בפרשה מבואר שאברהם פחד המצרים שיהרגו אותו בגלל שרה ולכן אמר לה להגיד אחותי היא
ושמעתי לשאול מדוע אברהם לא נתן גט לשרה וכך הם לא יכשלו באשת איש שהלא גם בני נח מצווים על אשת איש
ושמעתי ליישב בזה שכיון שמבואר ברמב''ם שלפני מתן תורה לא היה קידושין וגירושין אלא אדם היה פוגש אישה בשוק מביאה לביתו ובא עליה וכן כשרצה לגרשה הם עוזבים אחד את השני וממלא כיון שאברהם אבינו היה נביא והוא ידע מכך שהיא תחזור אליו ממילא הוא לא יכול להחליט שהוא עוזב אותה דהיינו כיון שהוא יודע שיקרה להיפך אין להחלטתו תוקף כלומר שהידיעה סותרת את הבחירה וכעי''ז מבואר במשך חכמה וצריך לעיין בפנים ויש לדון בתשובה זו שנביא לא בהכרח שיודע הכל ומי אמר שיידע שהיא תחזור להיות אשתו.
עוד שמעתי לדון בזה שהלא אברהם אבינו היה כהן ואם היה מגרשה לא היה יכול להחזירה ויש לדון בזה שהלא הוא לא נתתכהן רק לאחר מלחמת המלכים ובפשטות חזרה אליו עוד קודם המלחמה ונמצאת שהיה מחזיר גרושתו עוד לפני שנעשה כהן ואם לאחר מכן נעשה כהן אולי א''צ לגרש כיון שהוא נשאת אותה גרושה בהיתר וצריך לבדוק ביבמות ואין אני כעת יודע,כיון שמצאנו בכה''ג שנשא אלמנה וא''חכ מינו אותו לכה''ג שאינו צריך לגרש ואולי גם בכהן הדיוט בגרושה.
אבל בפשטות אין חיוב על האדם שהשני לא יעובר חטא לגרש את אשתו .
ושמעתי לשאול מדוע אברהם לא נתן גט לשרה וכך הם לא יכשלו באשת איש שהלא גם בני נח מצווים על אשת איש
ושמעתי ליישב בזה שכיון שמבואר ברמב''ם שלפני מתן תורה לא היה קידושין וגירושין אלא אדם היה פוגש אישה בשוק מביאה לביתו ובא עליה וכן כשרצה לגרשה הם עוזבים אחד את השני וממלא כיון שאברהם אבינו היה נביא והוא ידע מכך שהיא תחזור אליו ממילא הוא לא יכול להחליט שהוא עוזב אותה דהיינו כיון שהוא יודע שיקרה להיפך אין להחלטתו תוקף כלומר שהידיעה סותרת את הבחירה וכעי''ז מבואר במשך חכמה וצריך לעיין בפנים ויש לדון בתשובה זו שנביא לא בהכרח שיודע הכל ומי אמר שיידע שהיא תחזור להיות אשתו.
עוד שמעתי לדון בזה שהלא אברהם אבינו היה כהן ואם היה מגרשה לא היה יכול להחזירה ויש לדון בזה שהלא הוא לא נתתכהן רק לאחר מלחמת המלכים ובפשטות חזרה אליו עוד קודם המלחמה ונמצאת שהיה מחזיר גרושתו עוד לפני שנעשה כהן ואם לאחר מכן נעשה כהן אולי א''צ לגרש כיון שהוא נשאת אותה גרושה בהיתר וצריך לבדוק ביבמות ואין אני כעת יודע,כיון שמצאנו בכה''ג שנשא אלמנה וא''חכ מינו אותו לכה''ג שאינו צריך לגרש ואולי גם בכהן הדיוט בגרושה.
אבל בפשטות אין חיוב על האדם שהשני לא יעובר חטא לגרש את אשתו .