משנה אחרונה
חבר חדש
- הצטרף
- 17/12/24
- הודעות
- 176
קשה להאמין שאדם שנקרא רב יכתוב דבר כזה בספרו בזמנינו אנו.ודלא כהרב אלקנה ישראל שכתב בספרו שמעיקר הדין מותר להתפלל עם מיקרופון בבית כנסת גדול בשבת. אלא דמחיזי וכו'.
ועליך חובת ההוכחה.
קשה להאמין שאדם שנקרא רב יכתוב דבר כזה בספרו בזמנינו אנו.ודלא כהרב אלקנה ישראל שכתב בספרו שמעיקר הדין מותר להתפלל עם מיקרופון בבית כנסת גדול בשבת. אלא דמחיזי וכו'.
יעויין באבא בם ח''ב סימן ג' בהרחבה.קשה להאמין שאדם שנקרא רב יכתוב דבר כזה בספרו בזמנינו אנו.
ועליך חובת ההוכחה.
אההה.יעויין באבא בם ח''ב סימן ג' בהרחבה.
אין חידוש בקטע שציינת, כבר כתב ביביע אומר בשם הגר"ע עטיה שדעת החזו"א דחויה.הדור אתם ראו!!!!
הצג קובץ מצורף 8534
א. "מכח כמה קושיות ..." נו באמת ..אין חידוש בקטע שציינת, כבר כתב ביביע אומר בשם הגר"ע עטיה שדעת החזו"א דחויה.
צטט לנו את דבריו על המיקרופון, אולי שם החידוש
דחוייה???כבר כתב ביביע אומר בשם הגר"ע עטיה שדעת החזו"א דחויה.
כתבתי שלפי הגר"ע עטיה ולפי הגר"ע יוסף זו דעה דחויה. אתה חולק על זה?דחוייה???
ראית את המאמר הנ"ל?.
לא נ"ל
כי אם היית רואה היית נוכח לדעת כמה סברו הכי
ועל זה אתה קורא לשון "דחוייה"
אין לך יותר דחוי מזה
שו"ת יביע אומר ח"ז, או"ח סי' לו אות ג:היכן היבי"א
א. וכי אסור להקשות כמה קושיות על שיטת החזו"א ולסבור אחרת?א. "מכח כמה קושיות ..." נו באמת ..
ג. שאלת השאלות, מי כותב את זה? הגרע"י בשם רבו הגדול זיע"א (בדורו של החזו"א!!) או מישהו אחר ..
צורת הגשת הדבריםא. וכי אסור להקשות כמה קושיות על שיטת החזו"א ולסבור אחרת?
ג. ברור שיש הבדלי מדרגות בין הרב עובדיה לבין הרב אלקנה ישראל, אבל גם לרב אלקנה מותר לחלוק על החזו"א, הוא לא ראשון ולא אמורא ולא תנא
יש הבדל בין לשון "אינה מחוורת" ולבין לשון "דחוייה"כתבתי שלפי הגר"ע עטיה ולפי הגר"ע יוסף זו דעה דחויה. אתה חולק על זה?
אם זה הדבר היחיד שהוא היה כותב, זה אכן ניסוח לא מתאים.צורת הגשת הדברים
לפי הזכור לי, לא מצאנו לשון "מכח הדברים נדחו .." או כעין זה שכתב אחד מהאחרונים על קדמיו בשנות דור ויותר,
כאבי הוא על ההתייחסות אל דעת החזו"א באל כזו שצריך לדחותה ..
לא הבנתיב. סגירת מעגל חשמלי היא כפתיחת דלת. כשם שפתיחת וסגירת הדלת אינו 'בונה' את הדלת, במעגל חשמלי אין הלחיצה על המתג 'בונה' אותו.
אתה שואל מה האיסור לפי שיטת הגרשז"א?לא הבנתי
א"כ איזה איסור יש בשבת להדליק מזגן ? [באופן שאין בו חוט להט]
כמו שמותר לפתוח דלת שיהיה מותר להדליק מזגן
אכןאתה שואל מה האיסור לפי שיטת הגרשז"א?
בתשובות במנחת שלמה, הגרשז"א:אכן
אם זה כפתיחת דלת
וכן אם זה עשוי לכך ולכן אין בזה משום בונה או מכה בפטיש
אז איזה איסור איכא?
ומאיפה צץ פתאום איסור דרבנן?
סיכום הדבריםבתשובות במנחת שלמה, הגרשז"א:
1. דוחה את הנימוקים לאסור מצד מכה בפטיש, בונה ומוליד.
2. מקבל את הסברא לאסור מצד עובדין דחול אבל אומר שאין לנו סמכות לאסור דבר כזה מדעתנו.
3. אומר על דבריו של הבית יצחק שאסר משום מוליד, שאע"פ שיש לו קושיות על דבריו מכל מקום "כבר הורה זקן"
אז לדעתך מותר להדליק מזגן / רמקול / כי באמת אין מוליד?בתשובות במנחת שלמה, הגרשז"א:
1. דוחה את הנימוקים לאסור מצד מכה בפטיש, בונה ומוליד.
2. מקבל את הסברא לאסור מצד עובדין דחול אבל אומר שאין לנו סמכות לאסור דבר כזה מדעתנו.
3. אומר על דבריו של הבית יצחק שאסר משום מוליד, שאע"פ שיש לו קושיות על דבריו מכל מקום "כבר הורה זקן"
אז לדעתך מותר להדליק מזגן / רמקול / כי באמת אין מוליד?
סיכום הדברים
אין שום איסור להדליק מזגן בשבת
ולא כמו שהיום ממציאים "איסור דרבנן"
או כל מיני המצאות שווא ומדוחים
הציבור הקדוש מתבקש להתמקד לכתוב אך ורק בעניין בו עסוקיםוזהו החכם של הבמבה "האדמה".
ויש לדונו לכף זכות שחושב שצודק וכוונתו לש"ש.
אתה יכול להעלות את הקטע הזה??סיפר שהגרשז"א שאל בנערותו את ר' יצחק ירוחם דיסקין האם יש איסור בונה בהדלקת חשמל בשבת, והרב גער בו: "למה אינך שואל אם יש בכך איסור נערה המאורשה ביום הכיפורים?!".
אולי תגלה לי מי הפוסקים שכתבו שדבריו חידוש??אני מקבל שגדולי הפוסקים אמרו שדבריו הם חידוש,
איזה איסור דרבנן?ולמעשה אנחנו קי"ל כמרנן הגר"ע עטייה והגר"ע יוסף זצוק"ל ועוד שזה דרבנן.
1. לא כתבתי את דעתי, אלא את מה שאני זוכר שכתב הגרשז"א.אז לדעתך מותר להדליק מזגן / רמקול / כי באמת אין מוליד?
טעיתי במספר הגיליון, צ"ל 247. מצורף:אתה יכול להעלות את הקטע הזה??
פשוט זה נשמע מצוץ מהאצבע [ואפי' לא האצבע הרגילה, אלא הכי קטנה]
כדאי שהשיח יהיה מכבד...אולי תגלה לי מי הפוסקים שכתבו שדבריו חידוש??
שאלה נפלאה!של איזה מלאכה אתה משבץ זאת לאיסור דרבנן
זה היה נשמע ממך איזה קבלה מאולצת כזו למרות שיש עליה קושיות.1. לא כתבתי את דעתי, אלא את מה שאני זוכר שכתב הגרשז"א.
2. כפי שציינתי, הגרשז"א הלכה למעשה מקבל את האיסור של מוליד. ולכן הוא אינו מתיר הדלקה של מזגן ורמקול