להחזיר עטרה ליושנה - לקבל שבת בהדלקה

אז זהו שלא ,מנסיוני האישי ,

אני מאמין שיום אחד יבוא ואני אפתח על זה אשכול מיוחד "עם כל הציטטות"

אך זה יקח זמן - אבל בעז"ה שזה יגיע אז זה יבוא במלוא העוצמה

ואז ניווכח האם כדבריך או כדבריי
יש לך כבר אשכול, אתה יכול להוסיף מה שיש לך כעת.
 
מצליח שכולם אוהבים אותו - בניגוד גמור לאחיו שליט"א - וזו כבר הצלחה רבתי. מעבר לכך אין לנו כלים למדוד.
זו הבעיה.

זו לא הייתה דרכו של אביו, אם יש לו הערה מסויימת על הלכה שהציבור טועה בה הוא לא היה מסיים "ונהרא נהרא ופשטיה" אלא היה חוזר ושונה ודבר בחריפות על מה שהיה צריך לדבר ולא חת מאיש ולא אכפת לו מי יאהב אותו וכמה יאהב אותו.
 
אז זהו שלא ,מנסיוני האישי ,

אני מאמין שיום אחד יבוא ואני אפתח על זה אשכול מיוחד "עם כל הציטטות"

אך זה יקח זמן - אבל בעז"ה שזה יגיע אז זה יבוא במלוא העוצמה

ואז ניווכח האם כדבריך או כדבריי
אף אחד לא יהיה משועמם לבדוק לצד השני כמה מקומות כן מציין.
בדקת את כל ספריו באוצר החכמה שלא העתיק מאחרים בלי לציין, שאתה כותב 'רוב'?
בתור אחד שלומד את ספריו וספרי מרן זצוק"ל אני רואה שברוב ככל הפעמים מציין שקטע זה מדבריו.
כל תשובה הוא מנסח מחדש ואין ביהמ"ד בלא חידוש.
לא נכון.
יש מלא העתקות מתשובות שלו לחזון עובדיה והליכות עולם.
 
מנסיוני האישי
אני סומך עליך שכשזה יגיע היום ההוא
אתה פתאום תהיה משועמם גדול
לא הבנתי.

אין לך מה לעשות בחיים אלא לבדוק את כל המקומות שמעתיק מספרי אביו בלי לציין אליהם?

חבל...

אתה יודע כמה מסכתות אתה יכול לסיים בזמן הזה...
 
הוא עושה בזה חסד גדול ליהודים שידעו להכיר במעלת הרבנים וכדברי החזו"א הנודעים.
אם זה נובע ממקור טהור. (למרות שאני באמת לא מבין מה המטרה שלו לאגור את כל המקומות האלה? גם אם תביא 555 מקומות כאלה מה זה יתך לך? הלא זה ידוע שילקו"י מצטט הרבה מאוד מדברי אביו וגם מוסיף מדיליה)
 
אם זה נובע ממקור טהור.
לב יודע מרת נפשו. וזה כולל את כולם.
(למרות שאני באמת לא מבין מה המטרה שלו לאגור את כל המקומות האלה? גם אם תביא 555 מקומות כאלה מה זה יתך לך? הלא זה ידוע שילקו"י מצטט הרבה מאוד מדברי אביו וגם מוסיף מדיליה)
הבעיה שהוא טוען, שהוא לא מציין מאיפה זה נלקח.
ואני הוספתי שיש גם הרבה מקומות שמעתיק מאחרים בלי לציין.
 
הבעיה שהוא טוען, שהוא לא מציין מאיפה זה נלקח.
ואז מה?
שיבוא ויטען שיש 100 מקומות שלא מציין, אף אחד לא יתווכח על זה.
לא חבל לשרוף את הזמן על זה?
ואני הוספתי שיש גם הרבה מקומות שמעתיק מאחרים בלי לציין.
זה משהו אחר, וזה לא מה שהוא עושה.
 
זו הבעיה.

זו לא הייתה דרכו של אביו, אם יש לו הערה מסויימת על הלכה שהציבור טועה בה הוא לא היה מסיים "ונהרא נהרא ופשטיה" אלא היה חוזר ושונה ודבר בחריפות על מה שהיה צריך לדבר ולא חת מאיש ולא אכפת לו מי יאהב אותו וכמה יאהב אותו.

זו לא הבעיה, זה הפתרון. וכבר עניתי על זה לעיל, לא ברור מדוע כבודו ממחזר.

והרב דוד לא עושה את זה כדי שיאהבו אותו אלא כמאמר חז"ל "למימרינהו בניחותא, כי היכי דליקבלינהו מיניה" (שבת ל"ד).
 
והרב דוד לא עושה את זה כדי שיאהבו אותו אלא כמאמר חז"ל "למימרינהו בניחותא, כי היכי דליקבלינהו מיניה"
לא נראה לי שאם הרב עובדיה היה אומר על הדלקת נרות/ר"ת/פאה וכו' כלשון הנ"ל זה היה מתקבל בציבור...
אדרבה זה היה נשאר במצב שהיה.
 
זו הבעיה.

זו לא הייתה דרכו של אביו, אם יש לו הערה מסויימת על הלכה שהציבור טועה בה הוא לא היה מסיים "ונהרא נהרא ופשטיה" אלא היה חוזר ושונה ודבר בחריפות על מה שהיה צריך לדבר ולא חת מאיש ולא אכפת לו מי יאהב אותו וכמה יאהב אותו.
אביו חי בדור אחר ונלחם בדברים אחרים לגמרי, רוב מאזיניו של אביו לא ידעו לקרוא גמרא והם היו צריכים את חוות הדעת הנחרצת הזו כדי לחזק אותם בעמדתם, האם הגישה הזו רלוונטית בימינו כשהרבה רבנים מונחים בסוגיות רבות פחות מאברכים רבים?
זה נראה די מטופש, באופן כללי. כשאתה נכנס במישהו ב200 קמ"ש ואז טיעונך יוצאים לאור ונראים די חלשים - זה לא מכבד ולא מכובד.
 
אביו חי בדור אחר ונלחם בדברים אחרים לגמרי, רוב מאזיניו של אביו לא ידעו לקרוא גמרא והם הי צריכים את חוות הדעת הנחרצת הזו כדי לחזק אותם בעמדתם, האם הגישה הזו רלוונטית בימינו כשהרבה רבנים מונחים בסוגיות רבות פחות מאברכים רבים?
זה נראה די מטופש, באופן כללי. כשאתה נכנס במישהו ב200 קמ"ש ואז טיעונך יוצאים לאור ונראים די חלשים - זה לא מכבד ולא מכובד.
קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה.

ואומר האמת, שלפעמים זה נצרך ולפעמים נצרך להפך וכל מקום לפי עניינו.
 
קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה.

ואומר האמת, שלפעמים זה נצרך ולפעמים נצרך להפך וכל מקום לפי עניינו.
ע"ז נאמר חכם מכיר את מקומו.
יודע מה המקום המדויק שהוא נמצא בו עכשיו ומתנהל ע"פ עניינו.
 
לא נראה לי שאם הרב עובדיה היה אומר על הדלקת נרות/ר"ת/פאה וכו' כלשון הנ"ל זה היה מתקבל בציבור...

בוא נקח דבר אחד - פאה.

אני לא מתכוון להתווכח איתך עד כמה התקבלה בציבור ההתנגדות לפאה (לטעמי בקושי הצליחה לשמור על הקיים), כי כל אחד חי בבועה שלו ודיונים מסוג זה לא מובילים לשום מקום.

אבל אני יכול לומר לך שאדם השומע מהרב עובדיה דברים נחרצים על לבישת פאה (ולא קורא במעין אומר עד כמה היקל באופן פרטי), ואדם שלומד את הסוגיא רק מתוך יביע אומר והוא בטוח שכל הפוסקים אוסרים חוץ מבודדים ש"אין דבריהם מחוורים כלל" וכנראה כד ניים ושכיב כתבו מה שכתבו, ולאחר מכן פותח ספרים כמו "חן וכבוד" ומגלה את הצד השני של המטבע, למעלה ממאה גדולים שכתבו להתיר, מתוך טעמים וסברות חזקות כברזל, ואדרבה מה שהתיר הגר"ע "שתי אצבעות" אינו מקובל על רוב ככל הפוסקים ובמהר"ם אלשקר אין רמז לזה, אותו אדם נהפך מהקצה אל הקצה ומעתה דואג לזכות את הרבים בכל מה שהוסתר והועלם ממנו וגרם לו לכער את אשתו בלא יודעין במקום להנות מיופיה.

אז מה הועילו חכמים בתקנתם, בדרשות חוצבות להבות או בהעלמת דעות הפוסקים המתירים וטעמיהם?

ובשלמא בעבר שלא היה אינטרנט, לוקחים את הספרים הללו ומעלימים אותם, ומפיצים את הילקוט יוסף בכל כוחם, ובא לציון גואל. וגם אם טועים, מדביקים מדבקות חדשות על הספרים, ושב ורפא לו...

אבל כיום שיש אינטרנט הנותן במה לכל צורב לפרסם את דבריו לעשרות אלפי אנשים בדיוק כמו שיעור הלווין, גם זה ליתא.
 
בוא נקח דבר אחד - פאה.
זה היה צפוי...
אני לא מתכוון להתווכח איתך עד כמה התקבלה בציבור ההתנגדות לפאה (לטעמי בקושי הצליחה לשמור על הקיים), כי כל אחד חי בבועה שלו ודיונים מסוג זה לא מובילים לשום מקום.

אבל אני יכול לומר לך שאדם השומע מהרב עובדיה דברים נחרצים על לבישת פאה (ולא קורא במעין אומר עד כמה היקל באופן פרטי), ואדם שלומד את הסוגיא רק מתוך יביע אומר והוא בטוח שכל הפוסקים אוסרים חוץ מבודדים ש"אין דבריהם מחוורים כלל" וכנראה כד ניים ושכיב כתבו מה שכתבו, ולאחר מכן פותח ספרים כמו "חן וכבוד" ומגלה את הצד השני של המטבע, למעלה ממאה גדולים שכתבו להתיר, מתוך טעמים וסברות חזקות כברזל, ואדרבה מה שהתיר הגר"ע "שתי אצבעות" אינו מקובל על רוב ככל הפוסקים ובמהר"ם אלשקר אין רמז לזה, אותו אדם נהפך מהקצה אל הקצה ומעתה דואג לזכות את הרבים בכל מה שהוסתר והועלם ממנו וגרם לו לכער את אשתו בלא יודעין במקום להנות מיופיה.

אז מה הועילו חכמים בתקנתם, בדרשות חוצבות להבות או בהעלמת דעות הפוסקים המתירים וטעמיהם?

ובשלמא בעבר שלא היה אינטרנט, לוקחים את הספרים הללו ומעלימים אותם, ומפיצים את הילקוט יוסף בכל כוחם, ובא לציון גואל. וגם אם טועים, מדביקים מדבקות חדשות על הספרים, ושב ורפא לו...

אבל כיום שיש אינטרנט הנותן במה לכל צורב לפרסם את דבריו לעשרות אלפי אנשים בדיוק כמו שיעור הלווין, גם זה ליתא.
אני לא בא להתווכח איתך על מציאות.

מי שחושב שמרן הגרע"י זצוק"ל לא שינה את המציאות גבי לבישת הפאה כנראה אינו מבדיל בין יום לליל.
 
קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה

קרה ולא קרא, וקרה בפעמים בודדות ונדירות.

עד שהרב יצחק העיד שכאשר הרב עובדיה כתב על הרב ברדא שכל יראי שמים יתרחקו מהוראותיו, הלך אליו והתפלא מדוע כתב כן, וגם הביא סייעתא ממרן הגר"ש משאש שגם הוא היכה על קודקודו.

אבל לחזור על זה שוב ושוב בשיעור הלווין ובכל שיעור מזדמן, ולחזור על זה שוב ושוב בכל ספר, גם על השמצה שהתבררה כלא נכונה, מהיכי תיתי להשוות בכלל?
 
אני לא בא להתווכח איתך על מציאות.

התעלמת מכל מה שכתבתי, כאשר כתבתי במפורש שאיני דן על המציאות, והדבר היחיד שהתייחסת אליו היא המציאות - דיון ברמת גן חובה שנוח לך לברוח אליו. המציאות היא שגם חלק מנכדותיו של הגר"ע יוסף לובשות פאה. וחלק נכבד מנשות תלמידי חזון עובדיה (שהתיר להם בעצמו להתחתן כך). וחלק מעסקני ש"ס. ואידך זיל גמור.
 
קרה ולא קרא, וקרה בפעמים בודדות ונדירות.
קרה עשרות ואולי מאות פעמים למי שבקיא בספריו.
גם על השמצה שהתבררה כלא נכונה, מהיכי תיתי להשוות בכלל?
אמרתי לך בעבר שתשלח לו במקום להתאונן ולהתלונן.
ולכן התעלמת מכל מה שכתבתי,
שאינו קשור לנידון.
כאשר כתבתי במפורש שאיני דן על המציאות.
ולכן כתבת,
(לטעמי בקושי הצליחה לשמור על הקיים),
 
ראשי תחתית