רבי מאיר מאזוז זצ"ל

א. תוך 30 יום לפטירתו מותר
ב. יש מתירים להספיד ת''ח (כ''כ המשנה ברורה עי''ש)
מעבר לכך שגם בצוואה אסר להספיד, והרבנים הקפידו (אלו ששמעתי) לומר שזה לא הספד אלא רק התעוררות וכו'
 
א. תוך 30 יום לפטירתו מותר
אם נפטר יותר משלושים לפני החג- אין מספידים. כמבואר בתקמ"ז. ג.
ב. יש מתירים להספיד ת''ח (כ''כ המשנה ברורה עי''ש)
עיי"ש בסק"ג שסתם לאסור גם בתלמיד חכם,
ובשו"ת עולת שמואל מתיר רק אם לא הספידוהו לפני כן, וכאן הספידו את הרב גם בהלוויה וגם בשבעה.
 
לא מבין למה הביאו אותו אז מה אם הוא בוגר כסא רחמים, הוא סרח...
וגדולי ישראל חברי מועצחה"ת הוקיעו אותו, כאשר מרן הגר"מ מאזוז זצוק"ל חתם אף הוא נגדו....
כבר נידוש לעיל ולא עלתה תשובה ברורה מוסמכת, אני (כמ"ש) להבנתי בא מעצמו ורצה לדרוש ולא רצו לביישו מול קהל רב.
 
לא מבין למה הביאו אותו אז מה אם הוא בוגר כסא רחמים, הוא סרח...
וגדולי ישראל חברי מועצחה"ת הוקיעו אותו, כאשר מרן הגר"מ מאזוז זצוק"ל חתם אף הוא נגדו....
זה הרב יצחק ברדא מאשקלון ולא אמסלם.
 
מעניין שב' מכתבים אלו [שנכתבו בהם לשונות דומים] נכתבו לבנו הג"ר יצחק שליט"א
ויש לציין שידוע שהיה כותב תארים נפלאים כמבואר בכל תשובותיו ביבי"א, אבל כל זה לנמען המכתב, אבל לא בהזכרת דברי חכם באמצע דבריו. וזה בהחלט מעניין.

כמו"כ יש לציין את התואר שחזר ונשנה "זך השכל והרעיון" לשבחו דווקא בענין הסברא הישרה!
 
בהקדמה לספרו חזו''ע פורים
ואפריון נמטייה לידיד נפשי הרב הגדול נאמ''ן שליט''א ראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק ת''ו שנעזרתי בספרו סנסן ליאיר בכמה מקומות.יהי רצון שיזכה להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה ברבות טובה לאורך ימים ושנות חיים ושובע שמחות וכל טוב אמן
בגליו כתר מלכות האחרון, כתבו שזה פעם יחידה שהגרע"י כותב שנעזר בספר.

מעניין.
 
ראשי תחתית