל דיון, להסביר, להוכיח,
לנמק, להודות בטעות, לשכנע,
את כל זה אני יודע לעשות עם מי שיודע לנהל דיון.
גם אני
הנכון ביותר זה פשוט להסכים אתך.
ובכן, אתה צודק,
לא יודע, מקווה.
לא אמרתי. ולא נכנסתי לאיזו השקפה היא הנכונה יותר, אני בכלל סבור שאלו ואלו דברי אלוקים חיים וכל עדה יש השקפה המתאימה לה יותר, אני דיברתי אך ורק מה פירוש המילה השקפה וגזרתי משם שיש כמה השקפות.
אמן וכן למר
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

בין הסדרים:

ראשי תחתית