קובץ 'תורת ציון' - בתורתו של מרן האור לציון זיע"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ה' ירחם על כאלו ראיות.
500 שנה מברכות על הלולב, ברכות ק"ש, וברכות ק"ש וישתבח.
ואף א' לא חלם על חידושי מרן הרב עובדיה יוסף.
אז לא סבירא להו. הבנתי.
אז בא נלך עם שיטת המרן הרב עובדיה ונלך לפי הרוב.
וכל זה נכון לכל המוני שינוייו וחידושיו של המרן הרב עובדיה.
1754046587904.png
 
זה כן החזו"א בהקשר לזה "שזה דאו'"

ודלא כמי שכתב "ולית מאן דחש להא"
וכוונתו של הכותב הנ"ל לאמר- שאף אחד לא חשש לדאו'.
לא נכון.
הרי לדעת מרן הגרע"י זצוק"ל שימוש בחשמל הוא גם מדאורייתא באופן שיש חוטי להט/פלאטה וכדו'.
לא ראית מעודך את החזו"א
כי גם החזו"א דיבר על "תיקון מנא"

החזו"א הזכיר גם "בונה" וגם "תיקון מנא" וגם "עושה כלי"
החזון איש עצמו הזכיר מתקן מנא, כמובא בתגובה שלעיל.
מחילה, ככה היה זכור לי שראיתי את החזו"א לפני כמה שנים.

עברתי על דבריו כעת בעיון מעל שעה - ואכן אתם צודקים בדבר.
 
לא נכון.
הרי לדעת מרן הגרע"י זצוק"ל שימוש בחשמל הוא גם מדאורייתא באופן שיש חוטי להט/פלאטה וכדו'.
לא ולא
הנושא כאן "בחשמל" הוא כאשר אין חוטי להט אלא עצם החשמל
וע"ז כתב הר' עובדיה כמשיח לפי תומו "שלית מאן דחש להא"

ונעלמו מעינו הבדולח כל אותם הפוסקים שכן חששו

וגם נעלם מעיניו שהחזו"א אסר גם מצד תיקון מנא - ולא רק מעיניו אלא גם מבנו שתמיד מדבר בדעת החזו"א עשרות פעמים בשיעוריו נוקט "בונה" "בונה"
וניכר מדבריו- שמעולם לא למד את דבריו ואפי' לא עבר על דבריו כקורא בעלמא
 
וגם נעלם מעיניו שהחזו"א אסר גם מצד תיקון מנא - ולא רק מעיניו אלא גם מבנו שתמיד מדבר בדעת החזו"א עשרות פעמים בשיעוריו נוקט "בונה" "בונה"
וניכר מדבריו- שמעולם לא למד את דבריו ואפי' לא עבר על דבריו כקורא בעלמא
סתם זלזול שלא קשור לנושא.
(זה שאני לא פתחתי לאחרונה את החזו"א בפנים, זה לא אומר שמרן הרב יצחק יוסף שליט"א גם כך, וחבל להוציא שם רע כזה גדול בפורום יומיים לפני תשעה באב.)

- ודרך אגב בשיעורים בשנים האחרונות שלו שמדבר על מנורות לד תמיד מזכיר את חומרת החזו"א ומורה במנורות לד לחוש לו.
 
וזה גם עוד תשובה על "הטענה" שמרן הגרע"י זצוק"ל לא נכנס למציאות כל כך ולמה שהחזו"א כתב.

1754048603025.png
 
סתם זלזול שלא קשור לנושא.
זה כן קשור לנושא

כי אם אדם מדבר עשרות שנים ואומר שהחזו"א שיטה דחוייה ולית מאן דחש ליה

ומעודו לא פתח את החזו"א ולא למד את דבריו, אלא אולי עבר מקופייא [וכלי האי ואולי]

זה פשוט עלבון ליושבי בית המדרש

ולכן זה מאוד קשור לנושא
- ודרך אגב בשיעורים בשנים האחרונות שלו שמדבר על מנורות לד תמיד מזכיר את חומרת החזו"א ומורה במנורות לד לחוש לו.
שוב עוד פעם

ברור שכשיש חוט להט הוא מודה שזה דאו' מצד מבעיר או מבשל

הבעיה שבשאר נושא של חשמל הוא זורק בבטחון בשיעוריו שהחזו"א דעת יחיד, [בתוספת סיפורים וכו']
והוא כלל לא מכיר את הנושא ולא מכיר את האוסרים שחששו שזה דאו' אף כשאין חוט להט
 
האשכול הזה משום מה מתחיל להזכיר לי את התלונות על סתימת פיות מצד תלמידי מרן הגרע"י זיע"א, והפעם זה מגיע מהצד השני.
 
על סתימת פיות
הפוך אני פותח לכולם את הפה שהחזו"א הוא לא דעת יחיד
ומי שכתב "שלית מאן דחש ליה"
נעלמו מעיניו מה שהובא לעיל, זה הכל.

סתימת פיות- פירושו שאין צד שני

ואני אומר איפכא- יש צד שני, אך גם יש צד ראשון
ומי שאומר "שהחזו"א דעת יחיד" "ושאין מי שחושש לחזו"א" הוא עושה סתימת פיות בכך שהוא מוחק את הצד הראשון
 
הוא לימד אותנו להשתמש ב"לא ידע" "לא שמע" "לא ראה"... אז מסתמא ניחא ליה.
פשוט אני שומע את שיעוריו ואני שומע מדבריו שאינו מעודכן בדברי החזו"א בראיותיו
הוא לא מונח על מה החזו"א הצביע

[אגב כוונתי לר' יצחק אם לא הבנת עד עכשיו]
תמשיכו עם ההיתרים שלכם ללשון הרע גמור.
מסכנים.

(חבל שבמקום לדון לגופו של דבר, הולכים למקומות אחרים. למה א"א להשאר בזה שמביאים עוד פוסקים כהחזו"א!? למה חייבים להגיע לזלזולים!? מה אתה פוחד שבלי זה לא יקבלו את הדברים שלך?? אתה רוצה לגבב עוד לייקים משונאי הרב יצחק??)
 
תמשיכו עם ההיתרים שלכם ללשון הרע גמור.
מסכנים.

(חבל שבמקום לדון לגופו של דבר, הולכים למקומות אחרים. למה א"א להשאר בזה שמביאים עוד פוסקים כהחזו"א!? למה חייבים להגיע לזלזולים!? מה אתה פוחד שבלי זה לא יקבלו את הדברים שלך?? אתה רוצה לגבב עוד לייקים משונאי הרב יצחק??)
אולי בגלל שאנו בערב תשעה באב...
 
למרות שאיני חושש לטענות שמרן זצ"ל לא השיב וכו' כי הוא ודאי ראה ועיין והיה לו מה להשיב ולא ראה צורך לכתוב, ולא כמו שיש אומרים כאן שדחה דבריו בקש בלי טענות. וכן איני מדבר על גדו"י אחרים.
אבל אני בהחלט מסכים לצערי שהמציאות היא שהמון אנשים מתייחסים לשיטת החזו"א בביטול וכשיטת יחיד וכאילו אין לה הבנה בו בזמן שמעולם לא עיינו כראוי בסוגיא, ומניסיון שכל מי שמעיין בסוגיא גם אם עושה כרבותיו, עדיין מסתכל אחרת על שיטת החזו"א ונחשף לעולם שלם מלא בסברות עיוניות נפלאות וממילא חושש יותר לשיטתו, ואכמ"ל.
ואולי כדאי לחתום הדיון כאן מעט באוירה טובה וידידותית בימים קשים אלו של אבל על חורבן הבית בגלל שנאת חינם...
שבת שלום!
 
למרות שאיני חושש לטענות שמרן זצ"ל לא השיב וכו' כי הוא ודאי ראה ועיין והיה לו מה להשיב ולא ראה צורך לכתוב, ולא כמו שיש אומרים כאן שדחה דבריו בקש בלי טענות.
ודלא כמי שכתב שהסתמך על הגרש"ז אוירבך זצוק"ל בלי להכנס לפרטים.
וכמש"כ לעיל.
וזה גם עוד תשובה על "הטענה" שמרן הגרע"י זצוק"ל לא נכנס למציאות כל כך ולמה שהחזו"א כתב.

הצג קובץ מצורף 8662
 
תמשיכו עם ההיתרים שלכם ללשון הרע גמור.
מסכנים.
שום לשון הרע ושום כלום
זה שאתה מסיט את הנושא לכיוונים שלך זה לא קשור אלי

יש פה דיון הלכתי נטו

וכשאני שומע אדם שעשרות שנים אומר בשיעורים שהחזו"א דעת יחיד
ויודע רק לצטט "בונה"
ניכר מדבריו- שלא עיין בדבריו זה הכל

אם זה לשון הרע אז בוא נמחק את כל הקושיות בגלל לשון הרע ובו נמחק את כל ההערות בגלל לשון הרע
אולי בגלל שאנו בערב תשעה באב...

מצווין
ולכן עדיין מותר ללמוד [עד מוצ"ש]
ובגלל זה אנו מלבנים העניין
זה מקשה וזה מפרק כדרכה של תורה
 
וכשאני שומע אדם שעשרות שנים אומר בשיעורים שהחזו"א דעת יחיד
מה זה קשור להוצאת שם רע שהוצאת שלא פתח מעולם את החזון איש וכו' וכו'.

ולא רק הוא, עשרות ת"ח חשבו ככה, ואדרבה תשלח להם את הקובץ הנ"ל במקום לשבת ולכרכר ולהתלונן.
ויודע רק לצטט "בונה"
ניכר מדבריו- שלא עיין בדבריו זה הכל
תמשיך תמשיך עם ההשערות שלך שלפיהם אתה "מוכיח" שהוא לא פתח את החזון איש.
ולכן "אתה חייב" לפרסם זאת בפורום כי כמובן זה לשון הרע לתועלת שמתקיימים בו כל התנאים.
אם זה לשון הרע אז בוא נמחק את כל הקושיות בגלל לשון הרע ובו נמחק את כל ההערות בגלל לשון הרע
תעיר בכבוד!!!

- לא עוזר בכלום שאתה מזלזל ואומר שמרן שליט"א מעולם לא פתח את החזון איש!!!

זה מקשה וזה מפרק כדרכה של תורה
הלוואי שזה היה כדרכה של תורה.
נראה שאתה יותר בקטע לרדת על רבנים.
בהצלחה.
 
ולא רק הוא, עשרות ת"ח חשבו ככה, ואדרבה תשלח להם את הקובץ הנ"ל במקום לשבת ולכרכר ולהתלונן.
אין בעיה בזה שלא הכירו עוד אחרים שחששו לחזו"א

אך יש שני הבדלים מהותיים.

א- אם אתה כותב "שהחזו"א דעת יחיד", ואתה כותב "שאין מי שחשש לו"
זה שונה, כי כאן אתה גם מטעה את הלומד
אם היה כותב את דעתו ניחא, אבל ברגע שמוסיף שהוא דעת יחיד, אזאי צריך כן לתת דין וחשבון על דברים מהסוג הזה.

ב- חכמים אחרים שלמדו את החזו"א וחלקו עליו זה אחד

אך ישנם- שלא יודעים מה החזו"א אמר בכלל, והראיה הפשוטה- שלא ידעו בכלל שהחזו"א דיבר "על תיקון מנא" ועל עשיית כלי ומכה בפטיש
ותמיד בשיעוריהם- יודעם לומר , בונה? מה הקשר בונה, תביא פטיש זה בונה

על כרחך- המה מעידים שלא ראוהו ולמדוהו בפנים

ולכן - חובה על כל אחד לשים את הזרקור ללומדים
 
אם אתם חושבים שאתם מושלמים וכל ההערות שלכם בסדר ואין פה שום זלזול ולשון הרע - בהצלחה לכם.
אם לא - תמיד יש מקום לשיפור.

שבת שלום!!!
 
אם אתם חושבים שאתם מושלמים וכל ההערות שלכם בסדר ואין פה שום זלזול ולשון הרע - בהצלחה לכם.
אם לא - תמיד יש מקום לשיפור.

שבת שלום!!!
איזה לשה"ר? ראיתי ויכוח עניני
אחחח כמה חביבים עלי דברי החזון איש המתוקים מדבש...
איזה חזו"א? בונה? מתקן מנא?
מקיימים את "מצוותם" בהידור...
איזה מצוה?
לי אישית האשכול עזר להבין יותר טוב את החזו"א על חשמל
תודה רבה לכולם
 
איזה לשה"ר? ראיתי ויכוח עניני
ומשום מה- בביהמ"ד של היביע אומר ובנו- כל מה שיודעים להגיד מהחוז"א "בונה" "בונה" "בונה"

לא ראו מעולם את החזו"א, ומדברים - לפחות לפני שמדברים על דעה מסויימת צריך ללמוד אותה
ולא רק מעיניו אלא גם מבנו שתמיד מדבר בדעת החזו"א עשרות פעמים בשיעוריו נוקט "בונה" "בונה"
וניכר מדבריו- שמעולם לא למד את דבריו ואפי' לא עבר על דבריו כקורא בעלמא
לי אישית האשכול עזר להבין יותר טוב את החזו"א על חשמל
גם לי בוודאות.
 
ראשי תחתית