באנר תרומה

משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (3)

בוא נאמר כך:

היו תורמים להדפסת 100000 עלונים בכל שבוע - אולם בכל ביכנ"ס היו נשארים ערימות ערימות של עלונים.

ובשיעור עצמו בהתחלה היתה התלהבות ובאו כל שבוע 100/200 אנשים אולם כל מי שהגיע בשנים האחרונות

מצא 10 /20 אנשים בלבד.

ופ"א נכדו התרעם באוזני כל כך שכשהביאו את הרב יגאל כהן בעיוה"כ פ"ד המקום היה פתאום מלא מפה לפה

ועל כך שלא יודעים ומכירים מיהו מרן ראש הישיבה מידי שבוע בשבוע.

אז לא לספר סיפורים כאילו מרן הגר"מ מאזוז זצ"ל הנהיג את כ-ל הציבור הספרדי וכו' וכו' (וכמובן שא"ז סותר גדלותו וגאונותו. ופשוט.)
א. אני לפחות לא מכיר רב שהנהיג את כ-ל הציבור הספרדי.
ב. השיעור מועבר ברדיו ובנקודות עם רבבות מאזינים.
ג. בית הכנסת היה מלא מפה לפה, למעט זמנים ותקופות מסויימות כגון שיפוצים או קורונה וכדו'.
ד. ברור שכשיש רב נוסף ועניין נוסף יותר יבואו (שלא בטוחים שיכניסו את דבריו בעלון)
ה. העלון התחיל מ 5,000 עלונים והלך וגדל בהתאם לביקוש.

אגב, אם כל המעצמה התורנית הזו הייתה בעיניכם לאין וכלום, מדוע איימתם על הרבנים שהלכו להיות רב מקדים אצל מרן הגרמ"מ בתקופה שהיו (ולא אצטט לך בימים אלו של טרום יום הדין את דברי הגר"ב חותה אלו מילים יפות קיבל אחרי השיעור שמסר שם ואכמ"ל)?
 
ומי שהגרע"י קורא לו "רשע" {מוקלט} הוא בסדר
אם ראית וכו שעבר עבירה וכו, ובפרט שגדו"י החזירוהו והעמידוהו בראש, ובפרט שאלו דברים שנאמרו בבית פנימה ובחוץ הורה מרן הגרע"י אחרת ואין ללמוד מהם.
 
אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה וכו,

ובפרט שגדו"י החזירוהו והעמידוהו בראש
אחרי שאיים עליהם שאם לא יחזירוהו - יפתח מפלגה חדשה
ובפרט שאלו דברים שנאמרו בבית פנימה
ופורסמו על ידי בני הבית
ובחוץ הורה מרן הגרע"י אחרת ואין ללמוד מהם.
כאמור - לאחר שאיים בקול רעש גדול
 
כי אחרי פטירת מרן הרב עובדיה - נוסד השיעור,

והשיעור נכתב והופץ,

ואז 'גילו' שהעלון גם מבוקש בכל מקום ומודפס ב100,000 עותקים,

ולא,

הוא לא צריך רב מקדם שיגיד שהוא נשיא אלוקים בתוכנו - פשוט כי יש מספיק אנשים שמאמינים בזה באמונה גמורה,

והוא גם לא צריך למרוח מודעות "מרן, מנהיג, מנהיגי, מנהגי, הדור"....

והוא יושב ספון בביתו - ומצודתו פרוסה בכל העולם כולו,

אז, או אז,

אוהו,

יש לו בעיה בהשקופה!...

הוא בעייתי!....

הוא מסוכן!....


תתקדמו קדימה, קלטנו את האסטרטגיה...
כנראה שזה מה שהפריע לגרי"ג אדלשטיין זצ"ל...
 
אחרי שאיים עליהם שאם לא יחזירוהו - יפתח מפלגה חדשה
נו ו?
ופורמו על ידי בני הבית
נו ו?
כאמור - לאחר שאיים בקול רעש גדול
נו ו?

א. יש הוראה ציבורית ויש דיבורים בבית פנימה. בהוראה לציבור מרן היה ברור מאוד ומהדיבורים בבית לא ניתן ללמוד מאומה בטח שלא למעשה נגד הוראה מפורשת.
ב. דור דור ודורשיו, גדולי ישראל שליט"א יודעים מכל הנ"ל ועדיין סומכים עליו את ידיהם בכל כוחם (וגם מי שהסתייגו ממנו לתקופה חזרו אח"כ).
 
כנראה שזה מה שהפריע לגרי"ג אדלשטיין זצ"ל...

אני כתבתי מה הפריע לכם.

כדי להיות הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל - צריך להיות תמיד הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל - ולא רק כשזה נוח לי.

השקפה ויהדות זה לא מטוטלת.

ודו"ק. וד"ל. ואכמ"ל.
 
כנראה שזה מה שהפריע לגרי"ג אדלשטיין זצ"ל...
הגרי"ג אדלשטיין? פתאום אתם לוקחים ממנו השראה? כמה כעסתם אז כשמרן הגרא"ס עלה לקבל את ברכתו לכניסה למועצת?
איפה העמוד שדרה שלכם? יש לכם השגות על גדולי ישראל תעמדו ותטענו אותם אתם אל תפנו ברטט לגדולי ישראל הליטאים!
 
אם אפשר מכל חברי הפורום להשאר ב"משא ומתן בדברי הילקוט יוסף" ולא להגרר למקומות אחרים.

קצת קשה לנהל פה שיח הלכתי עם מישהו שיש עשרות הודעות לא קשורות שקופצות פה.
 
שם זו לא מחלוקת שו"ע ורמ"א. הרמ"א מדבר על ענין אחר, שהקורא מנדב סכום לצדקה או לחזן, ובזה גם הגר"ע פסק להתיר בתשובה ארוכה שם המתחילה בעמ' כ"ז בהערות.
 
שם זו לא מחלוקת שו"ע ורמ"א.
לא אמרתי שזה דווקא הרמ"א...
הכוונה שהביא "יש אומרים ויש אומרים" והכריע הלכה כשו"ע והביא אותו בשם יש אומרים.
זה בדיוק מה שרצית ואל תתחמק.
היכן פסק כשו"ע והביא אותו כ"יש אומרים"? דוגמאות בבקשה.
 
זה מה שכתבתי:
אין קשר לנד"ד, תמצא לי בבקשה מחלוקת שו"ע ורמ"א שהוא פוסק כשו"ע והביא את שניהם כ"יש אומרים".

ואם תמצא דבר כזה, תוכל לומר שגם לאידך גיסא כאשר פסק כרמ"א כתב י"א וי"א, ואין ראיה שהעלים במתכוון.
 
זה מה שכתבתי:
מה שכתבת אחרי ההודעה הנ"ל.
ולא הבנתי אותך?

מה העניים שאתה רוצה שזה יהיה מחלוקת "דווקא עם הרמ"א"?

כל העניין הוא שכתבת שהוא "מסתיר את דעת השולחן ערוך", והנה גם פה הוא מסתיר.
אל תתלה בתירוצים מגוכחים.
 
כתבתי שהוא מסתיר את העובדה שבמחלוקת השו"ע עם הרמ"א הוא פוסק כרמ"א.

אם תביא לי מקרה זהה של מחלוקת שו"ע ורמ"א שהוא פוסק כשו"ע ובכל זאת מסתיר, זו תהיה פרכא לראיה.
 
ראשי תחתית