משניות קהתי [מפוצל]

אחד כזה שזכה לזכות את הרבים באופן כל כך גדול וכעת בוודאי יושב במחיצת רש"י, הוא מלאך בעיני. מה גם שאינו אלא דולה ומשקה מתורת רבותינו ולא ממציא פירושים משלו. לעיתים רחוקות ונדירות אולי תמצא שדלה מבורות נשברים כמו חנוך אלבק (שגם הוא לא היה איזה כופר אלא יהודי אורתודוכסי).
אנשים מנסים לפעמים לטמא את הטהור בק"נ טעמים.
 
אנשים מנסים לפעמים לטמא את הטהור בק"נ טעמים.
לא ניסיתי לטמא כלום, והדגשתי שאני עצמי לומד בפירוש זה. (כמובן כשיש לי צורך, אחרת תמיד מעדיף את פירוש הברטנורא, ושאר נושאי הכלים הקדומים).
 
לא ניסיתי לטמא כלום, והדגשתי שאני עצמי לומד בפירוש זה. (כמובן כשיש לי צורך, אחרת תמיד מעדיף את פירוש הברטנורא, ושאר נושאי הכלים הקדומים).
לא דיברתי עליך ספציפית, ובפרט אחרי שהבהרת זאת לעיל.
כתבתי זאת על אותם מחברי קונטרסים והזיותיהם הנלוזות.
 
לא דיברתי עליך ספציפית, ובפרט אחרי שהבהרת זאת לעיל.
כתבתי זאת על אותם מחברי קונטרסים והזיותיהם הנלוזות.
יש אנשים שכל מגמתם אנטי, ורק מחפשים על מי לפרוק.
 
גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]
סתירות יש בכל מקום.
ודווקא כפי התרשמותי, הרב קהתי זצ"ל היה יסודי ודייקן מאוד בעבודתו.
 
גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]

זו סתם השמצה ללא הוכחה.

סביר להניח שלא היתה דעתו נוחה מבחורי ישיבה שמחפשים פירושים קלים במקום ללמוד לעמול ולהבין לבד.
 
גם דעת רשכבה"ג חכם שלום לא היתה נוחה ממשניות אלו ואמר שיש שם הרבה סתירות.......
[הובא ב"ורב שלום בניך"-פנינים מחכם שלום]
אפשר ציטוט, אכן הרבה יותר מסתבר:
שלא היתה דעתו נוחה מבחורי ישיבה שמחפשים פירושים קלים במקום ללמוד לעמול ולהבין לבד.
 
אני לא משתייך לחב"ד. וכמדומה זו כבר פעם שניה שאתה מסיט אשכול לכיוון של שטויות והבלים, כשברור שיש לך משהו נגד חב"ד.
 
אני לומד על הסדר משנה עם ברטנורא ותפארת ישראל (וקצת תוי"ט ורמב"ם), ועל הרבה מהמשניות אני עובר אח"כ על קהתי לכמה סיבות.
א. בשביל ההקדמה והרקע למושגים ממסכתות אחרות.
ב. לראות שהבנתי נכון דברים שאולי היו לי לא כ"כ מובנים או שהיתה חסירה איזו מילת קישור או בירור בכדי להבין.
ג. בשביל פירושים נוספים כגון מאירי ועוד.
ד. לסיכום של פירושים ארוכים כגון תוי"ט או הבנה אחרת בכל פירוש המשנה ברמב"ם, וכן שינויי גירסאות.
 
ראשי תחתית