לא הבנתי אחרת, אלא רק רציתי להבהיר שלענ"ד אין לנו לחשב חשבונות שכאלו על סמך דעתנו הרחבה.אכן, זו השערה שלי בלבד. איך הבנת אחרת?
לא הבנתי אחרת, אלא רק רציתי להבהיר שלענ"ד אין לנו לחשב חשבונות שכאלו על סמך דעתנו הרחבה.אכן, זו השערה שלי בלבד. איך הבנת אחרת?
בא' כתב "חלילה ללמוד בפי' הקהתי", לא צריך בשביל זה את השאלה.בפרט שנהג לא להגיב על גוף השאלה אלא בדף נפרד.
אנשים מנסים לפעמים לטמא את הטהור בק"נ טעמים.אחד כזה שזכה לזכות את הרבים באופן כל כך גדול וכעת בוודאי יושב במחיצת רש"י, הוא מלאך בעיני. מה גם שאינו אלא דולה ומשקה מתורת רבותינו ולא ממציא פירושים משלו. לעיתים רחוקות ונדירות אולי תמצא שדלה מבורות נשברים כמו חנוך אלבק (שגם הוא לא היה איזה כופר אלא יהודי אורתודוכסי).
בא' כתב "חלילה ללמוד בפי' הקהתי", לא צריך בשביל זה את השאלה.
לא ניסיתי לטמא כלום, והדגשתי שאני עצמי לומד בפירוש זה. (כמובן כשיש לי צורך, אחרת תמיד מעדיף את פירוש הברטנורא, ושאר נושאי הכלים הקדומים).אנשים מנסים לפעמים לטמא את הטהור בק"נ טעמים.
לא דיברתי עליך ספציפית, ובפרט אחרי שהבהרת זאת לעיל.לא ניסיתי לטמא כלום, והדגשתי שאני עצמי לומד בפירוש זה. (כמובן כשיש לי צורך, אחרת תמיד מעדיף את פירוש הברטנורא, ושאר נושאי הכלים הקדומים).
יש אנשים שכל מגמתם אנטי, ורק מחפשים על מי לפרוק.לא דיברתי עליך ספציפית, ובפרט אחרי שהבהרת זאת לעיל.
כתבתי זאת על אותם מחברי קונטרסים והזיותיהם הנלוזות.
גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......במשניות קהתי כתב הגרח"ק זצ"ל שאין ללמוד.
סתירות יש בכל מקום.גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]
גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]
אפשר ציטוט, אכן הרבה יותר מסתבר:גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]
שלא היתה דעתו נוחה מבחורי ישיבה שמחפשים פירושים קלים במקום ללמוד לעמול ולהבין לבד.
מה לעשות שמי שכתב שלא אהב כתב טעמאזו סתם השמצה ללא הוכחה.
סביר להניח שלא היתה דעתו נוחה מבחורי ישיבה שמחפשים פירושים קלים במקום ללמוד לעמול ולהבין לבד.
ומאי טעמא באמת???מה לעשות שמישכתב שלא אהב כתב טעמא
ומאי טעמא באמת???
גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]
עיין היטב.סתירות יש בכל מקום.
ודווקא כפי התרשמותי, הרב קהתי זצ"ל היה יסודי ודייקן מאוד בעבודתו.
המורם מכל האמור: אין לקשקש קשקושים ולבזות ת"ח ויר"ש רק כי צבע המשקפיים שלהם אינו לטעמי.
בחב'ד יודעים חשבונות שמיים.כל מילה בסלע.
רק לא הבנתי, מניין להחליט שבגלל שלא שמע לאדמו"ר מחב"ד נפטר אחר זמן קצר? וכי יודעים אנו חשבונות שמים?