כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,820
הכל גיבובים ושיחת חוליןכדאי שהשיח יהיה מכבד...
עי' שו"ת מנחת שלמה ח"א קמא בהתחלה שכתב כן שכל הפוסקים סברו שזה חידוש גדול מאד (וע"ע בהערה שם מבנו הגר"ש), ועי' ביבי"א הנ"ל ומהגר"ע עטיה זיע"א. וכן עוד. ושלא לדבר על המהרש"ם וסייעתו שנקטו בכל חשמל אפילו להט שהוא דרבנן, אלא שבזה התקבל להחמיר ואכמ"ל.
ושורש הדברים הוא ששתיקתם של גדולי הפוסקים שעסקו בזה ולא העלו בדעתם לומר בונה וסותר היא הוכחה שלא סברו כן.
ואגב כדאי מאד שתעיין בסוגיא הזו בעיון ואח"כ תבין לבד שאף שדברי החזו"א מתוקים ועצומים בסברא, מ"מ מחודשים מאד, ודוק.
מתקן מנא דרבנן??י"א מתקן מנא דרבנן
אז קודם כל שם הוא כותב שמעתי מתלמידיו שכך סיפרו(ואינני יודע למה זה נשמע מצוץ מהאצבע, אולי אינך מכיר את הרב מרדכי הלפרין ואת דייקנותו במסירת שמועות מרבו)
כך כותבים על גדולי עולם כהגר"ע עטיה? של נעליך.ואלו שחושבין שאינו צודק זה רק כל מיני סוגי מעתיקים אחד מהשני. ולא מעיינים.
הרב עזרא עטייה כתב על זה???כך כותבים על גדולי עולם כהגר"ע עטיה? של נעליך.
כתוב שם ששאל בנערותו!אז קודם כל שם הוא כותב שמעתי מתלמידיו שכך סיפרו
והיינו שמועות לא מכלי ראשון
ועכשיו לעובדות- הר' דיסקין הנ"ל נפטר בשנת תרפ"ה, הגרש"ז נולד בשנת תר"ע, להוי אומר שכשנפטר הר' דיסקין הגרש"ז היה בגיל 15
נראה לך שילד בגיל 13 14 יש לו נידונים על בונה בחשמל??
הרי כל הנושא של בונה התחיל מהחזו"א, ורק אחרי שראה את זה בחזו"א כפי שכתב במכתב רק אז היה צד כזה אז איך לפי הסיפור המצוץ היה לו כזה צד בגיל בר מצווה??
כך שכל הסיפור- הוא בגדר "שמועות" גרידא, שרוב השמעות הם לא מדוייקות ולפעמים אף הפוכות
אמר.הרב עזרא עטייה כתב על זה???
לכן עניתי שזה "חלום" ואין משיבין על חלומותכתוב שם ששאל בנערותו!
עוד חלום טובאמר.
שו"ת יביע אומר חלק ז - אורח חיים סימן לועוד חלום טוב
ראה למעלה שהבאתי כמה "נוסחאות" לחלום
א. אמר שדעת החזו"א אינה מחוורת
ב. השיב על כך בתקיפות
ג. לקח פטיש והדגים זה בונה
כל פעם החלום משתנה לפי נסיבות האירוע והזמן
הבעיה שלך שאתה נכנס באמצע בלי לבדוק מה היה לפני, ומה כתבתי לפנ"כשו"ת יביע אומר חלק ז - אורח חיים סימן לו
וכן שמעתי בימי חרפי ממורנו הרב הגאון רבי עזרא עטייה זצ"ל, שסברת החזון איש בזה אינה מחוורת.
מעודי לא פגשתי כזה שיח על דברים של אחד מגדולי הדור.
הרב עובדיה שיקר במה שכתב?!
אז קודם כל שם הוא כותב שמעתי מתלמידיו שכך סיפרו
והיינו שמועות לא מכלי ראשון
ועכשיו לעובדות- הר' דיסקין הנ"ל נפטר בשנת תרפ"ה, הגרש"ז נולד בשנת תר"ע, להוי אומר שכשנפטר הר' דיסקין הגרש"ז היה בגיל 15
נראה לך שילד בגיל 13 14 יש לו נידונים על בונה בחשמל??
הרי כל הנושא של בונה התחיל מהחזו"א, ורק אחרי שראה את זה בחזו"א כפי שכתב במכתב רק אז היה צד כזה אז איך לפי הסיפור המצוץ היה לו כזה צד בגיל בר מצווה??
כך שכל הסיפור- הוא בגדר "שמועות" גרידא, שרוב השמעות הם לא מדוייקות ולפעמים אף הפוכות
זה לא נכון.כי הגרש"ז אוירבאך כל מה שהיה הו"א של "בונה" זה רק אחרי שראה את החזו"א [כאשר כתב כן במכתב לחזו"א]
לפני שראה את החזו"א הנ"ל שזה היה שנים אח"כ, לא היה הו"א כזו כלל
הזכרת לי עוד דבר שהגרשז"א הוסיף ולא הזכרתי אתמול, שהוא סבר שיש לחשוש לחומרא לשיטת החזו"א, שלא במקום פיקו"נ (ולכן בבית הוא הורה לחשוש לבונה. אבל בצבא ובבית חולים הורה לא לחשוש לדעה שזה דאורייתא אלא דרבנן בלבד, אפילו כאשר מדובר בבי"ח בבני ברק)זה היה נשמע ממך איזה קבלה מאולצת כזו למרות שיש עליה קושיות.
ומ"מ הוסכם אצל כל האחרונים פה אחד דלכה''פ איסור דרבנן מיהא איכא.
והאמת שלאחר אותו מאמר הבנתי, מש''כ רח''ע שבירר בכתובים שזה אסור, אך לא רצה לבא בפולמוס וכו'.
עיין כאן
הצג קובץ מצורף 8553
יש דעה כזאת, בשו"ת דבר חברון. אני חושב שהוא סובר שסגירת מעגל חשמלי מוגדרת לדעתו "תיקון רוחני" ולא תיקון פיזי, כי החוטים היו קיימים לפני כן ורק התחדש בהם הזרם.מתקן מנא דרבנן??
למה שיהיה איסור דרבנן,
סתם לזרוק סיסמאות לחלל זה לא עוזר
ממ"נ אם יש פה תיקון מנא זה דאו', ואם אין תיקון מנא אז אין איסור אפי' דרבנן
וכמו שפתיחת דלת אין איסור דרבנן גם בזה לא אמור להיות איסור דרבנן
ודלא כהרב אלקנה ישראל שכתב בספרו שמעיקר הדין מותר להתפלל עם מיקרופון בבית כנסת גדול בשבת. אלא דמחיזי וכו'.
אההה.
ראיתי.
וזהו החכם של הבמבה "האדמה".
ויש לדונו לכף זכות שחושב שצודק וכוונתו לש"ש.
באמת כדאי לעיין שם בנושא החשמל בהרחבה ובפירוט.יעויין באבא בם ח''ב סימן ג' בהרחבה.
כוונתו "דחויה" מחמת הקושייות שיש על דבריו ומחמת שכל הפוסקים האחרונים (לפני כ150 שנה) שדנו אם חשמל הוא מדאורייתא או מדרבנן לא סברו את החידוש הזה.דחוייה???
ראית את המאמר הנ"ל?.
לא נ"ל
כי אם היית רואה היית נוכח לדעת כמה סברו הכי
ועל זה אתה קורא לשון "דחוייה"
אין לך יותר דחוי מזה
מה לעשות שהרב אלקנה שליט"א הוסיף קושיות הן מחמת המציאות (שלזה פחות מרן הגרע"י זצוק"ל התייחס) והן מחמת ראיות.עכשיו ראיתי את הלשונות שנקט היבי"א בדעת החזו"א שהבאת, איזו עדינות ביחס לכותב הנ"ל,
אמנם רבך חולק, מותר לך להביא את שיטתו ואף להוסיף לה ראיות, אבל אל לך לנקוט לשונות חריפים יותר ממנו ...
קראת את המאמר הנ"ל??- זה שישנם כמה מפוסקי זמנינו שהזכירו את שיטתו לא אומר שאינה דחויה.
אבל מה לעשות זהו מניפולציה בהתגלמותה(ומרן הגרע"י זצוק"ל כתב "לית מאן דחש להא")
קראתי את כל הדברים כבר, וכוונתי אמורה להא שכמה מפוסקי זמנינו הביאו את דברי החזו"א, שהוא הראשון שחידש את הדבר "בפירוט".קראת את המאמר הנ"ל??
מה אחרוני זמנינו??
תלמד לקרוא דברים לפני שמגיבים
עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...אבל מה לעשות זהו מניפולציה בהתגלמותה
לית מאן דחש להא??
שקר וכזב!!
זה שהוא לא חש להא, זה לא הופך את זה ל"לית מאן דחש".
[תעשה טובה תעבור על המאמר הנ"ל ותראה כמה המשפט הזה מופרך מיסודו ועד כמה הוא מגוחך]
ברור שאחרי שהיביע אומר יכתוב כזו שורה "לית מאן דחש"רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.
(ורואים במאמר הנ"ל שהעיקר רוצה "לצרף" כמה שיותר שיטות לחזו"א אפי' אלה שכתבו במקו"א לא כך, ואפי' אלה שאולי רק כתבו "לדון בדבריו" כבר צירף זאת הכותב לרשימה)
גם לא ראיתי מישהו שחש להגיד לגוי להדליק "פלורסנט או מנורות וכו'"עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
אתה ממהר להתרגז.כך כותבים על גדולי עולם כהגר"ע עטיה? של נעליך.
בושה וכלימה.עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.
והגריש"א שהתבטא שדברי החזו"א הם תורת הנסתר, ורק לדינא חשש לחזו"א, גם סמך על הגרשז"א או הגרע"י?הכל גיבובים ושיחת חולין
רוב הפוסקים קיבלו את החזו"א וכפי שהובא לעיל
זה שהמנחת שלמה מתיר זה ידוע לכולם, אבל דבריו לא התקבלו, זאת עובדא למעט הרב עובדיה שכלל לא השיב על הנושא מאום, אלא סמך על דברי הגרש"ז מבלי לענות על כל ראיות החזו"א ועל ראיות האוסרים, שום כלום התייחסות רק שנאמנים עליו דברי הגרש"ז גרידא כך שאותו אני לא מחשבן כלל
אולי תתן לנו כמה מקורות, (שמחוץ לקהילת חסידי החזו"א כמובן)כי מי שכן נכנס לסוגייא- ולמד אותה הבין כהחזו"א, גם אם לא לגמרי אבל את הכיוון כן
לעומת זאת כל מי שלומד את דברי הגרש"ז עם הסוגייא רואה כמה נדחק טובא בכל נושא
שטויות.מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
אבל תלמידי חכמים רבים שלומדים את הסוגיות הללו בעיון רואים כמה דחיקויות נדחק הגרש"ז אוירבאך
מאות ת"ח שלא הולכים כמו מרן הגרע"י זצוק"ל מקילים באמירה לגוי ולא עלה בדעתם להחמיר כחומרת החזו"א.ברור אחרי שהיביע אומר יכתוב כזו שורה "לית מאן דחש"
מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
תזהר בלשונך!ורואים ג"כ ביביע אומר שגם מי שלא דיבר על זה מצרף אותו
הכל קשקוש בגרוש ומניפולציה זולה
ומי שמשלם על כך זה הספרדי הפשוט שלא מבין מימינו ומשמאלו [מלבד לדקלם]
הדבר הזה פשוט בציבור, ולא ראיתי מי שמיקל בכך.גם לא ראיתי מישהו שחש להגיד לגוי להדליק "פלורסנט או מנורות וכו'"
שזה לכו"ע דאו'
זה לא "צורת הראיות"מה הקשר?
לאיפה הלכת
זה צורת הראיות שלך?.
שטויות.ורוב מי שכן עיין ונכנס לסוגיא בעומק, וכתב את דבריו, הסכים לחזו"א.
"שמועה בעלמא"...מרן הגרע"ע, דעתו יש לה משקל עצום, אבל אין לנו כלום ממנו, רק שמועה בעלמא. ודי בהערה זו.
ה' ירחם על כאלו ראיות.- הראיה שלו מאוד ברורה שרבים מהאחרונים שדנו אם חשמל דאורייתא או דרבנן לא דנו בסברת החזו"א ומשמע שלא סבירא להו כדבריו - ופשוט.