תרומה לעזרא

מכתבים מהרב יצחק יוסף

הניסוח היתר מדומה הוא לא שלי אלא של אחד מהרבנים או יותר מאחד. יותר מאוחר נחפש מיהו הרב.
הנה לך דברי הרב פנחס עפשטיין ראב"ד ירושלים המנחת יצחק הרב משה אריה פרוינד הרב יוסף ליברמן צילום מסך 2025-02-17 221447.pngצילום מסך 2025-02-17 221646.pngצילום מסך 2025-02-17 221734.pngצילום מסך 2025-02-17 221812.pngצילום מסך 2025-02-17 222155.pngהרב שטרנבוך הרב סופר ועוד ועוד רבנים
ולקינוח תשובה של הרב יהודה ברכה
 
לא די לכם שמרן רבי יהודה צדקה שהיה מתחמק מלכתוב תשובות בהלכה טרח מיוחד לכתוב תשובה בספרו שלדעתו זה לא היתר?????
 
איני זוכר אם עלה כבר:
 

קבצים מצורפים

  • יצחק יוסף_1.png
    יצחק יוסף_1.png
    4.7 מגה-בתים · צפיות: 27
  • יצחק יוסף.png
    יצחק יוסף.png
    5 מגה-בתים · צפיות: 27
וגם כאן כתב בענות חן שעדות אחיו ר' דוד לגבי ברכת הגלידה בסעודה - עדות היא, ויתכן שחזר בו אביו, אלא שהעושה כמשנה ראשונה אין מזניחין אותו, ואין עדות זו עדות שקר.
 
כמה הערות:
כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף א'
לא ממש מדוייק, עי' לדוג' בהקדמתו לספר גבורת האר"י, והעתיקו הגר"י יוסף שליט"א בתשובה שהעלו כאן (עמ' 3)
[כמובן, זכותו של הגר"י הלל שליט"א לחלוק בתקיפות, כדרכה של תורה בכל הדורות בעניינים יסודיים]
בדף האחרון
תמוה, עי' כאן -
1742751782803.png
[במכתב הגר"מ מאזוז שליט"א הנז' כתב ש"אין בזה שום פגם ושום פסול ח"ו]
התואר ביתד היה הגאון נשיא מועצת. זהו.
מרן???? חלומות פז.
ובדקדוק הדגישו בכמה מקומות שהגאון ולא הגאון הגדול, כי זה תואר ששמור [בזמן ההוא] לחברי המועצת בלבד!
משנת התוארים הקבועים ביתד נקבעו רק בשנת תשנ"ז-נ"ח, עד אז תואר "הגאון הגדול" נכתב רק לעיתים רחוקות, וכשנכתב זה לאו דוקא היה על חברי המועצת [לדוג' זכור לי שכתבו כן על הג"ר עמנואל טולידנו]
 
איפה הרב הלל הזכיר את הרב עובדיה בספרריו וכתביו?
שו"ת וישב הים ח"ב סימן ג עמ' סא ז"ל : הרי לן מכל האמור שבמשך המאתיים שנה האחרנים נתפשט המנהג בכל קהילות הספרים במזרח ובמערב בארץ ובגולה להניח שני זוגות תפילין דרש"י ור"ת ביחד בתפלת שחרית וזה לא רק לת"ח אלא גם בעלי בתים ואנשי צורה כמו שהעידו וכו' וכו' וזה היה המנהג הנפוץ והפשוט עד כמעט לפני כעשרים שנה, שמאז החלו רבים מניחים תפילין דר"ת לאחר התפילה ע"פ פסקו של הרב יביע אומר ובודאי ששינוי מנהג זה אינו לפי רצון חכמים כיון שהוא מנוגד גם לדעת מרן ז"ל בשו"ע כנ"ל, וגם לדעת הזוהר הקדוש והאר"י ז"ל. עכ"ל וישב הים.
 
איפה הגר"י הלל הזכיר בספריו את הגרש"ז אויערבאך זצ"ל?
הוא מותיב והוא מפרק: שו"ת וישב הים (ח"א סי' ט"ו או' ח'): "ועיין מנחת שלמה להגרש"ז אויערבאך שליט"א (סימן נ"ג)".
 
ראשי תחתית