ראה כמה אתה מתעקש לומר שבנו המציא זאת .ראה למשל כאן, שמרן הגרע"י לא מתיחס לזה, והבן מאוד, כי מעולם לא כתב מזה ורק בנו המציא זאת
כדאי לברר אצל הרבנים הנז' לשמוע מהם אם כך היה הנוסח של מרן זצ"ל, ואולי הם שמעו את מרן יורד לפני התיבה, ושמעו מפיו איך הנוסח שלו, ובזה ידעו כולם אם ממרן זצ"ל בא נוסח זה או לא.וכן היה הנוסח בבית הכנסת של הגרע"י אצל כל הש"צ שהיו שם. הרב גולן אלוף והרב בן יהוידע ועוד, כידוע
צ"ע אם הראש"ל הרב יצחק הוא שהמציא את הנוסח, כי הסידור חזון עובדיה במקורו איננו שלו.
בן אחיו של הרב עובדיה, אברך בשם הרב אברהם עובדיה שמתגורר ברמת שלמה, הגה רעיון להוציא לאור סידור ע"פ פסקי הרב עובדיה. זה היה לפני עשרות שנים, היה אז רק סידור תפילת ישרים, גם "אור ודרך" עדיין לא יצא לאור.
הוא ישב עם הרב עובדיה כל יום שישי על הסידור, לשפר ולהגיה.
כאשר רצה להוציאו לאור, וביקש הסכמה, אמר לו הרב עובדיה שיתנו לבנו הרב דוד יוסף שיעבור עליו סופית.
לאחר מכן כשהגיע לרב עובדיה, ביקש ממנו הרב עובדיה לתת לרב דוד להוציא את הסידור, כי הוא רצה לעשות זאת מימים ימימה, וכואב לו שמישהו אחר לקח לו את הרעיון.
הרב עובדיה הפציר בו לוותר והוא לבסוף וויתר. בכל זאת, הרב עובדיה מבקש.
לאחר מכן חלתה בתו של הרב דוד במחלה הנוראה. הוא קישר זאת לסידור הגזול, אבל לא החזירו לבעליו אלא חיפש ומצא מי מהמשפחה מוכן לקחתו על עצמו - ונתנו לרב יצחק יוסף שיוציאו לאור.
הרב יצחק יוסף שידע היטב מי בעליו של הסידור, לקח אותו והוציאו על שמו כמהדיר הסידור. במהדורה הראשונה עוד הופיע קרדיט זניח בהקדמה לרב אברהם עובדיה, שערך וסידר (כביכול רק עזר בהוצאת הסידור...) ובמהדורות שלאחר מכן גם זה נמחק, ללא שום זכר לבעליו האמיתי של הסידור.
(כל מה שכתבתי ידוע היטב במשפחת יוסף המורחבת, אבל הרב אברהם עובדיה הנ"ל זהיר מאוד בכבודו של הרב יצחק יוסף ואינו מעוניין לדבר על כך בגלל מדותיו הנאצלות).
אתה סותר את עצמך שבתחילה אתה כותב שכביכול הגר"י לא ערך את הסידור ולכך הנוסח 'קיונו וציפינו' לא ממנו, אלא מהעורך, (וא"כ אין לתמוה עליו) אלא שלבסוף אתה כותב שהגר"י הוציא את הסידור, א"כ הוא כן היה יכול להכניס את הנוסח
אני חוזר וכותב, אתה לא מונח בפרטים, ואתה רומז או כותב שהרב יצחק גזל את הסידור.כפי שתיארתי לעצמי, אין לך שמץ של מושג על הסיפור הזה.
אין שום סתירה בין מה שכתבת לבין מה שכתבתי, בין אם הוא עבר על הסידור, ובין אם מאן דהו עשה טעמים לקריאה של שני וחמישי.
אכן זה חמור מאוד.אני חוזר וכותב, אתה לא מונח בפרטים, ואתה רומז או כותב שהרב יצחק גזל את הסידור
ברוך ה' תלמידיו של מרן זצ"ל חיים וקיימים, אפשר לשאול את בנו רבי משה שליט"א שלא זזה ידו מתוך ידו עד סוף ימיו והתפלל עמו וכן נכדיו והמתפללים בבית מדרשו.וע"כ כדאמרן, שמרן הגרע"י היה תנא דווקנא, ואם לא כתב בספריו לומר "וציפינו" אז זה יותר מברור במאת האחוזים שהוא לא אחז כך.
ובפרט שכבר הבאתי לעיל עדןיות שלא היה אומר כך. וזה לא קשור אליו.
למה אתה כותב שהילקו"י חידש נוסחאות מדעתו. כאשר ידוע לכל, שהכל מאביו מרן זצ"ל וכמבואר ביבי"א חלק ח סימן יא שלכל נוסח הביא מקורות.
תציין לי נוסח א' שכתב בילקו"י מדעתו ולא מדעת
ברוך ה' תלמידיו של מרן זצ"ל חיים וקיימים, אפשר לשאול את בנו רבי משה שליט"א שלא זזה ידו מתוך ידו עד סוף ימיו והתפלל עמו וכן נכדיו והמתפללים בבית מדרשו.
אני אישית התפללתי פעמים רבות ביחוה דעת ובבית מדרשו וכך היה הנוסח. קיוינו וציפינו כל היום.
חבל להתעקש ולהתווכח על דברים ברורים.
שקר מוחלט.ולגבי קוינו וציפינו ע' ביביע אומר חלק ח סימן יא אות לה בשם הגרח"ף
דמיונות וחלומות, במחכ"ג.וראיתי לרא"ח עדס שכותב שזה היה מנהג חלב מאז ומעולם.
בבקשה.דמיונות וחלומות, במחכ"ג.
ולא נדפס כן בשום סידור.
וחיפוש מהיר בספרי הגר"י עדס באוצה"ח יראה שאין דבר כזה בכל ספריו.
יש שם!
אבל מה לעשות שגם בשו"ת איש מצליח שינה את הנוסח בגלל זהשקר מוחלט.
אין כזה דבר שם.
אולי הניק @תפארת מחפש להצדיק דבריו וממציא מראי מקומות?
איני יודע.
שוב עיינתי היטיב בד' היבי"א וראיתי בדיוק מש"כ שם, והבנתי הטעות של הרב הכותב
שו"ת יביע אומר חלק ח - אורח חיים סימן יא
לה) וכל עין לך תצפה, בשערי תשובה (סימן רפא סק"א) כתב, שהנוהגים לומר תצפה, התיו בשו"א, והצדי בפתח, הוא טעות, אלא צ"ל אות ת' בחיריק ואות צ' בשוא, כי אינו מלשון "בוקר אערוך לך ואצפה", שהוא ענין תוחלת ותקוה, אלא הוא מלשון הבטה כמו עיניו בגוים תצפינה. ע"כ. אבל במחזור אהלי יעקב לר"ה (דצ"ב ע"ב) כתב, שהנכון לומר תצפה, תיו שו"א והצדי בפתח, ופירושו תוחלת ותקוה לטוב כמו ואני בה' אצפה, וכן בוקר אערוך לך ואצפה. כן נראה לי, ודלא כהשערי תשובה. ע"כ. וכ"כ הרה"ג מהר"ר יחיא צאלח בסידור עץ חיים (דקל"ב ע"א). ע"ש. גם בשו"ת שם משמעון פולאק (חאו"ח סימן ז) הביא דברי השערי תשובה שהאומרים כן טועים, וכתב, ולפעד"נ שאין כאן טעות, כי בודאי הוא ענין תוחלת ותקוה, וכההיא דסוטה (י א) ותשב בפתח עינים, בפתחו של אברהם אבינו שהכל מצפים לראותו, ופירש רש"י שהיה חביב עליהם. וכן בפיוט לר"ה ויוה"כ ועיניהם לך מיחלות, שהוא בודאי לשון תוחלת ותקוה. ע"כ. וכן בשבת (לא) צפית לישועה. ובסוכה (נג ב) ועינינו ליה מיחלות. אף כאן ועין לך תצפה, הוא לשון תוחלת. ולפי נוסחת הגר"ח פלאג'י בכף החיים (סימן טו אות לד) צ"ל כי לישועתך קוינו וצפינו כל היום. ע"ש. וע' באוצר התפלות וכן בסידור בית יעקב להגאון יעב"ץ שג"כ כתבו תצפה התי"ו בשוא והצדי בפתח. וכן מנהגינו. ועיקר.
הרי שרק הביא שלפי נוסל הגרח"פ כצ"ל, אבל הוא אינו מודה בזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
טוב שתיקנת.הרי שרק הביא שלפי נוסל הגרח"פ כצ"ל, אבל הוא אינו מודה בזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!