אשמח לראות את הרשב"א וסיעתו שמתירים קמיצה אחר קמיצה.
אעתיק ממה שכתבתי בהרחבה יותר ומשם באר'ה:
ומכל מקום לאחר העיון אין כאן קושיא כלל וכלל, ואפילו ראיה ברורה להיפך שאין השיעור כ''כ קטן. דהנה מבואר בתלמוד ירושלמי מסכת יומא דף ט,א "א"ר יוחנן קומץ שקדש בכלי והקטירו אפי' שומשמין יצא, ר' יהושע בן לוי אמר מתני' לא אמרה כן אלא הקטיר בקומצו פעמים כשירה, ר' חמא בר עוקבה בשם ר' יהושע בן לוי אין קמיצה פחות משני זתים, ואין הקטרה פחותה מכזית, ר' יצחק בי רבי אלעזר
שאל, מעתה כהן שאין ידו מחזקת כשני זיתים פסול מן העבודה". וביארו בקרבן העדה ובפני משה דר' אלעזר תמה
וכי ייתכן ויעלה על הדעת שכהן שאין דעתו מחזקת כשני זיתים פסול מן העבודה. הרי דכבר בזמנם היה מציאות שכהן שאינו ננס (שהרי ננס הוא בעל מום ע' בכורות פ''ז), ובעל מום לא יהיה נכנס בידו כשני זיתים. ומעתה אם נאמר לכל הפחות כשיעור קטן של המקטינים בזמן הזה היעלה על הדעת שא''א לאחוז בידו ב' זיתים קטנים של היום?
וממילא להיפך, ומבואר היטב שדברי הש''ס לא תואמים לדברי המקטינים קרוב לעשירית ביצה, ורק מרבע או שליש ייתכן. שבזה ייתכן דהרבה כהנים יוכלו, אולם איכא מיעוטא דאינם נסים ומ''מ לא יוכלו.
מכל מקום קשה טובא על שיטת תוס' כחצי ביצה, וכל שכן על המכפילים מחצי ביצה.
ואמנם גם זה יש ליישב באופן מרווח שבספר שפת אמת על מנחות כו. כותב שכוונת הירושלמי בדבריו לא לפסול כהן מכל העבודות, דודאי אין זה בעל מום וננס וכיו''ב, אלא שכהן שאין גופו גדול כ''כ להחזיק ב' זיתים ייפסל מעבודת קמיצה שאינה נעשית אלא באדם בריא משאר בני אדם. והמחלוקת לפי דבריו בירושלמי היא האם אפשר לקמוץ פעמיים ולהקטיר, ואף אם אין ידו מחזיקה ב' זיתים מ''מ מותר בעבודת קמיצה ע''י ב' פעמים (וע' כעי''ז בתשו' חת''ס סי' צח) ועל זה דן ר' יצחק בן רבי אליעזר. דכהן כזה פסול לעבודת ההקטרה אף שאינו בכלל בעלי מומין המבוארים במתני' בבכורות הפוסלים לגמרי מן העבודה.
ולפי זה לא קשיא מידי דזה גופא הגמרא באה לומר בתמיהה, "מעתה כהן שאין ידו מחזקת ב' זיתים פסול מן העבודה" והלא רוב הכהנים אף שלא היו ננסים לא הגיעו למצב בו יש בידיהם להחזיק כחצי ביצה, וכ''ש ביצה שלימה. וכך היה גם בזמנם. ולכן עבודת ההקטרה הייתה מיוחדת.
ויתירה מכך ראה
ברשב"א עירובין מח. ובשו"ת חת"ס שכתבו דכהן שקומצו קטן חוזר וקומץ פעם אחר פעם.