אכן.סלחו לי על הבורות בנושא... אבל מה הפירוש שאינו ראש הסניף?
שבבחירות הקרובות לא יעמוד בראש הרשימה בב"ב?
וכולנו בורים כמוך - ושואבים מידע מהכא להתם ולהיפך...
אכן.סלחו לי על הבורות בנושא... אבל מה הפירוש שאינו ראש הסניף?
שבבחירות הקרובות לא יעמוד בראש הרשימה בב"ב?
"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"לא מדוייק בכלל.
ואין טעם להרחיב כעת.
לא ענית תכל'סלא דיברתי על הדרך.
דיברתי על התנועה.
ההנהגה של הרב ונוכחותו היתה עמוד התווך וחוט השדרה, ועליה סמכנו.
וכעת היה לאין מחמד כל עין.
??????????כשאני רואה שכל ההנהגה הרוחנית כיום בכסא רחמים בש"ס על מלא,
ענה לך ברור ותכלס מאוד (כלשונך).לא ענית תכל'ס
??????????????????????????????
קודם כל יישר כח על הדוברות????????????????????
לא דובר ולא מאומה, רק קצת מעורה במה שמתרחש בעולמינו הקט, ובפרט בתוך עולם התורה הספרדי לשבטיו, וכותב את אשר אנוכי יודע.קודם כל יישר כח על הדוברות
על אם הדרך בין שיכון ויזניץ לכביש 4.שנית, אם לא הבנת, היכן ראית?
ב"ה אשריי שזכיתילא דובר ולא מאומה, רק קצת מעורה במה שמתרחש בעולמינו הקט, ובפרט בתוך עולם התורה הספרדי לשבטיו, וכותב את אשר אנוכי יודע.
על אם הדרך בין שיכון ויזניץ לכביש 4.
(התלבטתי אם להגיב ארוך יותר עם דוגמאות וכו, אבל לדעתי אין טעם כי אני רואה שאינך מונח בעניינים מאומה)
"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"
כשאני רואה מכתבים בכתי"ק / בחתימתו בעד ש"ס, כשאני רואה את הרב משתתף בכנס של ש"ס לצד דרעי, כשאני רואה שכל ההנהגה הרוחנית כיום בכסא רחמים בש"ס על מלא, כשאני רואה שהנציג שלהם בבני ברק הוא ברשימת ש"ס, כשאני רואה שמי שדאג לגר"מ בימים האחרונים וקיבל הקדשה חמה וחתימה במאמץ רב, כשאני רואה שלאחר חילול קברו מי שעלה אלו נציגי ש"ס, כשאני רואה שבחג סוכות נציגי ש"ס עולים לסוכת אחיו, כשאני רואה את הנ"ל ועוד ועוד דברים, אני מבין שהויכוח הישן נגמר ב"ה וגם מרן הגר"מ לקראת פטירתו חזר לתנועה וגם ממשיכי דרכו מזוהים איתה לחלוטין, וכעת אנחנו כולנו כל הציבור הספרדי עם פתק אחד ותנועה אחת.
(יתכן שישנם אי אלו דעות איך לנהוג כך או אחרת בכל מיני עניינים, יתכן שיש דברים שרצו עוד תקציבים ומקבלים פחות, אבל זה בכל תנועה ובכל מפלגה לא כל הקהילות מרוצות במידה שווה, זה עדיין לא הופך את זה לקרע חדש בציבור הספרדי. אנחנו הרבה קהילות שבתוך תנועה אחת, מטבע הדברים יש גם חילוקי דעות וזה בריא).
אין טעם להרחיב כעת.
אחת התמונות היפות של מרן זצוק''לוְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ: ערב שבת קודש פרשת ויצא, שבתות החורף: בנסיעות בערב שבת הקפידו על יציאה מהעיר זמן ממושך קודם כניסת השבת | שבת שלום ומבורך!
הצג קובץ מצורף 13626
מאורי האומה:רְפָאֵל הַמַּלְאָךְ: מורנו הגאון הגדול רבי רפאל כדיר צבאן זצ"ל, מרא דאתרא נתיבות, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ונשיא ישיבת 'כסא רחמים' | ד' כסלו: ל"א שנים לפטירתו. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.
הצג קובץ מצורף 13296
אהבתי מאוד את הניתוח"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"
כשאני רואה מכתבים בכתי"ק / בחתימתו בעד ש"ס, כשאני רואה את הרב משתתף בכנס של ש"ס לצד דרעי, כשאני רואה שכל ההנהגה הרוחנית כיום בכסא רחמים בש"ס על מלא, כשאני רואה שהנציג שלהם בבני ברק הוא ברשימת ש"ס, כשאני רואה שמי שדאג לגר"מ בימים האחרונים וקיבל הקדשה חמה וחתימה במאמץ רב, כשאני רואה שלאחר חילול קברו מי שעלה אלו נציגי ש"ס, כשאני רואה שבחג סוכות נציגי ש"ס עולים לסוכת אחיו, כשאני רואה את הנ"ל ועוד ועוד דברים, אני מבין שהויכוח הישן נגמר ב"ה וגם מרן הגר"מ לקראת פטירתו חזר לתנועה וגם ממשיכי דרכו מזוהים איתה לחלוטין, וכעת אנחנו כולנו כל הציבור הספרדי עם פתק אחד ותנועה אחת.
(יתכן שישנם אי אלו דעות איך לנהוג כך או אחרת בכל מיני עניינים, יתכן שיש דברים שרצו עוד תקציבים ומקבלים פחות, אבל זה בכל תנועה ובכל מפלגה לא כל הקהילות מרוצות במידה שווה, זה עדיין לא הופך את זה לקרע חדש בציבור הספרדי. אנחנו הרבה קהילות שבתוך תנועה אחת, מטבע הדברים יש גם חילוקי דעות וזה בריא).
אשמח שתנתח את המציאות כיום לאיפה הולך סיפור ההנהגה בעול"הת הספרדי:קצת מעורה במה שמתרחש בעולמינו הקט, ובפרט בתוך עולם התורה הספרדי לשבטיו, וכותב את אשר אנוכי יודע.
לפני שאגיד מה אני חושב להיכן הציבור ילך בעשור הקרוב אומר שגם עכשיו זה לא שיש כאלו בהנהגת הרב יצחק יוסף וכאלו בהנהגת מרן הגרא"ס ותו לא, זה הרבה יותר. לדוגמה כסא רחמים שאנחנו נמצאים פה באשכול שלהם / מרן הגרש"מ שאתמול בא לשבע ברכות אצל מרן הגרא"ס / מרן הגר"ד שגם אצלו חונה ציבור גדול ב"ה, ועוד רבים וטובים שמנהיגים אחריהם קהילות (חלקן קהילות גדולות ודי מבודלות מהשניות וחלקן פחות עם בידול הנמצאות בין הקהילות הגדולות) שיודעים לכבד ולהוקיר קהילה את השניה.אהבתי מאוד את הניתוח
אשמח שתנתח את המציאות כיום לאיפה הולך סיפור ההנהגה בעול"הת הספרדי:
הלעד תאכל חרב? לעד נשאר 2 קבוצות האחת בהנהגת הראש"ל ואחת בהנהגת רה"י?
לפני שאגיד מה אני חושב להיכן הציבור ילך בעשור הקרוב אומר שגם עכשיו זה לא שיש כאלו בהנהגת הרב יצחק יוסף וכאלו בהנהגת מרן הגרא"ס ותו לא, זה הרבה יותר. לדוגמה כסא רחמים שאנחנו נמצאים פה באשכול שלהם / מרן הגרש"מ שאתמול בא לשבע ברכות אצל מרן הגרא"ס / מרן הגר"ד שגם אצלו חונה ציבור גדול ב"ה, ועוד רבים וטובים שמנהיגים אחריהם קהילות (חלקן קהילות גדולות ודי מבודלות מהשניות וחלקן פחות עם בידול הנמצאות בין הקהילות הגדולות) שיודעים לכבד ולהוקיר קהילה את השניה.
כסא רחמים ומרנן הגרא"ס והגרש"י - הולכים באותה דרך העיון והלימוד והישיבתיות והשאיפות וההנהגות וההשקפה? לא. אבל הם יכבדו זה את את זה ויעריכו זה את זה. הם יכירו בכך שלכל ציבור יש את מנהיגיו ומורי דרכו וזכותם וחובתם להנהיג את צאן מרעיתם על פי ראות עיניהם ובאותה מידה הם יכולים לשבת סביב שולחן אחד בכבוד ובהערכה הדדית ולהכריע על דברים הנוגעים לכלל הציבור מתוך הבנה והתחשבות ציבור אחד בשני ורב אחד ברעהו.
ולגש"ע - הציבור הבוגר ילמד לחיות קהילה לצד קהילה בתוך תנועה אחד גדולה מאוחדת ומגווונת ואילו מי שמנסים בכח הזרוע שרבם יהיה רבן של כל בני הגולה ותושבי ארץ ישראל א וב' או שישבו לעד קומץ בפינה ויקטרו או שילכו ויעלמו באיזה שלב או שישתלבו כמו כולם.
בערך כמו הציבור החסידי שיחסית חי בשלום חסידות לצד חסידות ואילו אם יהיה מי שינסה להכתיר את אדמור"ו לרבם של כל החסידים מקצה עד קצה - למגוחך יחשב, לשמה לדעתי אנחנו הולכים בעשור הקרוב.
דוגמה גדולה יותר אפשר לראות בציבור החרדי באופן כללי, החלקים בציבור הספרדי שמכבדים את גדולי ישראל הליטאיים, ולהיפך, הם כיום הציבורים הפורחים ביותר והגודלים והמכריעים, לעומת אותם קהילות שניסו שרבותיהם יהיו 'רשכבהגי על' שאומנם עושים רעש משולי המחנה - אבל לא באמת מובילים אותו ובתוכם גם הולכים ומתפלגים לשברים ושברי שברים.
דוגמה גדולה יותר ניתן לראות במדינה כולה, שהציבור שהתאחד לקואליציה משותפת (על בסיס ערכים משותפים, לא כמו הממשלה הקודמת) הוא המוביל גם כיום בסיכויים להקמת הממשלה הבאה (ע"פ הסוקרים היחידים שחזו את תוצאות הבחירות האחרונות במדוייק) והוא המוביל כיום מהצלחה להצלחה, לעומת אלו שהחרימו אי מי משנגדם והתעקשו או שאנחנו מובילים או שאנחנו לא מצטרפים למעגל הגדול - ובאמת הם בחוץ הולכים ומתפוררים. המפלגה הגדולה באופוזיציה שקיבלה לפני כארבע שנים 24 מנדטים - כהיום בהרבה מהסקרים לא עוברת את אחוז החסימה וקולותיה מתפזרים בין מפלגות שונות שצצות כפטריות אחר הגשם.
דוגמה גדולה יותר ניתן לראות גם בעולם הגדול. הכלל הוא שאם בעבר היינו חיים עם שלטון מלוכני של מנהיג יחיד - הימים האלו תמו מן העולם ועברו להנהגות רחבות של קואלציות ערכים. המשכיל - ירויח, והמתעקש - ידפיס פשקוילים.
אני למד מדבריך שלעד תאכל חרב כי הגרי"י ותלמידיו לא הולכים להעלם לשום מקום (וטוב שכך) וקידומו של הגרא"ס בתנועהלפני שאגיד מה אני חושב להיכן הציבור ילך בעשור הקרוב אומר שגם עכשיו זה לא שיש כאלו בהנהגת הרב יצחק יוסף וכאלו בהנהגת מרן הגרא"ס ותו לא, זה הרבה יותר. לדוגמה כסא רחמים שאנחנו נמצאים פה באשכול שלהם / מרן הגרש"מ שאתמול בא לשבע ברכות אצל מרן הגרא"ס / מרן הגר"ד שגם אצלו חונה ציבור גדול ב"ה, ועוד רבים וטובים שמנהיגים אחריהם קהילות (חלקן קהילות גדולות ודי מבודלות מהשניות וחלקן פחות עם בידול הנמצאות בין הקהילות הגדולות) שיודעים לכבד ולהוקיר קהילה את השניה.
כסא רחמים ומרנן הגרא"ס והגרש"י - הולכים באותה דרך העיון והלימוד והישיבתיות והשאיפות וההנהגות וההשקפה? לא. אבל הם יכבדו זה את את זה ויעריכו זה את זה. הם יכירו בכך שלכל ציבור יש את מנהיגיו ומורי דרכו וזכותם וחובתם להנהיג את צאן מרעיתם על פי ראות עיניהם ובאותה מידה הם יכולים לשבת סביב שולחן אחד בכבוד ובהערכה הדדית ולהכריע על דברים הנוגעים לכלל הציבור מתוך הבנה והתחשבות ציבור אחד בשני ורב אחד ברעהו.
ולגש"ע - הציבור הבוגר ילמד לחיות קהילה לצד קהילה בתוך תנועה אחד גדולה מאוחדת ומגווונת ואילו מי שמנסים בכח הזרוע שרבם יהיה רבן של כל בני הגולה ותושבי ארץ ישראל א וב' או שישבו לעד קומץ בפינה ויקטרו או שילכו ויעלמו באיזה שלב או שישתלבו כמו כולם.
בערך כמו הציבור החסידי שיחסית חי בשלום חסידות לצד חסידות ואילו אם יהיה מי שינסה להכתיר את אדמור"ו לרבם של כל החסידים מקצה עד קצה - למגוחך יחשב, לשמה לדעתי אנחנו הולכים בעשור הקרוב.
hm-news.co.il
מאיפה הבאת את זה???חזק.